Μετά από μια σύντομη διακοπή, η παράσταση η "Καρδιά του σκύλου" του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ συνεχίζεται κανονικά από τις 31 Ιανουαρίου, με τον Αργύρη Πανταζάρα να αντικαθιστά τον Αντώνη Μυριαγκό στον ρόλο του Φιλίπ Φιλίποβιτς Πρεομπραζένσκι. Η αντικατάσταση αυτή ήταν προγραμματισμένη, καθώς πρόκειται για έναν κομβικό ρόλο.
Ο Φιλίπ Φιλίποβιτς Πρεομπραζένσκι είναι ένας από τους κεντρικούς χαρακτήρες της νουβέλας, ένας αλαζονικός Ρώσος καθηγητής ιατρικής, εξειδικευμένος στις μεταμοσχεύσεις οργάνων. Στο έργο, πραγματοποιεί ένα τολμηρό και αμφιλεγόμενο πείραμα: μεταμοσχεύει υπόφυση και όρχεις από έναν αλκοολικό και εγκληματία σε έναν αδέσποτο σκύλο, τον Σαρικ. Ωστόσο, το αποτέλεσμα είναι αναπάντεχο, καθώς ο σκύλος αποκτά ανθρώπινα χαρακτηριστικά, υιοθετώντας όμως τις χειρότερες συμπεριφορές του δότη. Μέσα από τον χαρακτήρα του, ο Μπουλγκάκοφ σατιρίζει τόσο την επιστημονική ύβρη όσο και τη βίαιη κοινωνική μηχανική της επαναστατικής Ρωσίας.
Παίζουν οι ηθοποιοί Άρης Σερβετάλης, Ηλέκτρα Νικολούζου, Μιχάλης Θεοφάνους, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Αλεξάνδρα Καζάζου, Σπύρος Δέτσικας. Να σας θυμίσουμε πως η "Καρδιά του σκύλου" αναδείχθηκε καλύτερη παράσταση της σεζόν 2023-2024 στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού από το Αθηνόραμα, αποσπώντας επίσης: 1ο βραβείο σκηνοθεσίας και 2ο βραβείο σκηνογραφίας για την Έφη Μπίρμπα, 1ο βραβείο ανδρικής ερμηνείας για τον Άρη Σερβετάλη, 2ο βραβείο ενδυματολογίας για τις Έφη Μπίρμπα και Βασιλεία Ροζάνα.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Καρδιά του σκύλου
Η ιστορία του έργου περιστρέφεται γύρω από τον καθηγητή Πρεομπραζένσκι που μαζί με τον βοηθό του, δόκτορα Μπρομεντάλ, επιχειρούν ένα τολμηρό ιατρικό πείραμα. Μεταμοσχεύουν την υπόφυση και τους όρχεις ενός νεκρού άνδρα σε έναν αδέσποτο σκύλο ονόματι Σάρικ με τη φιλοδοξία να δημιουργήσουν ένα νέο μοντέλο ανθρώπου. Το πείραμα δεν έχει την αναμενόμενη έκβαση, καθώς ο σκύλος Σάρικ μετατρέπεται σταδιακά σε άνθρωπο αγροίκο που διαλύει τη γαλήνη της καθημερινότητας και θέτει σε κίνδυνο την κοινωνική θέση και την επιστημονική υπόσταση του δημιουργού του. Η ιδιοσυγκρασιακή καλλιτέχνιδα προσεγγίζει το έργο αυτό με την ιδιαίτερη ματιά της που αναδεικνύει έξοχα τον παραλογισμό της βίαιης αλλαγής της ανθρώπινης φύσης, αποκαλύπτοντας τους κινδύνους της απόλυτης συμμόρφωσης του ανθρώπου στις κοινωνικές επιταγές.