Άνοιξε η προπώληση για την κατά Λένα Κιτσοπούλου "Ορέστεια του Στρίντμπεργκ"

Στο θέατρο Άνεσις θα παρουσιαστεί η νέα παράσταση της ιδιοσυγκρασιακής δημιουργού, όπου συνενώνει τρία έργα του σπουδαίου Σουηδού δραματουργού.

Ορέστεια του Στρίντμπεργκ Κιτσοπούλου Πάτροκλος Σκαφίδας©

Ο "Χορός του Θανάτου", οι " Δανειστές" και η "Πιο δυνατή", τα τρία έργα όπου ο Άουγκουστ Στρίντμπεργκ εντρυφεί στη μάχη των δύο φύλων, έδωσαν το έναυσμα στην αιρετική Λένα Κιτσοπούλου να καταθέσει το δικό της σχόλιο πάνω στις σχέσεις. Έτσι, στις 23 Οκτωβρίου κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Άνεσις η παράσταση "Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ", σε δική της σύλληψη και σκηνοθεσία και με πρωταγωνιστές τους Ευδοκία Ρουμελιώτη, Χρήστο Σαπουντζή, Χρήστο Μαλάκη και Μαρία Μοσχούρη.

Ορέστεια του Στρίντνπεργκ Κιτσοπούλου
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Γενικά μην παντρεύεστε, αυτό είναι σίγουρα σωστό, αλλά σίγουρα δεν χρειαζόταν η γέννηση του Στρίντμπεργκ για να το καταλάβουμε",  σημειώνει η αιρετική δημιουργός για τον "Χορό του θανάτου" το έργο του που διεισδύει στην κόλαση ενός παντρεμένου ζευγαριού, εξήντα χρόνια πριν το "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ" του Άλμπι, και συνεχίζει: "Γιατί να πάρεις ένα τέτοιο έργο του Στρίντμπεργκ σήμερα και να το παίξεις στο θέατρο; Έλα μου ντε. Δεν υπάρχει κανένας λόγος. Γιατί να μιλήσεις μέσω του Στρίντμπεργκ για τον γάμο ως μία μακάβρια και φρικτή μορφή επίγειας κόλασης;"

Ορέστεια του Στρίντνπεργκ Κιτσοπούλου
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Η παράσταση "υπόσχεται" μία ολονυχτία Στρίντμπεργκ, "η οποία θα σκάψει την ψυχή του Στρίντμπεργκ όσο καμία μέχρι σήμερα, για να αναρωτηθεί αν τελικά ο έρωτας είναι αγάπη και αν η αγάπη έχει σχέση με την σχέση ως συμβίωση ή ως συγκατοίκηση ή ως γάμος". Στο "Χορό του θανάτου" η συγκρουσιακή σχέση ενός ζευγαριού απειλείται με ολοκληρωτική πυρπόληση, όταν εισβάλει στη ζωή τους ένα πρόσωπο από το παρελθόν. Στους "Δανειστές" στο κάδρο μπαίνει ένα ακόμη ερωτικό τρίγωνο, καθώς συναντιούνται σε ένα παραθαλάσσιο ξενοδοχείο μία γυναίκα με τον νυν και τον πρώην σύζυγό της, ενώ στην "Πιο δυνατή", που έχει τη μορφή μονολόγου, μια γυναίκα απευθύνεται προς την ερωμένη του άνδρα της.

Ορέστεια του Στρίντνπεργκ Κιτσοπούλου
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Μένει να δούμε ποια θα είναι η αποδομητική ματιά της Λένας Κιτσοπούλου στα τρία έργα. Για τον "Χορό του θανάτου" σημειώνει: "Κατάθλα και κατάθλα και μόνο κατάθλα και κανένας λόγος να γίνει ένα τέτοιο έργο σήμερα. Σκέφτομαι όμως μήπως το γεγονός ότι δεν υπάρχει λόγος κανένας, μήπως αυτός είναι ο πιο σοβαρός λόγος για να γίνει ένα τέτοιο έργο; Πώς αλλιώς θα μιλήσεις για τέτοιο τέλμα, άμα δεν το νιώθεις ο ίδιος στο πετσί σου και μόνο διαβάζοντας αυτό το βαρετό, παλιό, ατάλαντο έργο;". Για τους "Δανειστές" δανείζεται τα λόγια του Ελύτη, "εδώ στου δρόμου τα μισά, έφτασε η ώρα να το πω, άλλα είναι εκείνα που αγαπώ, για αλλού ξεκίνησα. Και να ήταν και στα μισά του δρόμου όλοι αυτοί, καλά θα ήτανε. Εδώ μιλάμε ότι ο δρόμος σχεδόν έχει τελειώσει και για τους τρεις", ενώ για την "Πιο δυνατή" αναρωτιέται: "Πώς είσαι εσύ μωρή μαλάκω η πιο δυνατή, που μένει μαζί σου από υποχρέωση ή συμβατικότητα ή συμφέρον; Είσαι η ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΗ επειδή τον ακολουθείς σε δείπνα και καλέσματα και λέει αυτός από δω η γυναίκα μου; Είναι δύναμη αυτό μωρή γίδα όρθια;"

Διαβάστε Επίσης

Η πρωτότυπη μουσική σύνθεση είναι του ECATI (Αντώνης Χατζηαντώνης), τα σκηνικά και τα κοστούμια της Μαγδαληνής Αυγερινού και οι φωτισμοί του Νίκου Βλασσόπουλου. 

Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ορέστεια του Στρίντμπεργκ

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 110 '

Στο νέο της έργο, η ιδιοσυγκρασιακή δημιουργός αντλεί έμπνευση από τα έργα του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ «Ο χορός του θανάτου», «Οι δανειστές», «Η πιο δυνατή», για να μιλήσει για τον έρωτα, την αγάπη, το γάμο και τη συμβίωση. Στο έργο τέσσερις ηθοποιοί με ένα μόνο μηνιάτικο θα ερμηνεύουν και θα κοπανιούνται όλη νύχτα μέσα σε τρία έργα εξίσου κουραστικά και τα τρία, εξίσου ανεπίκαιρα και τα τρία, ενώ οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την λεωφόρο Κηφισιάς, αφού σίγουρα θα μπαινοβγαίνουν, γιατί ποιος αντέχει να βλέπει τρία έργα το ένα μετά το άλλο;".

Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Βασίλης Μαυρογεωργίου: "Η περιέργεια είναι στη φύση μας, αλλά κρύβει τον σπόρο της αυτοκαταστροφής"

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Βασίλης Μαυρογεωργίου μιλά για τη μετάβαση από το θέατρο στη μικρή οθόνη με το "Έχω παιδιά", την τέχνη της κωμωδίας, τα βαθιά υπαρξιακά ερωτήματα που θίγει μέσα από το σκοτεινό θρίλερ του "Καταραμένος κόσμος", αλλά και τη συνάντηση του με το λαϊκό τραγούδι στην παράσταση που θα σκηνοθετήσει τον Μάρτιο "Τα πήρες όλα και έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
21/12/2024

"Clown Christmas" στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός

Δύο επιτυχημένες παραστάσεις θεατρικού κλόουν, το συγκινητικό "cLOwNELY day" και το κωμικοτραγικό "I am Leaving", έρχονται να ξορκίσουν τη μοναξιά και να ενωθούν σε μια γιορτινή παράσταση γεμάτη χιούμορ και συναίσθημα.

"Και πάμε πρίμα…": Μια επίκαιρη εξωφρενική κωμωδία στο θέατρο Αλεξάνδρεια

Ο Βασίλης Βλάχος ανεβάζει στη σκηνή ένα σύγχρονο έργο για την κοινωνικοπολιτική παρακμή που χαρακτηρίζει τη σημερινή εποχή.

Έρχεται το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας

Ένας εορτασμός της ζωής, της τέχνης και της δράσης με το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας, που έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας ανήμερα Χριστούγεννα, για να μας χαρίσει μαγεία και δεξιοτεχνία.

"Το αγόρι με τις δυο καρδιές": Μια βαθιά ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία για τις γιορτές σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά στο Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου"

Η παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά που μάς σύστησε πέρυσι την αληθινή ιστορία των Αφγανών συγγραφέων Χάμεντ και Χεσαάμ Αμίρι, οι οποίοι μαζί με την οικογένειά τους αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, παίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Συζητήσεις για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών με αφορμή την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας"

Δύο συζητήσεις που θα ακολουθήσουν την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας", στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τη βία κατά των γυναικών.

"Μεμοράντουμ": Η παρανοϊκή πολιτική κωμωδία του Θεάτρου "Μπέλλος" είναι ό,τι πρέπει για τις ημέρες των γιορτών

Ένα εξαιρετικό καστ πρωταγωνιστεί στο έργο του Βάτσλαβ Χάβελ που αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος της δημόσιας διοίκησης και της κεντρικής εξουσίας, σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου.