"Ερρίκος ο Τέταρτος": Ο Αλέξανδρος Κοέν παρουσιάζει σε πανελλήνια πρώτη το έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ

Μια σύγχρονη και δυναμική ερμηνεία της ιστορίας του βασιλιά Ερρίκου και της επανάστασης του 1402, μέσα από τη μουσική, τον χορό και την ποίηση.

Ερρίκος ο Τέταρτος © Νικίτα Κουνίτσκιϊ

Στην πέμπτη του ενασχόληση με έργο του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ ο Αλέξανδρος Κοέν ανεβάζει σε πανελλήνια πρώτη παρουσίαση το έργο "Ερρίκος ο Τέταρτος". Το έργο κάνει πρεμιέρα την Τετάρτη 30 Απριλίου και θα παίζεται κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στο Θέατρο Αργώ.

Πρόκειται για μια παράσταση που αντλεί τα γεγονότα από την επανάσταση εναντίον του βασιλιά Ερρίκου του Τέταρτου (1402), αλλά δεν στοχεύει στο να παραδώσει ακριβή ιστορική αναπαράσταση. Αντίθετα, ο Σαίξπηρ χρησιμοποιεί τα ιστορικά γεγονότα ως αφορμή για να εξετάσει την πορεία του βασιλιά και του γιου του, πρίγκιπα Χαλ, σε σύγκριση με την πορεία του Ερρίκου Πέρσυ και του γιου του, Χάρρυ.

Ερρίκος ο Τέταρτος
© Νικίτα Κουνίτσκιϊ

Το έργο φωτίζει κριτικά τη σύγκρουση δύο γενεών σε κρίσιμο στάδιο διαδοχής και αναδεικνύει τα ζητήματα αλλαγής, μεταρρύθμισης και του βάρους του παρελθόντος, όλα ενταγμένα σε ένα πλαίσιο εγκληματικότητας και διχόνοιας. Ο Ερρίκος ο Τέταρτος, έχοντας καταλάβει τον θρόνο από τον Ριχάρδο τον Δεύτερο, αγωνίζεται να φέρει ειρήνη στον ταραγμένο κόσμο του, αλλά η επανάσταση που εξαπολύεται από εκείνους που τον βοήθησαν να ανέλθει στο θρόνο, απειλεί τη σταθερότητα του βασιλείου. Στην κρισιμότερη στιγμή, ο Χαλ ενώνεται με τον πατέρα του για να συντρίψει τους επαναστάτες και να σκοτώσει τον Χάρρυ.

Η παράσταση εστιάζει στους κεντρικούς άξονες του έργου, εμβαθύνοντας σε ζητήματα διαδοχής, ρομαντισμού ενάντια στον ορθολογισμό, έρωτα, ψευδών φημών και ζωής σε ταραγμένες εποχές. Αυτά τα θέματα συνδέονται τόσο με την εποχή του Ερρίκου του Τέταρτου και του Σαίξπηρ, όσο και με τη δική μας σύγχρονη εποχή. Όλα αυτά αναπαρίστανται με την αισθητική της δικής μας εποχής, εμπλουτισμένα με μουσική, χορό και ποίηση.

Ερρίκος ο Τέταρτος
© Νικίτα Κουνίτσκιϊ

Η δραματουργία, η μετάφραση και η σκηνοθεσία είναι του Αλέξανδρου Κοέν, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Αλέγια Παπαγεωργίου. Η μουσική είναι του Γιώργου Πούλιου, η κινησιολογία της Σοφίας Μιχαήλ, και οι φωτισμοί του Αλέξανδρου Αλεξάνδρου. Η δραματολογία είναι της Ξένιας Γεωργοπούλου, ενώ ο Λευτέρης Μαργιόλας είναι ο βοηθός σκηνοθέτη.

Παίζουν (αλφαβητικά): Αντώνης Αγγελιδάκης, Σωτήρης Αναστασόπουλος, Στέλλα Βασιλάκη, Ελίζα Γεροντάκη, Βιβιάννα Γιαννούτσου, Χρήστος Δούφης, Claudio Kaya, Νικολέτα Καρνέζη, Γιώργος-Άγγελος Κορώνης, Αναστασία Κοτσώνη, Γιάννης Κούλπερ, Λήδα Κουντουρέα, Μαρία Κραμποκούκη, Φένια Μαϊδώνη, Αθηνά Μαμωνά, Ελένη Μανώλογλου, Αρχοντούλα Μαρίνου, Καλλιόπη Ματούλη, Πηνελόπη Μαυρίδη, Μαριάννα Μεσσαλά, Στάθης Μητσιώνης, Δανάη Παπαδάκη, Μαρία Πλατάρου, Μαίρη Πούλα, Έλλη Ρόκκα, Αγγελική Τούντα, Λυδία Τσαμασφύρα, Κριστίνα Τσιουμποτάρου, Γιώργος Φάκας, Νίκος Φραγκιουδάκης, Πηνελόπη Φωτίου, Ζωή Χρόνη και η Σοφία Μιχαήλ.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ερρίκος ο Τέταρτος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 80 '

Βασισμένο στα αληθινά γεγονότα της επανάστασης εναντίον του Βασιλιά Ερρίκου Δ’ είναι το πρωτόπαικτο ιστορικό δράμα που εξελίσσεται σε μια σύγκρουση γενεών σε κατάσταση διαδοχής. Ο Σαίξπηρ χρησιμοποιεί την Ιστορία για να εξετάσει συγκριτικά την πορεία του Ερρίκου και του γιου του (πρίγκιπα Χαλ), και αντίστοιχα του Ερρίκου Πέρσι και του δικού του γιου (νεαρού Χάρι), μελετώντας διεξοδικά το κρίσιμο ζήτημα των σχέσεων της παλαιότερης με τη νεότερη γενιά. Αποτελεί μια τολμηρή συζήτηση πάνω σε ζητήματα όπως η Αλλαγή, η Μεταρρύθμιση και το φορτίο που φέρουμε από το Παρελθόν. Κι όλα αυτά ενταγμένα σ’ ένα πλαίσιο εγκληματικότητας και διχόνοιας.

Αργώ

Ελευσινίων 13-15

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Παύλος Παυλίδης: "Είμαστε η κοινωνία της κόπωσης σε όλα τα επίπεδα"

Ο Παύλος Παυλίδης, μέλος της ομάδας C for Circus, ανεβάζει στο Άνεσις (από 23/4) το έργο του "Ο αιών μου", μια πολιτική και υπαρξιακή σκηνική σύνθεση για τη σύγχρονη συνθήκη: έναν κόσμο υπερφόρτωσης, φόβου και ματαίωσης. Μας μίλησε για το έργο και το ρόλο της γενιάς του σήμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
17/04/2025

Μια ζωή - Ο μονόλογος μιας μοδίστρας

Καθηλωτική η Νένα Μεντή σε μια παράσταση-φόρος τιμής στη σύγχρονη ελληνική ιστορία, που συγκινεί με τον τρόπο που χειρίζεται τη δύναμη της μνήμης. Το κείμενο, παρότι ουσιαστικό, θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη εκφραστική ένταση. | Powered by Uber

Τρεις αδελφές

Μερικά χρόνια μετά τον αξιοσημείωτο "Θείο Βάνια", η Μαρία Μαγκανάρη επιστρέφει στον Τσέχοφ, με ακόμη μία παράσταση συνόλου, βαθιάς τρυφερότητας, ποίησης και ωραίων ερμηνειών. | Powered by Uber

Η Νατάσα Εξηνταβελώνη έρχεται με το "Girls & Boys" από τη Θεσσαλονίκη

Είναι η βία αναπόφευκτο στοιχείο της ανθρώπινης φύσης ή αποτέλεσμα των κοινωνικών και πολιτισμικών συνθηκών, διερωτάται το έργο του γνωστού στο ελληνικό κοινό Ντένις Κέλι, σε σκηνοθεσία της Λητώς Τριανταφυλλίδου.

Μια "Μπουμπού" στο θέατρο Εν Αθήναις

Η Δήμητρα Κολλά ερμηνεύει μια γλυκόπικρη ιστορία βγαλμένη από τις σελίδες της νουβέλας του Δημήτρη Μητσοτάκη, η οποία όμως μιλάει για όλους μας.

11 τελευταίες παραστάσεις για το "Τα πήρες όλα κι έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου" στο Παλλάς

Last call για την μεγάλη θεατρική επιτυχία του Παλλάς με τον Γιάννη Τσορτέκη στο ρόλο του Στράτου και τους Άγγελο, Στέλιο και Διαμαντή Διονυσίου να τραγουδούν ζωντανά επί σκηνής.

"My fierce ignorant step": Χρήστος Παπαδόπουλος σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Στέγη με μια χορευτική έξαψη για τις πρώτες μας φορές

Δέκα χορευτές κινούνται σαν ένα στη νέα παράσταση του καταξιωμένου μινιμαλιστή χορογράφου, "My fierce ignorant step", που μιλά για την κοινή εμπειρία της πρώτης φοράς που συναντηθήκαμε, που γελάσαμε, που ζήσαμε…