Όταν η ποίηση συναντά τη σκηνή μέσα από δύο performances

Δύο παραστάσεις πειραματίζονται με τη θεατρική φόρμα, διερευνώντας τον χρόνο και τη διαδρομή της ύπαρξης με ποιητική διάθεση.

Πεπερασμένος χρόνος Ελίνα Γιουνανλή©

Ο χρόνος, η ποίηση και η διαδρομή της ύπαρξης "συναντιούνται” σε τρεις νέες παραστατικές προτάσεις που ξεκινούν αυτήν την εβδομάδα. Η Athens Arts Collective επιχειρεί μια αναζήτηση στην ισορροπία ανάμεσα στη ζωή και την ανυπαρξία, συνδυάζοντας λόγο και ήχο σε ένα πρωτότυπο σκηνικό περιβάλλον. Παρουσιάζει τη μουσικοθεατρική παράσταση "Πεπερασμένος Χρόνος”, από τις 21 Μαρτίου έως τις 12 Απριλίου, στον νέο χώρο Τζάμια Κρύσταλλα στο Μεταξουργείο. Με αυτοσχεδιαστική μουσική και απαγγελία ποίησης, η παράσταση εξερευνά την ισορροπία ζωής και ανυπαρξίας, δημιουργεί μια ατμόσφαιρα όπου η έννοια του χρόνου εξερευνάται υπαρξιακά.

Δίπτυχο
Γιώργος Αποστολόπουλος©

 

Παράλληλα, το "Δίπτυχο”, από τις 28 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου, στο Φουαγιέ του ΠΛΥΦΑ, το νέο project των Κωνσταντίνου Παπασωτηρόπουλου και Ελευθερίας Αγαπάκη, στο οποίο η μοναξιά, η περιπλάνηση και η εσωτερική αναζήτηση του ανθρώπου μεταφράζονται σε μια σόλο ερμηνεία του Στέφανου Βλάχου. Η παράσταση αναπτύσσεται ως μια συνάντηση δύο κειμένων: "Oku no Hosomichi” (Το Στενό Μονοπάτι προς το Βαθύ Βορρά) – ένα ποιητικό ημερολόγιο του Ιάπωνα κλασικού ποιητή Matsuo Bashō, το οποίο αφηγείται ένα ταξίδι φυσικής και πνευματικής αναζήτησης και "Αρχείον” – μια σύνθεση αποσπασμάτων από τον Συναξαριστή του Αγίου Νικοδήμου, που δημιουργεί ένα υβριδικό θεατρικό σώμα όπου το παρελθόν και το παρόν διασταυρώνονται.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Δίπτυχο

  • Performance

Ένα σόλο που αποτυπώνει τη μοναχική διαδρομή του ανθρώπου που βαδίζει, το οποίο συνδέει τα έργα “OKU NO HOSOMICHI” -μια σκηνική απόδοση του ομώνυμου ημερολογιακού κειμένου του κλασικού Ιάπωνα ποιητή Matsuo Bashō (1644-1694) που ακολουθεί την οδοιπορία του Βashō και του μαθητή του, από το σημερινό Τόκιο προς τις βόρειες επαρχίες της Ιαπωνίας- και “ΑΡΧΕΙΟΝ” στο οποίο "συντίθεται ένα κειμενικό σώμα με αποσπάσματα από τον Συναξαριστή του Αγίου Νικοδήμου (1749-1809). Στο κέντρο μιας οπής της πορείας του, ο άνθρωπος σχετίζεται με το σώμα του πλήθους των Αγίων".

Πεπερασμένος χρόνος

  • Μουσικοθεατρική
  • Διάρκεια: 60 '

Η τζαζ συναντά την ποίηση στην παράσταση που αποπειράται να αναδείξει την αδιάσπαστη ισορροπία ζωής και ανυπαρξίας, με όχημα την αυτοσχεδιαστική μουσική των Δημήτρη Βεντουράκη (πιάνο), Σωκράτη Τσεντόγλου (drums) και Κατερίνας Ρουσιάκη (φωνή) και την απαγγελία κειμένων κλασικής και σύγχρονης ποίησης, συγκεκριμένα, Χάικου κλασικών Ιαπώνων ποιητών, το ποίημα ''Λιτανείες του Ρόδου'' του Γάλλου ποιητή Ρεμί ντε Γκουρμόν και επιλογές από τα "Ποιήματα Κελύφους" του Γιάννη Λειβαδά. Η δομή της παράστασης είναι τριμερής και συμβολίζει τα διαδοχικά στάδια του ανθρώπινου βίου: τη γέννηση, τη συνειδητοποίηση του θανάτου και την αποδοχή. Όλα τα στοιχεία της παράστασης από τον ήχο και τα φώτα μέχρι την επιλογή κειμένων στηρίζονται πάνω σε αυτή τη δομή, με στόχο να μεταδώσουν τη βαθιά συναισθηματική και φιλοσοφική πορεία του ανθρώπου προς την αποδοχή της θνητότητάς του.

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μια ζωή - Ο μονόλογος μιας μοδίστρας

Καθηλωτική η Νένα Μεντή σε μια παράσταση-φόρος τιμής στη σύγχρονη ελληνική ιστορία, που συγκινεί με τον τρόπο που χειρίζεται τη δύναμη της μνήμης. Το κείμενο, παρότι ουσιαστικό, θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη εκφραστική ένταση. | Powered by Uber

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
17/04/2025

Τρεις αδελφές

Μερικά χρόνια μετά τον αξιοσημείωτο "Θείο Βάνια", η Μαρία Μαγκανάρη επιστρέφει στον Τσέχοφ, με ακόμη μία παράσταση συνόλου, βαθιάς τρυφερότητας, ποίησης και ωραίων ερμηνειών. | Powered by Uber

Η Νατάσα Εξηνταβελώνη έρχεται με το "Girls & Boys" από τη Θεσσαλονίκη

Είναι η βία αναπόφευκτο στοιχείο της ανθρώπινης φύσης ή αποτέλεσμα των κοινωνικών και πολιτισμικών συνθηκών, διερωτάται το έργο του γνωστού στο ελληνικό κοινό Ντένις Κέλι, σε σκηνοθεσία της Λητώς Τριανταφυλλίδου.

Μια "Μπουμπού" στο θέατρο Εν Αθήναις

Η Δήμητρα Κολλά ερμηνεύει μια γλυκόπικρη ιστορία βγαλμένη από τις σελίδες της νουβέλας του Δημήτρη Μητσοτάκη, η οποία όμως μιλάει για όλους μας.

11 τελευταίες παραστάσεις για το "Τα πήρες όλα κι έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου" στο Παλλάς

Last call για την μεγάλη θεατρική επιτυχία του Παλλάς με τον Γιάννη Τσορτέκη στο ρόλο του Στράτου και τους Άγγελο, Στέλιο και Διαμαντή Διονυσίου να τραγουδούν ζωντανά επί σκηνής.

"My fierce ignorant step": Χρήστος Παπαδόπουλος σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Στέγη με μια χορευτική έξαψη για τις πρώτες μας φορές

Δέκα χορευτές κινούνται σαν ένα στη νέα παράσταση του καταξιωμένου μινιμαλιστή χορογράφου, "My fierce ignorant step", που μιλά για την κοινή εμπειρία της πρώτης φοράς που συναντηθήκαμε, που γελάσαμε, που ζήσαμε…

Paris Opera Junior Ballet: Η αφρόκρεμα του νεανικού χορού στην Αθήνα

Το Μπαλέτο της Όπερας του Παρισιού, κοιτίδα του κλασικού χορού μας συστήνει τη νέα γενιά χορευτών που χορεύει για το μέλλον, την παράδοση και τη ζωή.