Επιστρέφει η Ράνια Σχίζα με τον μονόλογο "Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή"

Ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Βαγγέλη Λάσκαρη, που ζωντάνεψε η ταλαντούχα ηθοποιός με την καθηλωτική ερμηνεία της, επιστρέφει για τέταρτη χρονιά στο Θέατρο Εν Αθήναις.

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή
     

Ο μονόλογος της Κικής Μαυρίδου, "Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή", βασισμένος
στη ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη, με τη Ράνια Σχίζα στον ομώνυμο ρόλο, μετά την θερμή ανταπόκριση και τα απανωτά sold out που σημείωσε όπου κι αν παρουσιάστηκε, συνεχίζεται για τέταρτη χρονιά στο θέατρο Εν Αθήναις, από το Σάββατο 12 Οκτωβρίου, για περιορισμένες παραστάσεις.

Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Vault τον Μάρτιο του 2022 και παρουσιάστηκε για τρεις σεζόν στην Αθήνα. Τη σεζόν 2023-24 μετακόμισε στο θέατρο Εν Αθήναις, που πλέον βρίσκεται στα χέρια του Δημήτρη Καρατζιά και του Μάνου Αντωνιάδη. 

Η Ράνια Σχίζα, "σε μία πραγματικά σπουδαία στιγμή, δίνει σάρκα και οστά σε μια γυναίκα που πάλεψε να ξεφύγει από τις νόρμες της εποχής, που ήταν θύμα και θύτης, που διεκδίκησε την ελευθερία και την ανεξαρτησία της με πολύ βαρύ αντίτιμο. Η ερμηνεία της είναι καθηλωτική", διαβάζουμε στην κριτική του "α" για την παράσταση

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή

Είναι μία από τις εννέα παραστάσεις του θεατρικού project "Ο γιος μου... ". Ένα θεατρικό
φεστιβάλ μονολόγων αφιερωμένο στη μνήμη της Χρύσας Σπηλιώτη, με εμπνευστή και καλλιτεχνικό διευθυντή τον Δημήτρη Καρατζιά, που φέρνει επί σκηνής μάνες σπουδαίων Ελλήνων ανδρών. 

Η υπόθεση 


Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή, μητέρα του σπουδαίου μεταπολεμικού λογοτέχνη Κώστα Ταχτσή,
υπήρξε μια ανυπόταχτη γυναίκα,
που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε πιο σκληρή από αυτήν. "Η μάνα αυτουνού". Προσφώνηση απαξιωτική, ειρωνική, σαρκαστική, μα τόσο οικεία, τόσο γνώριμη. Ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα. Σχεδόν ψιθυριστά. Από αυτούς τους ψίθυρους που είναι μαχαιριές στην καρδιά. Που καμιά φορά όμως γίνονται και φονικά. "Ο γιος αυτηνής", ο Κώστας Ταχτσής, δολοφονήθηκε. Όπως "δολοφονείται" σ’ αυτόν τον κόσμο, ότι απειλεί να ξεσκεπάσει την υποκρισία του.
"Η μάνα αυτουνού", από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό
συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Στον οποίο βασίστηκε για να γράψει και το σημαντικότερο έργο του. Το "Τρίτο Στεφάνι". Που αποτελεί, πέρα από μια καταγραφή κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το "Τρίτο Στεφάνι" ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα τα κρυμμένα μυστικά, που κρατάμε καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής μας.

Προπώληση εισιτηρίων από το more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Η μάνα αυτουνού, Έλλη Ζάχου Ταχτσή

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Το έργο της Κικής Μαυρίδου, ορμώμενο από το φεστιβάλ μονολόγων «Ο γιος μου…», δίνει φωνή στη μητέρα του σπουδαίου λογοτέχνη της μεταπολεμικής γενιάς, Κώστα Ταχτσή, μέσα από την αξιομνημόνευτη ερμηνεία της Ράνιας Σχίζα για την οποία βραβεύτηκε. Η Έλλη Ζάχου Ταχτσή υπήρξε μια ανυπότακτη γυναίκα, που το μόνο που ήθελε, ήταν να ζήσει ελεύθερη και να αγαπηθεί. Ατύχησε και στα δύο. Υπέκυψε στη σκληρότητα της εποχής της και έγινε η ίδια πιο σκληρή από αυτήν. Η «Μάνα αυτουνού», προσφώνηση απαξιωτική, ειπωμένη υπαινικτικά και πάντοτε χαμηλόφωνα, αποτελεί ένα από τα λιγότερα φωτισμένα πρόσωπα στον κυρίως αυτοβιογραφικό συγγραφικό κόσμο του Κώστα Ταχτσή. Το έργο πέρα από μια καταγραφή είναι κι ένα ξεμασκάρεμα της αγίας ελληνικής οικογένειας. Κι αν το «Τρίτο Στεφάνι», το σημαντικότερο έργο του συγγραφέα ταυτίζεται με την ίδια την Ελλάδα, η ιστορία της μητέρας του, ταυτίζεται με όλα την ελληνίδα μάνα και γυναίκα και τα κρυμμένα μυστικά που κρατά καλά κλειδωμένα σε σκονισμένα μπαούλα, στοιβαγμένα στα υπόγεια της ψυχής της.

Εν Αθήναις

Ιάκχου 19

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Δύο βιωματικές προτάσεις: Θέατρο και χορός που ταξιδεύουν

Από την εκρηκτική ενέργεια του τάνγκο στο Μέγαρο Μουσικής μέχρι τη μαγική αφήγηση μιας σουρεαλιστικής ιστορίας στην Εθνική Πινακοθήκη, δύο ξεχωριστές καλλιτεχνικές παραστάσεις μπορούν να λειτουργήσουν ως βιωματική εμπειρία.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
30/01/2025

Γιάννης Μόσχος: "Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου πρέπει να παράγει καλλιτεχνικό έργο, ενώ ασχολείται μέχρι και με την αλλαγή μιας λάμπας"

Μια εφ' όλης της ύλης συζήτηση - απολογισμός με τον απερχόμενο καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Γιάννη Μόσχο, με αφορμή την παράσταση "Κληρονομιά" του Μάθιου Λόπεζ που σκηνοθετεί στη Σκηνή "Νίκος Κούρκουλος".

Οι Science Reactors παρουσιάζουν τo πρώτο τους stand up για το 2025

Η ομάδα που αποδεικνύει ότι κι οι επιστήμονες έχουν χιούμορ έρχεται στο θέατρο Arroyo (όπου η είσοδος θα είναι ελεύθερη).

Ο Αργύρης Μπακιρτζής επιστρέφει με τη "Δημοπρασία"

Τον Νοέμβριο παίχτηκε για λίγο και έγινε sold out στο Baumstrasse η "Δημοπρασία" του Σταύρου Τσιώλη με τον Αργύρη Μπακιρτζή. Τον Φεβρουάριο επαναλαμβάνεται για λίγες παραστάσεις.

Οι Stand up comedy παραστάσεις της εβδομάδας (30/1-5/2)

Από προσωπικές ιστορίες και ανατρεπτικά σχόλια μέχρι κοινωνική κριτική και γελοιοποίηση των καθημερινών καταστάσεων, οι παραστάσεις που ακολουθούν υπόσχονται να κατακλύσουν τη σκηνή με ενέργεια και γέλιο.

"Forget me not": Η μνήμη παίζει με τον έρωτα στο Αλάμπρα

Μυρτώ Γκόνη και Κωνσταντίνος Μπιμπής μάς συστήνουν έναν άπαιχτο συγγραφέα, ζωντανεύοντας την ιστορία ενός ζευγαριού από το πρώτο βλέμμα μέχρι το τέλος -όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά…

Προλάβετε την προθεσμία του 4ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπων Μονολόγων

Καταθέστε τα έργα σας εγκαίρως για τον διαγωνισμό της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος και δείτε την ιστορία σας να ζωντανεύει επί σκηνής.