"Βαλς Νο 6": Ένας συγκλονιστικός μονόλογος για την κακοποίηση και την έμφυλη βία

Στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον επαναλαμβάνεται το έργο του Νέλσον Ροντρίγκες για τις τραυματικές εμπειρίες ενός 15χρονου κοριτσιού σε ερμηνεία της Μαρίας Κουβίδη και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Φάμη.

Βαλς Νο 6 Φάνης Παυλόπουλος©

Ο συγκλονιστικός μονόλογος "Βαλς Νο 6” του Βραζιλιάνου Νέλσον Ροντρίγκες για την κακοποίηση και την έμφυλη βία επιστρέφει για έναν δεύτερο κύκλο παραστάσεων στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον σε ερμηνεία και μετάφραση της Μαρίας Κουβίδη και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Φάμη
Η κεντρική ηρωίδα του έργου, η Σόνια, μοιάζει να έχει μείνει παγωμένη σε ηλικία 15 ετών, όταν βίωσε την τραυματική εμπειρία της κακοποίησης μέσα στο σπίτι της. Το έργο ξεκινάει από τη στιγμή που ξυπνάει από το λήθαργο χωρίς να ξέρει που βρίσκεται και πόσος καιρός έχει περάσει και προσπαθεί να ανασυνθέσει το παρελθόν αλλά και το παρόν, σφραγισμένη από το σοκ, μέσα από λόγο παραληρηματικό, που φωτίζει ωστόσο με τον πιο διεισδυτικό τρόπο την περίοδο της εφηβείας. Η αλήθεια είναι η μόνη που μπορεί να την λυτρώσει για να μπορέσει να ξαναβρεί τον εαυτό της.

Βαλς Νο 6
Φάνης Παυλόπουλος©

Δυστυχώς, η εμπειρία της δεν είναι το μόνο που έχει να αντιμετωπίσει. Τα στερεότυπα φέρνουν μια σειρά ερωτημάτων στο προσκήνιο, όπως το τι φορούσε ή αν το προκάλεσε και σε συνδυασμό με όσα λέει ο περίγυρος για εκείνη την οδηγούν στη σιωπή. Φτιάχνει έναν φανταστικό κόσμο για να αντέξει αυτό που πραγματικά της συνέβη. Όταν αυτός ο κόσμος καταρρέει, πρέπει να έρθει αντιμέτωπη με την αλήθεια για να την αφήσει πίσω της. Ο χρόνος θα ξαναρχίσει να μετράει από τη στιγμή που θα θυμηθεί και θα ξορκίσει το παρελθόν.

Βαλς Νο 6

Το θέμα του victim blaming αλλά και όλα όσα αντιμετωπίζει η Σόνια, τα λαϊκά δικαστήρια που στήνονται γύρω από το θύμα, τα στερεότυπα, αλλά κυρίως ο αγώνας μιας γυναίκας να ακουστεί, είναι οι βασικοί άξονες γύρω από τους οποίους κινείται το έργο.

Βαλς Νο 6

Όπως τονίζουν στο σημείωμα τους για την παράσταση η Μαρία Κουβίδη και ο Κωνσταντίνος Φάμης: "Δεν είναι σίγουρα τυχαία η στιγμή της παράστασης. Θα θέλαμε  πολύ αυτή η παράσταση να είναι ένα σχόλιο, μία θέση απέναντι σε ό, τι συμβαίνει. Πιστεύουμε ότι έχει λόγο ύπαρξης, έχει κάτι να πει, να προσφέρει την αισθητική απόσταση για να επεξεργαστούμε το συλλογικό τραύμα με το οποίο είμαστε όλοι αντιμέτωποι και να βρούμε το φως όλης αυτής της ιστορίας, την διέξοδο, που δεν είναι άλλη από το σπάσιμο της σιωπής. Η Σόνια για μας είναι όλα τα κορίτσια, ή έχει κάτι από κάθε κορίτσι, από κάθε αληθινή ιστορία. Γι’ αυτό φτιάξαμε μια παράσταση για το τέλος της σιωπής, για τα κορίτσια που παλεύουν με το σκοτάδι τους και βγαίνουν στο φως. Κάπως είναι όλα λάθος, κάπως σωπαίνουμε όταν δεν πρέπει και μιλάμε όταν δεν πρέπει και λέμε τα λάθος πράγματα. Αυτό το στοιχείο είναι έντονο μέσα στο έργο και υπάρχει ως σχόλιο απέναντι στο σήμερα, σε αυτό που ζούμε”. 

Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Κατερίνα Καλφόγλου, τη μουσική επιμέλεια ο Γιάννης Μαδούρος και την κίνηση ο Ηρακλής Κωτσαρίνης.

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Βαλς Νο 6

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Ο κορυφαίος δραματουργός της Βραζιλίας αναμοχλεύει την ιστορία της Σόνιας, μιας έφηβης που δολοφονήθηκε σε ηλικία 15 ετών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).