Η μαγεία του μιούζικαλ
Αν όχι τα Χριστούγεννα πότε; Τώρα είναι η κατάλληλη ώρα για μεγάλα πολυπρόσωπα θεάματα με πολλή μουσική, αγαπημένα τραγούδια, εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια. Η "Ωραία μου κυρία", που αγαπήθηκε και από την ταινία με την 'Όντρι Χέπμπορν, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα (Παλλάς) με μια all star διανομή: Demy, Τάσος Χαλκιάς, Μίρκα Παπακωνσταντίνου, 'Ίαν Στρατής κ.ά. Την μεταμόρφωση της φτωχής Ελάιζα από ένα τυχαίο κορίτσι σε κυρία της υψηλής κοινωνίας, σκηνοθετεί η μετρ του είδους Θέμις Μαρτσέλου, η οποία αποδίδει επίσης στα ελληνικά τους εμπνευσμένους στίχους του Άλαν Τζέι Λέρνερ στο "I could have danced all night", και τα υπόλοιπα τραγούδια του μιούζικαλ, πάντα στη μαγευτική μουσική του Φρέντερικ Λόου.
Η Μαρσέλλου σκηνοθετεί επίσης στο Παλλάς μία ακόμη πολυαγαπημένη ιστορία, ιδανική μάλιστα για όλη την οικογένεια. Πρόκειται για τη "Matilda", το πολυβραβευμένο μιούζικαλ για το κορίτσι που λατρεύει τα βιβλία και έχει το χάρισμα της τηλεκίνησης, που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ρόαλντ Νταλ. Με πρωταγωνιστές τους Θανάση Τσαλταμπάση, Χάρη Ρώμα, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, τις μικρές πρωτοεμφανιζόμενες Νάρια Αθανασοπούλου και Μυρτώ Φαραζή και 40μελή θίασο με ηθοποιούς, τραγουδιστές, χορευτές, παιδιά και ζωντανή ορχήστρα, η παράσταση μας θυμίζει επίσης πως πρέπει να παλεύουμε για τα πιστεύω μας και τη δικαιοσύνη και πως κάθε ένας από εμάς είναι ξεχωριστός. Και βέβαια, δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας ο "Καρυοθραύστης, το μιούζικαλ των Χριστουγέννων", ένας ύμνος στην αγάπη, την τρυφερότητα και την ελπίδα, που παίζεται στο "Τζένη Καρέζη", σε μια παράσταση γεμάτη μουσική και μαγεία. Την πρωτότυπη θεατρική διασκευή του κλασικού αριστουργήματος του E.Τ.Α. Χόφμαν σκηνοθετεί ο Αναστάσης Δεληγιάννης, με πρωταγωνιστές τους Κατερίνα Γερονικολού, Μπέσσυ Μάλφα, Σπύρο Μπιμπίλα κ.ά.
Ελληνικές κωμωδίες, κλασικές…
Η διαχρονική γραφή του διδύμου Αλέκου Σακελλάριου-Χρήστου Γιαννακόπουλου έχει την τιμητική της. Ο Σταμάτης Φασουλής σκηνοθετεί τη σημαντική κωμωδία που γράφτηκε αμέσως μετά τα Δεκεμβριανά, "Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ Παντελής". Ένας ιδιωτικός "εμφύλιος" ξεσπά στο Μικρό Παλλάς καθώς ο ένας γιος της οικογένειας είναι δεξιός και ο άλλος αριστερός, ενώ ανάμεσα στα "πυρά" τους βρίσκονται ο πατέρας τους, ο πατριάρχης κυρ-Παντελής, η μητέρα τους, αλλά και η οικιακή βοηθός τους. Το έργο, που αποτελεί μια σπάνια πολιτική στιγμή του μεταπολεμικού θεάτρου, περνάει από την απελευθέρωση στα Δεκεμβριανά και τελειώνει μετά τη συνθήκη της Βάρκιζας. Δίπλα στον Σταμάτη Φασουλή στο ρόλο του κυρ Παντελή απολαμβάνουμε τους Ελένη Καστάνη, Γιώργο Βουρδαμή, Γιώργο Κορομπίλη κ.ά.
Μια ακόμη σημαντική συνάντηση πραγματοποιείται στην παράσταση "'Ένας ήρωας με παντούφλες", που θα κάνει πρεμιέρα ανήμερα των Χριστουγέννων στο θέατρο Βέμπο. Ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί τον Λάκη Λαζόπουλο στο ρόλο του Στρατηγού Δεκαβάλα, που λατρέψαμε στην κινηματογραφική μεταφορά του, με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Λογοθετίδη. 'Ένας απόστρατος αξιωματικός περιμένει μάταια την αναγνώριση της πολιτείας, σε αυτή την πικρή κωμωδία-πολιτικό σχόλιο. Στους υπόλοιπους ρόλους εμφανίζονται οι Παρθένα Χοροζίδου, Τάσος Παλαντζίδης, Παύλος Ορκόπουλος κ.ά.
Από το μακρινό παρελθόν του ελληνικού θεάτρου εμφανίζεται ο "Φιάκας", η κωμωδία του 19ου αι., που υπογράφει ο Δημοσθένης Μισιτζής. Η μεγαλομανία και η κοινωνική υποκρισία σατιρίζονται σε αυτό το απολαυστικό έργο, όπου ένας απένταρος απατεώνας προσποιείται τον Βαρόνο προκειμένου να αποσπάσει την προίκα μίας πλούσιας κοπέλας. Ανεβαίνει στο θέατρο Από Μηχανής από τον Πάνο Σκουρολιάκο, σε μία παράσταση για όλη την οικογένεια, με ζωντανή μουσική, θέατρο σκιών επί σκηνής και τις ζωηρές ερμηνείες των Αλέξανδρου Ζαχαρέα, 'Άννας Ελεφάντη, Δημήτρη Μυλωνά, Ιλιάδας Λαμπρίδου κ.ά. Την κωμωδία του Μισιτζή επιλέγουν όμως και οι καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς και τη μετατρέπουν σε σύγχρονο μουσικοθεατρικό θέαμα με τον τίτλο "Βαρόνος Φ (Φιάκας)". Οι Γιωργής Τσουρής και Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος σκηνοθετούν την ευρηματική παράσταση, στην οποία ερμηνεύουν οι Θάνος Τοκάκης, Ηρώ Μπέζου, Θανάσης Δόβρης, Ευαγγελία Καρακατσάνη κ.ά. (Πτι Παλαί).
…αλλά και σύγχρονες
Μία από τις δυναμικότερες τάσεις των τελευταίων χρόνων είναι η άνθιση του νέου ελληνικού έρογυ, με τους σύγχρονους Έλληνες συγγραφείς να βρίσκονται στα καλύτερά τους! Στο "Καλιφόρνια ντρίμιν, 20 χρόνια μετά", ο Βασίλης Κατσικονούρης συναντάει τους ήρωες της δημοφιλέστερης κωμωδίας του, οι οποίοι πια σαραντάρισαν αλλά μυαλό δεν έβαλαν! Ακόμη ονειρεύονται να πιάσουν την καλή και σχεδιάζουν ταξίδια στην Καλιφόρνια. Την βλέπουμε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά σε σκηνοθεσία του Σταύρου Καραγιάννη με τον ίδιο και τους Αλέξανδρο Μπουρδούμη, Λένα Δροσάκη και Σίλια Μουστάκη. Η χλιδή, ο υπόκοσμος και το βρώμικο χρήμα διασταυρώνονται στο τελευταίο έργο του Γιάννη Τσίρου, "Κανόνια και τρομπέτες" (Εμπορικόν). Μεγαλοστελέχη τραπεζών, Ρομά, βαποράκια κοκαϊνης, ερωμένες & όργανα της τάξης συναντιούνται σε ένα πολυτελές σαλόνι κάπου στο κέντρο της Αθήνας, σε μια σπιντάτη και μουσική παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιώργος Παπαγεωργίου, με χαρακτηριστικές ερμηνείες από τους Στάθη Σταμουλακάτο, 'Έλλη Τρίγγου, Μάνο Καζαμία κ.ά.
Στη μεγάλη επιτυχία τους έχουν επιστρέψει ο Μιχάλης Ρέππας και Θανάσης Παπαθανασίου, "Μπαμπάδες με ρούμι", που επαναλαμβάνεται με την ίδια σαρωτική απήχηση για τρίτη σεζόν στο θεάτρο Αλίκη. Πέντε πρόσωπα καταστρώνουν ένα "γλυκό" σχέδιο εξόντωσης με απώτερο σκοπό να κερδίσουν μια κληρονομιά. Στην παράσταση που σκηνοθετούν οι δύο συγγραφείς παίζουν οι Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Σοφία Βογιατζάκη κ.ά. Η Φωτεινή Αθερίδου υπογράφει το πρώτο της μιούζικαλ, "Μπα-Μπαμπά" ('Ήβη) και ρίχνει μια σατρική ματιά στα προβλήματα μίας τυπικής (ή όχι;) σύγχρονης οικογένειας.
Με σατιρικό στίχο, μουσική του Θέμη Καραμουρατίδη, σκηνοθεσία του μετρ Γιάννη Κακλέα και ζωηρές ερμηνείες από τους Θοδωρή Αθερίδη, 'Άννα Κουτσαφτίκη, Αθηνά Μουστάκα κ.ά., η παράσταση προσπαθεί να δώσει μια απάντηση στο ερώτημα "αλλάζει ο άνθρωπος;". Η Ελένη Γκασούκα, δημιουργός της τεράστιας επιτυχίας "'Ήρωες", επιστρέφει με τους "'Ήρωες best off" (Θέατρο Ψυρρή). Πρόζα, τραγούδι, σάτιρα και μια καλοδουλεμένη ερμηνευτική ομάδα (Δημήτρης Φιλιππίδης, Γιώργος Φασουλάς, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Ντένια Στασινοπούλου κ.ά.) σε μια μοντέρνα μετεπιθεώρηση που διεισδύει στις αντιφάσεις της ανθρώπινης φύσης και της σύγχρονης πραγματικότητας.
Ξένες κωμωδίες για όλα τα γούστα
Κλασική κωμωδία και Μολιέρο απολαμβάνουμε από το Εθνικό Θέατρο στο Rex, όπου ο Αλέξανδρος Μυλωνάς σκηνοθετεί τους Γιάννη Μπέζο, Ελίνα Ρίζου και Αινεία Τσαμάτη στο "Σχολείο των γυναικών", μία από τις εμβληματικότερες κλασικές κωμωδίες για τη γυναικεία αυτοδιάθεση. Το έργο του Μολιέρου σκανδάλισε το κοινό, όταν παρουσιάστηκε το 1662 και τώρα ανεβαίνει με κομψή σκηνοθεσία, λεπτό χιούμορ και ωραίες ερμηνείες σε μια καλαίσθητη, ευφρόσυνη παράσταση.
Με τη "Ληστεία της συμφοράς" των Χένρι Λιούς, Τζόναθαν Σέιερ και Χένρι Σίλντς μεταφερόμαστε στο 1958, σε μία παραγωγή με μελετημένα σκηνικά, κοστούμια, ειδικά εφέ, ακροβατικά ακόμα και ζωντανή μουσική. Προσαρμοσμένη στα ελληνικά δεδομένα, παρακολουθούμε δύο κατάδικους που δραπετεύουν από τις φυλακές της Δραπετσώνας και σχεδιάζουν να κλέψουν ένα διαμάντι αμύθητης αξίας που φυλάσσεται σε μια περιφερειακή ελληνική τράπεζα επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. 'Όταν, όμως, μπλέκουν κι άλλοι στο κόλπο, οι εξελίξεις είναι απρόσμενες και όλα πάνε στραβά. Ο Νικορέστης Χανιωτάκης σκηνοθετεί τους Ιωάννη Απέργη, Κατερίνα Γερονικολού, Δημήτρη Κουρούμπαλη, Γιώργο Χρανιώτη κ.ά. (Λαμπέτη). Στο Από Μηχανής, ο Δημήτρης Μυλωνάς σκηνοθετεί μία κορυφαία ερμηνευτική τριάδα, τους Κώστα Αρζόγλου, Πάνο Σκουλιοράκο και Χρήστο Βαλαβανίδη στους "'Ήρωες" του Ζεράλντ Σιμπλερά. Στη βραβευμένη δραμεντί παρακολουθούμε την απολαυστική και συγκινητική συμβίωση σε ένα γηροκομείο τριών απόστρατων αξιωματικών του Α' Παγκοσμίου Πολέμου.
"Παλιές" ιστορίες σε σύγχρονες αναγνώσεις
Μουσική, θεατρικότητα, φαντασία και υπέροχες ερμηνείες απολαμβάνουμε στην ευφάνταστη απόδοση του μυθιστορήματος του Αλεξάντρ Πούσκιν, "Η κόρη του λοχαγού" (Σύγχρονο Θέατρο). Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης σκηνοθετεί μία υπέροχη ιστορία για την πίστη στη ζωή, για τη φιλία και την αγάπη, για τις σημαντικές πανανθρώπινες αξίες, με τη συμμετοχή των Παντελή Δεντάκη, Μιχάλη Οικονόμου, Θάλειας Μαρσέλλου κ.ά. Ο Πάνος Βλάχος δίνει σύγχρονη μορφή στον γνωστότερο καρδιοκατακτητή της ιστορίας, στον "Δον Ζουάν", που σκηνοθετεί η Λητώ Τριανταφυλλίδου. Με πολλή μουσική, χιούμορ και σύγχρονες αναφορές, η παράσταση αποτελεί ένα καίριο σχόλιο για τη θέση του άνδρα στο σύγχρονο κόσμο (Βεάκη).
Ο Γιάννης Κακλέας εμπνέεται από τη γνωστότερη σάτιρα του Νικολάι Γκόγκολ που βάζει στο στόχαστρό της την κρατική διαφθορά, "Ο επιθεωρητής" και υπογράφει μία σπιντάτη παράσταση (Γκλόρια). Το σκηνοθετικό του στίγμα συναντάει για ακόμη μία φορά δυναμικές ερμηνείες από τους Στέλιο Μάινα, Θοδωρή Σκυφτούλη, 'Άνδρη Θεοδότου, Άρη Κακλέα κ.ά., σε μία παράσταση με μουσική, σύγχρονη αισθητική, καυστικά σχόλια και ενέργεια στα κόκκινα! Στον Γκόγκολ βασίζεται και ο Νίκος Καμτσής, που υπογράφει μια δική του σύνθεση, "Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης" (Τόπος αλλού), με αποσπάσματα από τα γνωστότερα έργα και μονόπρακτα του συγγραφέα: παρεξηγήσεις, κωμικοτραγικές καταστάσεις και ανελέητη σάτιρα σε μια παράσταση όπου πρωταγωνιστούν οι Δημήτρης Φραγκιόγλου, Αντώνης Καλομοιράκης, Λαμπρινή Θάνου κ.ά.
Απολαυστικές ιστορίες ζευγαριών
Αφήστε τις σεμνοτυφίες κατά μέρος και σπεύσατε. Ο Σπύρος Παπαδόπουλος και η Ρένια Λουΐζίδου ψάχνουν για τρίτη σεζόν, τη χαμένη ερωτική σπίθα τους, στο έργο της Μισέλ Ριμλ, "Sexy laundry" (Κάππα). Σε σκηνοθεσία του πρώτου υποδύονται ένα παντρεμένο ζευγάρι που με τη βοήθεια ενός εγχειριδίου για το σεξ προσπαθεί να σώσει τη σχέση του, σε μια παράσταση με πολύ γέλιο, συγκίνηση και πολλές αλήθειες. Σε παλαιότερες εποχές και τη βικτοριανή Νέα Υόρκη μας μεταφέρει το έργο της Σάρα Ρουλ, "Στο διπλανό δωμάτιο ή Το έργο του δονητή" (Βρετάνια), όπου η εφεύρεση του ηλεκτρικού δονητή, που χρησιμοποιείται ως ιατρικό εργαλείο, προκαλεί… δονήσεις στις σχέσεις των ηρώων. Το σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης σε μία ξεκαρδιστική παράσταση, όπου και πρωταγωνιστεί δίπλα στη Γαλήνη Χατζηπασχάλη, τον Δημήτρη Σαμόλη, την Κωνσταντίνα Κλαψινού κ.ά.
Περισσότερες πληροφορίες
Sexy laundry
Ένα ζευγάρι, ο Λάρι και η Άλις, προσπαθούν να σώσουν τη σχέση τους ύστερα από 25 χρόνια γάμου και τρία παιδιά, αντιμετωπίζοντας τους φόβους και τις ανασφάλειές τους και αναζητώντας νέους τρόπους για να την κρατήσουν ζωντανή, στην πρωτόπαιχτη ξεκαρδιστική, τρυφερή και βαθιά ανθρώπινη ιστορία της Καναδής συγγραφέα που αγγίζει τους θεατές όλων των ηλικιών. Στο δωμάτιο ενός πολυτελούς ξενοδοχείου με ένα εγχειρίδιο του σεξ για αρχάριους ανά χείρας και με οδηγό το χιούμορ και την ειλικρίνεια, προσπαθούν να βρουν τη χαμένη ερωτική επιθυμία και το πάθος που τους ένωσε, αποδεικνύοντας πως η δύναμη της αγάπης μπορεί να νικήσει τα πάντα.
Ήρωες
Τρεις βετεράνοι στρατιωτικοί κλεισμένοι σε ένα γηροκομείο, βάζουν στόχο να ζήσουν όπως εκείνοι θέλουν κόντρα στη μάχη με το χρόνο. Ακόμα κι αν η σωματική τους κατάσταση δεν τούς επιτρέπει να τα καταφέρουν, ακόμα κι αν με δυσκολία μπορούν να σηκωθούν από την καρέκλα, οι ίδιοι επιμένουν να πιστεύουν στο όνειρο. Μια τρυφερή και συγκινητική κωμωδία, η οποία με ευαισθησία αλλά και πολύ χιούμορ αγκαλιάζει τον άνθρωπο στη δύση της ζωής του. Οι τρεις ηλικιωμένοι βετεράνοι γίνονται πραγματικοί ήρωες καθώς κατορθώνουν όχι μόνο να μην παραδοθούν στο προδιαγεγραμμένο τέλος που όλο και πλησιάζει αλλά να μας δείξουν ότι η αγάπη για τη ζωή και η επιθυμία για το όνειρο δεν έχει ηλικία.
Ο Βαρόνος «Φ» (Φιάκας)
Διασκευή μίας από τις πιο χαρακτηριστικές κωμωδίες της ελληνικής δραματουργίας από τον Δημοσθένη Μισιτζή με πρωταγωνιστή τον Χαράλαμπο Πεταλούδη, γνωστό και ως Φιάκας, ο οποίος ζει στην Κωνσταντινούπολη με τον υπηρέτη του Γιάννη, κατάχρεος και κυνηγημένος από τους πιστωτές του. Έτσι, καταστρώνει ένα σχέδιο για να ξεφύγει από τη φτώχεια, σε μια παράσταση γεμάτη χιούμορ, μουσική και καταιγιστικό ρυθμό: να παντρευτεί την όμορφη και πλούσια Ευανθία, για να εκμεταλλευτεί την περιουσία της προς όφελός του, αποκρύπτοντας τα χρέη του και την πραγματική του ταυτότητα. Της παρουσιάζεται λοιπόν ως πάμπλουτος Βαρόνος εκ Βερολίνου, που ζει στην Πόλη ινκόγκνιτο. Κι ενώ το σχέδιο προχωρά με επιτυχία, η αλήθεια κινδυνεύει από στιγμή σε στιγμή να αποκαλυφθεί. Πώς θα καταφέρει να ξεφύγει ο Βαρόνος από όσους τον κυνηγούν;
Μπαμπάδες με ρούμι
Στην αιχμηρή σάτιρα που διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία, πέντε πρόσωπα ετοιμάζουν για τρίτη χρονιά ένα «γλυκό» σχέδιο αλληλοεξόντωσης για μια κληρονομιά. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι οι πρωταγωνιστές της μαύρης κωμωδίας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1996. Τα τέσσερα εκατομμύρια που είχε κερδίσει στο τζόκερ ο μπαμπάς -που πλέον έχει φύγει από τον μάταιο τούτο κόσμο- αναζητούν τον κληρονόμο τους. Δύο γιοί, δύο νύφες, μία γειτόνισσα φωτεινός παντογνώστης και μία εφιαλτική νοσοκόμα μιλάνε, μαλώνουν, δολοπλοκούν, καταστρώνοντας ένα σχέδιο για να κερδίσουν την κληρονομιά. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να σερβίρουν «Μπαμπάδες με ρούμι» με λίγο δηλητήριο.
Καρυοθραύστης, το μιούζικαλ των Χριστουγέννων
Μουσικοθεατρική εκδοχή του κλασικού παραμυθιού του Ε.Τ.Α. Χόφμαν με τις μελωδίες του Τσαϊκόφσκι, πολυμελή θίασο και ζωντανή ορχήστρα σε ενορχηστρώσεις του Αντ. Καρατζίκη, που έρχεται να δώσει το μήνυμα της αγάπης και της ελπίδας, μέσα από το ταξίδι της Μαρί Σταλμπάουμ με τον μαγεμένο Καρυοθραύστη της σε έναν κόσμο όπου τα παιχνίδια ζωντανεύουν.
Καλιφόρνια ντρίμιν, 20 χρόνια μετά
Οι τέσσερις αγαπημένοι εικοσάρηδες -Ντίνος, Άρης, Βουβού και Κική- που πλέον έχουν σαρανταρίσει, επιστρέφουν στο σίκουελ του εμβληματικού έργου του Βασίλη Κατσικονούρη είκοσι χρόνια μετά, καταθέτοντας ένα σαρκαστικό σχόλιο για την κρίση που δεν τελειώνει ποτέ. Δεν έχουν αλλάξει καθόλου. Ψάχνουν πάντα τη μαγική ευκαιρία για να πιάσουν την καλή χωρίς να κοπιάσουν. Θα τα καταφέρουν αυτή τη φορά να φτάσουν στη δική τους γη της Επαγγελίας, την Καλιφόρνια;
Δον Ζουάν
Ανατρεπτική σκηνική προσέγγιση του «βλάσφημου» ήρωα που το όνομά του είναι συνώνυμο με την απόρριψη των παραδοσιακών αξιών και την αναζήτηση της προσωπικής ελευθερίας, που επανεξετάζει τη θέση του σύγχρονου άντρα. Στο έργο, ένας αποτυχημένος καλλιτέχνης, ο Δον Ζουάν, προσπαθώντας να ξεφύγει τις συνέπειες των πράξεων του, καταφεύγει στο μπαρ του πατέρα του. Εκεί, σε εκεί σε μια διαστρεβλωμένη απεικόνιση της κοινωνίας μας, ο Δον Ζουάν ανακαλύπτει ότι το πραγματικό του ταλέντο είναι να κερδίζει ακολούθους. Γοητεύει τους αποπροσανατολισμένους θαμώνες και σχηματίζει μια λατρεία γύρω από την προσωπικότητά του. Καθώς το μπαρ μετατρέπεται σε “Εκκλησία”, χώρος έκφρασης μιας New Age Cult (αίρεση), και οι ακόλουθοι του γίνονται όλο και πιο αφοσιωμένοι, τα όρια μεταξύ πίστης και χειραγώγησης γίνονται θολά. Σε αυτήν την ανανεωμένη εκδοχή του ήρωα, ο Δον Ζουάν γίνεται το απόλυτο σύμβολο της εποχής μας, κατέχοντας δύο κρίσιμα "ταλέντα": την απουσία ιδεολογίας και την αμετροεπή φιλοδοξία. Αποδεσμευμένος από κάθε ηθικό φραγμό, ο Δον Ζουάν επιδίδεται σε ένα εμπόριο ελπίδας, προσφέροντας τον εύκολο δρόμο προς την ευτυχία σε κάθε ακόλουθό του.
Η ληστεία της συμφοράς
Τα πάντα μπορούν να συμβούν στην ελληνική εκδοχή της τρελής κωμωδίας για τη ληστεία ενός διαμαντιού αμύθητης αξίας από μία ομάδα ανίκανων διαρρηκτών που πάει τελείως στραβά, με φόντο την Αθήνα του 1958. Δύο κατάδικοι δραπετεύουν από τις φυλακές της Δραπετσώνας και σχεδιάζουν να κλέψουν ένα διαμάντι που φυλάσσεται στην Alexandras Bank, μια περιφερειακή ελληνική τράπεζα επί της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Όταν, όμως, μπλέκουν κι άλλοι στο κόλπο, τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Θα καταφέρει ο δραπέτης Μάκης Ρέτζος και η συμμορία του, να κάνουν τη ληστεία της χρονιάς;
Μπα-Μπαμπά
Μια μουσική σατιρική κωμικοτραγική ματιά πάνω σε μία σύγχρονη οικογένεια που στοχάζεται γύρω από το ερώτημα «αλλάζει ο άνθρωπος;». Πρωταγωνιστούν ένας πατέρας, μία πρώην σύζυγος και τα παιδιά τους. Όλοι κατηγορούν τον πατέρα, κανένας όμως δεν αναλαμβάνει την ευθύνη του εαυτού του.
Ωραία μου κυρία
Το πολυβραβευμένο μιούζικαλ που βασίζεται στον «Πυγμαλίωνα» του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο, όπου μια ανθοπώλισσα μεταμορφώνεται σε κυρία της υψηλής κοινωνίας χωρίς κανείς να υποψιάζεται τη λαϊκή της καταγωγή, ανεβαίνει για πρώτη φορά σε μια υπερπαραγωγή σαράντα συντελεστών με ζωντανή ορχήστρα. Το φτωχό λαϊκό κορίτσι, που πουλάει λουλούδια στους κρύους δρόμους του Λονδίνου των αρχών του 20ού αιώνα για να ζήσει, γίνεται μια νεαρή αριστοκράτισσα με αφορμή το στοίχημα δύο φίλων. Κάπου εκεί θα κάνει την εμφάνισή του και ο έρωτας.
Η κόρη του λοχαγού
Ένας έρωτας γεννιέται εν μέσω πολέμου στις ρωσικές στέπες του 18ου αιώνα στο αριστούργημα του πατέρα της ρωσικής λογοτεχνίας, σε μια παράσταση με χιούμορ, συγκίνηση και happy end. Το έργο ξεκίνησε ως μια ιστορική καταγραφή της αγροτικής λαϊκής εξέγερσης του 1773 κατά της Μεγάλης Αικατερίνης, της οποίας ηγήθηκε ο Εμιλιάν Πουγκατσόφ, στη συνέχεια όμως εξελίχθηκε σε έναν ύμνο στον έρωτα, τη φιλία και τις σημαντικές αξίες της ζωής. Ο καλομαθημένος ευγενής Πιοτρ υπηρετεί ως φαντάρος σε ένα ακριτικό οχυρό. Εκεί γνωρίζει την οικογένεια του λοχαγού Μιρόνοφ και ερωτεύεται τη φτωχή μοναχοκόρη του, Μαρία Ιβάνοβνα. Οι δυο τους θα έρθουν αντιμέτωποι με πολλά εμπόδια και δοκιμασίες, με αποκορύφωμα τον πόλεμο. Η εξέγερση που ξεκινά ο Πουγκατσόφ μαζί με τον φτωχό λαό της επαρχίας κατά της τσαρίνας, περνά μέσα από την κατάκτηση του οχυρού στο οποίο ζουν οι ήρωες της ιστορίας. Ο μεγάλος έρωτας των δύο νέων, θα περάσει δια πυρός και σιδήρου, υμνώντας την αφοσίωση, την αυτοθυσία και το μεγαλείο της αγάπης.
Κανόνια και τρομπέτες
Ως μια μαύρη κωμωδία για το βρώμικο χρήμα, το τραπεζικό σύστημα και τον σύγχρονο εθισμό γύρω από την εξαπάτηση αυτοχαρακτηρίζεται το νέο έργο του συγγραφέα και εύστοχου σχολιαστή της σύγχρονης πραγματικότητας, που αναδεικνύει την ψυχολογία του νεοέλληνα στην Ελλάδα του 2.0. Ένα ζευγάρι Ρομά, ένα ζευγάρι τραπεζιτών και δύο όργανα της τάξης συναντιούνται σε ένα loft κάπου στο κέντρο. Ο Κωνσταντίνος είναι διευθυντικό στέλεχος σε τράπεζα. Στα “χέρια” του έχει κάποια ομόλογα που καταρρέουν. Το βράδυ λίγο πριν την οικονομική καταστροφή θα συναντηθεί με τον Χρόνη. Ο Χρόνης -έμπορος ναρκωτικών μεταξύ άλλων- δουλεύει για τον Κωνσταντίνο. Έχει και μία αρραβωνιαστικιά, την Ρουμπίνη που θέλει να εξασφαλίσει μία καλύτερη συνθήκη για το δάνειο της από τον Κωνσταντίνο, ο οποίος έχει μια «απαγορευμένη» σχέση με την Κλαίρη, επίσης από την τράπεζα. Όλα θα συμβούν μέσα σε ένα βράδυ καταστροφής, παροξυσμού και παρεξήγησης.
Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής
Η πορεία μιας οικογένειας, που από την απελευθέρωση περνάει στα Δεκεμβριανά και τελειώνει μετά τη συνθήκη της Βάρκιζας, σε μια σπάνια πολιτική στιγμή του μεταπολεμικού θεάτρου. Όπως και εκτός, έτσι και εντός του σπιτιού, επικρατεί εμφύλιος, με τον ένα γιο της οικογένειας να είναι δεξιός και τον άλλον να είναι αριστερός. Ανάμεσα στα "πυρά" τους βρίσκεται ο πατέρας τους, ο πατριάρχης κυρ-Παντελής, η μητέρα τους, η Αθηνά, αλλά και η οικιακή βοηθός τους η Φρόσω.
Ο επιθεωρητής
Η καυστική σάτιρα του κορυφαίου Ρώσου δραματουργού στηλιτεύει την κοινωνική διαφθορά, τη γραφειοκρατία και την κατάχρηση εξουσίας. Πρωταγωνιστής είναι ένας τυχοδιώκτης που καταφτάνει σε μια ρωσική επαρχιακή πόλη και όλοι νομίζουν ότι είναι ο κρατικός επιθεωρητής που έστειλε η κυβέρνηση από τη Μόσχα για την καταπολέμηση της διαφθοράς. Μια παρεξήγηση που ανατινάζει τους διοικούντες της πόλης, οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να κερδίσουν την εύνοιά του, επιδίδονται σε κολακείες και απόπειρες δωροδοκίας, τον χρηματίζουν, ικανοποιούν τις επιθυμίες του και τις ορέξεις του πέφτοντας έτσι θύματα μιας μεγαλύτερης απάτης που αποκαλύπτει την αποσύνθεση της κρατικής μηχανής και των λειτουργών της. Ο ψευτο-επιθεωρητής διασκεδάζει με τα καμώματά τους, τους εκμεταλλεύεται, τους εξευτελίζει απολαμβάνοντας τα πολυτελή καταλύματα και τις κολακείες κι αφού παίρνει αυτά που θέλει αποχωρεί. Στο τέλος όταν όλα αποκαλύπτονται η τιμωρία τους είναι αναπόφευκτη.
Ήρωες best off
Η μουσικοσατυρική παράσταση επιθεωρησιακού χαρακτήρα επιστρέφει ανανεωμένη, είκοσι χρόνια μετά την πρώτη της παρουσίαση, αντλώντας από τα όνειρα, τη ματαίωση, τη μοναξιά, την ενοχή, την ανθρώπινη γελοιότητα και το παράλογο στη ζωή μας. Πριγκίπισσες από την Μόσχα, σαδομαζοχιστές φύλακες και πολιτικοί κρατούμενοι, ιερόδουλες, gay Ηπειρώτες, ακολουθούν τα βήματα του tango, χορεύοντας τσάμικο και τραγουδούν στη σκηνή βαριά ποπ και ελαφριά ζεϊμπέκικα προσφέροντας υψηλή θετική ενέργεια. Τα διαχρονικά σατιρικά κείμενα των «Ηρώων» εμπνέονται από την ανθρώπινη αντίφαση, το κιτς, τον έρωτα, τη φθορά, τον θάνατο αναζητώντας το γελοίο του δράματος. Ο χώρος που τους αναλογεί είναι ο χώρος που ζει και κινείται ο απλός άνθρωπος μέσα στη σύγχρονη κοινωνία, αναδεικνύοντας τα ευρήματα και τις παρατηρήσεις της συγγραφέως.
Το Σχολείο των Γυναικών
Στην καταιγιστική κωμωδία - σταθμό του παγκόσμιου ρεπερτορίου για τη γυναικεία χειραφέτηση, που καυτηριάζει το πατριαρχικό καθεστώς της εποχής με όχημα τον έρωτα, ο ώριμος επίδοξος εραστής Αρνόλφος έρχεται αντιμέτωπος με τον νεότερο ανταγωνιστή του για τα μάτια της Αγνής. Ο Αρνόλφος θέλει να απολαύσει τη συζυγική ευτυχία, αλλά τον κατατρέχει ο φόβος της απιστίας. Γι’ αυτό επιλέγει ένα κορίτσι φτωχής οικογένειας, την τετράχρονη Αγνή και την αναθρέφει μακριά από τον κόσμο, ώστε να παραμείνει αφελής, υπάκουη και άρα πιστή σύζυγος. Αφού την κλείνει τα πρώτα της χρόνια σε μοναστήρι, την κρατά στη συνέχεια απομονωμένη σε ένα σπίτι κοντά του, με δυο υπηρέτες να τη φυλούν σαν κέρβεροι. Τα χρόνια περνούν και φτάνει η ώρα που ο Αρνόλφος περίμενε με ανυπομονησία: να κάνει επιτέλους την Αγνή γυναίκα του. Η ζωή, όμως, έχει άλλα σχέδια.
Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης
Τρία από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Νικολάι Γκόγκολ, «Ο επιθεωρητής», «Η μύτη» και «Τα παντρολογήματα», συνθέτουν τον βασικό πυρήνα της παράστασης που αναδεικνύει την ανελέητη σατιρική γραφή του. Στο έργο, οι χαρακτήρες από τον «Επιθεωρητή» συναντούν απρόσμενα τον ήρωα από τη «Μύτη», δημιουργώντας απίθανες καταστάσεις που οδηγούν σε κωμικοτραγικές παρεξηγήσεις. Ταυτόχρονα, η ικανότητα της Φέκλα Ιβάνοβνα από τα «Παντρολογήματα» να κάνει προξενιά και να παντρεύει όποιον βρει μπροστά της μπλέκεται με την πανικόβλητη προσπάθεια των δημοσίων υπαλλήλων να κρύψουν την αλήθεια από τον υποτιθέμενο επιθεωρητή. Η σκηνική σύνθεση και η χιουμοριστική αλληλεπίδραση των χαρακτήρων φωτίζουν με ευφυία τα κοινωνικά και πολιτικά παράδοξα που σημάδευαν τη ρωσική κοινωνία του 19ου αιώνα και που με έναν εκπληκτικό τρόπο αντανακλώνται και στη σημερινή πραγματικότητα.
Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή
Ο Δρ. Γκίβινγκς ανακαλύπτει -με αγνές προθέσεις- μια πρωτοπόρα συσκευή που προσφέρει ανακούφιση στην «υστερία» των γυναικών και ενίοτε και των αντρών ασθενών του, στη «σοβαρή κωμωδία για τη σεξουαλικότητα, την αγάπη και τον ηλεκτρισμό!» που διαδραματίζεται στη Βικτωριανή Νέα Υόρκη, όπου βασιλεύει η συντήρηση και ο πουριτανισμός. Ευαίσθητος στην επιστήμη του, αλλά αναίσθητος στο ανθρώπινο δράμα που τον περιβάλλει, ο γιατρός είναι σε θέση να διεγείρει τους ασθενείς του, αποτυγχάνει όμως να το κάνει για τη γυναίκα του. Στο σπίτι του, όπου στεγάζεται και το ιατρείο του, η νέα και πανέξυπνη σύζυγός του Κάθριν, απασχολημένη με θέματα που αφορούν τη νεογέννητη κόρη τους, προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στο «διπλανό δωμάτιο». Η συγγραφέας παίρνει τα ιστορικά γεγονότα και τα πλέκει, με χιούμορ, ευφυΐα και τρυφερότητα, δημιουργώντας μια ιστορία αγάπης και κατανόησης.
Matilda The Musical
Το πολυβραβευμένο μιούζικαλ για το κορίτσι που λατρεύει τα βιβλία και έχει το χάρισμα της τηλεκίνησης, βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ρόαλντ Νταλ που ενέπνευσε μία από τις πιο αγαπημένες ταινίες όλων των εποχών. Η Ματίλντα Γουόρμγουντ είναι ένα παιδί διαφορετικό από τα άλλα παιδιά της ηλικίας της. Το μυαλό, τα συναισθήματα και οι ικανότητες της λειτουργούν σε πολύ υψηλό επίπεδο. Δημιουργεί ιστορίες με το μυαλό της και απεχθάνεται την αδικία, μεγαλώνοντας μέσα σε έναν άδικο κόσμο, δίπλα στους λάθος ανθρώπους. Με το μυαλό και την αγνότητα της, παλεύει σηκώνοντας το μικρό της ανάστημα για το σωστό και το δίκαιο, εναντιώνεται στα εμπόδια που υψώνονται μπροστά της από την οικογένεια και την παρανοϊκή διευθύντρια του σχολείου της και βοηθάει την αγαπημένη της δασκάλα να κερδίσει ξανά τη ζωή της.
Ο Φιάκας
Μια κωμωδία «αστειοτάτη για όλη την οικογένεια» για τον απατεώνα από την Πόλη, εμπλουτισμένη με τραγούδια της εποχής σε ζωντανή εκτέλεση και θέατρο σκιών. Στην Κωνσταντινούπολη του 1870 ο Χαρίλαος Πλουτίδης ή Χαράλαμπος Πεταλούδης ή Φιάκας, ένας απατεώνας καταχρεωμένος και κυνηγημένος από δανειστές κι εμπόρους, υποδύεται τον γόνο πλούσιας οικογένειας για να κερδίσει την Ευανθία και να καρπωθεί την προίκα της. Η Ευανθία συνεπαρμένη από τα μυθιστορήματα της εποχής και γοητευμένη από τους φανταστικούς τίτλους ευγενείας του αγαπημένου της, πέφτει εύκολα στην παγίδα του. Οι ξεκαρδιστικές καταστάσεις κορυφώνονται όταν με τον κίνδυνο ότι η ταυτότητα του Φιάκα θα αποκαλυφθεί, εκείνος υποδύεται έναν Γερμανό Βαρόνο που βρίσκεται “incognito” στην Πόλη!
Ένας ήρωας με παντούφλες
Η θρυλική κωμωδία του ελληνικού κινηματογράφου που θυμόμαστε από την ερμηνεία-ορόσημο του Βασίλη Λογοθετίδη, η οποία ανέδειξε την ευγενική πλευρά της πατρίδας μέσα στο σκοτάδι της εποχής του Εμφυλίου πολέμου, μεταφέρεται στη σκηνή.