Αποκλειστικό: Ο Δημήτρης Καραντζάς αναμετριέται με το "Καθαροί Πια" της Σάρα Κέιν

Έχει χαρακτηριστεί ως ένα έργο ωμό, αλλά για τον Δημήτρη Καραντζά το “Καθαροί Πια” της Σάρα Κέιν είναι “μια ωδή στην αγάπη, μια σκληρή παραβολή για το δικαίωμα στην ελευθερία, στην αποδοχή, στην ισοτιμία”. Μάθετε περισσότερα για την παράσταση που θ΄ ανέβει μ’ ένα ζηλευτό καστ.

Δημήτρης Καραντζάς Μιχάλης Αρχοντίδης©

Η φωτιά της Σάρα Κέιν ξαναφλέγεται στη σκηνή. Ο Δημήτρης Καραντζάς, ένας από τους πιο τολμηρούς σκηνοθέτες της γενιάς του, φέρνει τον Δεκέμβριο του 2025 το "Καθαροί Πια" στο φως της ελληνικής σκηνής. "Μια ωδή στην αγάπη, μια σκληρή παραβολή για το δικαίωμα στην ελευθερία, την αποδοχή, την ισοτιμία. Μια ρομαντική κραυγή απόγνωσης για όλα τα φύλα, για τους ανθρώπους που εξακολουθούν να αναζητούν τη φωνή τους και την ελεύθερη βούληση μέσα σε μια κοινωνία στεγνή και απάνθρωπη, σε καιρούς τιμωρητικούς, όπως η εποχή μας", δηλώνει ο ίδιος. Ο Καραντζάς τολμά να ανοίξει διάλογο με την ωμή ποίηση της Κέιν και να φέρει στη σκηνή ένα έργο που δεν χαρίζεται σε κανέναν, πλαισιωμένος από ένα εξαιρετικό καστ, στο οποίο συμμετέχουν οι Χρήστος Λούλης, Δημήτρης Καπουράνης, Μαίρη Μηνά, Νατάσα Εξηνταβελώνη κ.ά.

Χρήστος Λούλης
Χρήστος Λούλης

Η Aγγλίδα Σάρα Κέιν, που αυτοκτόνησε το 1999 στα 28 της χρόνια είναι από τις πιο εμβληματικές εκπροσώπους του "In-Yer-Face Theatre", του θεατρικού ρεύματος που εμφανίστηκε στη Βρετανία τη δεκαετία του 1990 και επιδιώκει να σοκάρει, να προκαλέσει, να φέρει το κοινό αντιμέτωπο με ακραίες καταστάσεις, ωμή βία, σεξουαλικότητα, ψυχολογική και σωματική κακοποίηση, αλλά πάντα με έναν βαθιά ποιητικό και υπαρξιακό στοχασμό. Το θέατρο της Κέιν δεν είναι ωμό απλώς για το σοκ. Μέσα από τις ακραίες εικόνες της, φέρνει στο φως την πιο αγνή ανάγκη του ανθρώπου: να αγαπήσει και να αγαπηθεί, ακόμα και όταν όλα γύρω του καταρρέουν. Το "Καθαροί Πια” αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της γραφής, όπου η ωμότητα συνυπάρχει με την απόλυτη ευαισθησία, δημιουργώντας μια εμπειρία που διαπερνά το κοινό σε συναισθηματικό και σωματικό επίπεδο. 

Καθαροί Πια 2025
Νατάσα Εξηνταβελώνη, Δημήτρης Καπουράνης, Μαίρη Μηνά

Παράλληλα, η Κέιν ενσωματώνει στοιχεία αβανγκάρντ, υπαρξιακού θεάτρου και θεάτρου του παραλόγου, κινείται στα όρια μεταξύ ποίησης, φιλοσοφικού δοκιμίου και θεατρικής παράστασης και ο Δημήτρης Καραντζάς έχει σαφείς συγγένειες με αυτό το ύφος, καθώς το σκηνοθετικό του αποτύπωμα χαρακτηρίζεται από μια έντονη ατμοσφαιρικότητα, αφαιρετικότητα και υπαρξιακό βάθος. Στις παραστάσεις που μας χάρισε φέτος στο Προσκήνιο ο Δημήτρης Καραντζάς, το "Λεωφορείο ο πόθος” του Τενεσί Ουίλιαμς και η "Έντα Γκάμπλερ” του Χένρικ Ίψεν  δημιούργησε θεατρικά περιβάλλοντα που λειτουργούν ως ψυχολογικά και φιλοσοφικά τοπία, ενίσχυσε το συμβολικό βάρος των έργων που ανέβασε. Για μία ακόμα φορά φάνηκε οτι τον ενδιαφέρει το σωματικό και ψυχικό βίωμα του θεατή, χρησιμοποιώντας μια γλώσσα που ισορροπεί μεταξύ ωμότητας και ποίησης. Με βάση το σκηνοθετικό του ιστορικό, πιστεύουμε πως το "Καθαροί Πια” στα χέρια του θα είναι ένα θέατρο που διεισδύει στο ασυνείδητο, όπως ακριβώς και το έργο της Κέιν.  Ο χώρος όπου θα πραγματοποιηθούν οι παραστάσεις θα ανακοινωθεί σύντομα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ποια είναι η Θέκλα Γαΐτη

Η Θέκλα Γαΐτη, δημιουργός της σόλο περφόρμανς "metaδραματικό" βάζει μαγιό και βατραχοπέδιλα και κάνει βουτιά στη σκηνή του H.ug art space (από 28/4). Μιλήσαμε μαζί της για το θέμα της παράστασης της, τους καλλιτέχνες που θαυμάζει, αλλά και τα επόμενα σχέδια της.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
22/04/2025

Οι επιλεγμένες παραστάσεις που επιστρέφουν στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2025

Το φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου εντάσσει εμβληματικές επαναλήψεις, που συγκίνησαν κοινό και κριτικούς στις προηγούμενες εμφανίσεις τους και επανέρχονται για να συναντήσουν εκ νέου το κοινό — ή να το συστήσουν σε καινούριους θεατές.

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την Αριάν Μνουσκίν και το Θέατρο του Ήλιου

Με αφορμή την επερχόμενη επίσκεψη του σπουδαίου γαλλικού θιάσου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών με την παράσταση "Εδώ έχει δράκους", θυμίζουμε όλους τους λόγους που κατέστησαν την Αριάν Μνουσκίν και την καλλιτεχνική κολεκτίβα του Θεάτρου του Ήλιου ονόματα παγκόσμιας αναφοράς.

"Όσα παίρνει ο άνεμος": 20 μοναδικές φωτογραφίες από την πρόβα λίγο πριν την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα

Έρχεται η πρωτότυπη διασκευή της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη πάνω στο κορυφαίο αντιπολεμικό έργο της Μάργκαρετ Μίτσελ, που φέρνει το άρωμα και τις μουσικές του αμερικανικού νότου στην κεντρική σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με all star καστ.

Παύλος Παυλίδης: "Είμαστε η κοινωνία της κόπωσης σε όλα τα επίπεδα"

Ο Παύλος Παυλίδης, μέλος της ομάδας C for Circus, ανεβάζει στο Άνεσις (από 23/4) το έργο του "Ο αιών μου", μια πολιτική και υπαρξιακή σκηνική σύνθεση για τη σύγχρονη συνθήκη: έναν κόσμο υπερφόρτωσης, φόβου και ματαίωσης. Μας μίλησε για το έργο και το ρόλο της γενιάς του σήμερα.

Μια ζωή - Ο μονόλογος μιας μοδίστρας

Καθηλωτική η Νένα Μεντή σε μια παράσταση-φόρος τιμής στη σύγχρονη ελληνική ιστορία, που συγκινεί με τον τρόπο που χειρίζεται τη δύναμη της μνήμης. Το κείμενο, παρότι ουσιαστικό, θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη εκφραστική ένταση. | Powered by Uber

Τρεις αδελφές

Μερικά χρόνια μετά τον αξιοσημείωτο "Θείο Βάνια", η Μαρία Μαγκανάρη επιστρέφει στον Τσέχοφ, με ακόμη μία παράσταση συνόλου, βαθιάς τρυφερότητας, ποίησης και ωραίων ερμηνειών. | Powered by Uber