Ο Γιώργος Κωνσταντίνου και ο Αλέξανδρος Ρήγας είναι "Εκείνος κι Εκείνος"

Το σατιρικό έργο του Κώστα Μουρσελά βγαίνει σε θερινή περιοδεία σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ρήγα.

Εκείνος κι εκείνος Αλέξανδρος Ρήγας Χρήστος Ελένης©

Ο Γιώργος Κωνσταντίνου και ο Αλέξανδρος Ρήγας θα πρωταγωνιστήσουν στο φημισμένο σατιρικό έργο "Εκείνος κι Εκείνος" του Κώστα Μουρσελά και θα ταξιδέψουν το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για μια "αναρχική", "αλήτικη" κωμωδία, ένα έργο-ύμνος στην ποιητική αλητεία, στην παράλογη λογική σκέψη, στο ελεύθερο χιούμορ, που συγγενεύει με το θέατρο του παραλόγου και με την επιθεώρηση, μα πάνω απ’ όλα, με την –σκεπτόμενη- κωμωδία. Πρωταγωνιστές είναι ο Λουκάς και ο Σόλων, δύο "ταξιδευτές" που δεν έχουν καμία σχέση με την αστική κανονικότητα και το political correct. Είναι δύο αντι-στερεοτυπικοί σοφοί, δύο αντισυμβατικοί αλήτες, που θέτουν ερωτήματα και προβληματισμούς που κανείς δεν μπορεί να φανταστεί και προτείνουν απαντήσεις που κανείς δεν μπορεί να φανταστεί επίσης. Δύο άνθρωποι που θέλουν να είναι ελεύθεροι και τίποτα να μην τους εμποδίζει σε αυτό το ταξίδι της ελευθερίας τους.

Εκείνος κι Εκείνος Αλέξανδρος Ρήγας
Χρήστος Ελένης ©

Περιθωριακοί τύποι, μποέμ άστεγοι αλλά ενεργής σκέψης πολίτες, άνθρωποι που βρίσκονται συνειδητά εκτός συστήματος, σαρκάζουν και αυτοσαρκάζονται, ενώ δεν παύουν να θέτουν ασταμάτητα ερωτήματα, γιατί όπως μας λένε: στην εποχή μας δεν λείπουν οι απαντήσεις, αυτό που λείπει είναι οι ερωτήσεις· οι απλές, οι ανόητες, οι αυτονόητες. Έτσι, ο Λουκάς και ο Σόλων, αυτοί οι δύο αληθινά αναρχικοί τύποι που δε δέχονται κανενός είδους εξουσία, σατιρίζουν τα κακώς κείμενα της κοινωνίας και κυρίως διερωτώνται και για τα "καλώς κείμενα"…  είναι όντως καλώς; Με τα λόγια τους και τους στοχασμούς τους, σπάνε τα στερεότυπα, την καθεστηκυία τάξη, και πάνω απ' όλα σπάνε "το αυγό", όπως οι ίδιοι ονομάζουν κάθε είδους συστημική εξουσία, ιδεολογική, κοινωνική, οικονομική, πολιτική, που μας δίνει απαντήσεις και μας ηρεμεί σε βαθμό υπνωτισμού.

Εκείνος κι Εκείνος Αλέξανδρος Ρήγας
Χρήστος Ελένης©

Γι' αυτό "Εκείνος κι Εκείνος" συναντήθηκαν για να θέσουν ερωτήματα, για να διαλαλήσουν ότι οι άνθρωποι οφείλουν να αγωνίζονται για την ουσιαστική ελευθερία τους και να αποτινάξουν φόβους, αστικές προσδοκίες και μεταχειρισμένα όνειρα με 8 άτοκες δόσεις στην πιστωτική τους κάρτα. "Εκείνος και εκείνος" ταξιδεύουν για να διαλαλήσουν ότι η εργασία αντιτίθεται στη φύση του ανθρώπου. Η χαρά βρίσκεται στη δημιουργία και όχι στην εργασία. Φυσική κατάσταση του ανθρώπου είναι να κάθεται, να στοχάζεται, να ταξιδεύει, να βουτάει στις θάλασσες του κόσμου και να τρώει γεμιστά με φέτα, κάτω από μια κληματαριά στις 3:00 το μεσημέρι.

Εκείνος κι εκείνος Αλέξανδρος Ρήγας
Χρήστος Ελένης©

Η σκηνοθεσία και η μουσική επιμέλεια είναι του Αλέξανδρου Ρήγα, τα σκηνικά του Γιάννη Σπανόπουλου, και οι φωτισμοί του Πέτρου Γάλλια. Συμμετέχουν επίσης ο Παναγιώτης Κουρτέσης και η Μαρία Καμακάρη.

Εκείνος κι Εκείνος Αλέξανδρος Ρήγας
Χρήστος Ελένης​​©

Ο Κώστας Μουρσελάς (1932-2017) υπήρξε από τους σημαντικότερους Έλληνες συγγραφείς, που ξεχώρισε για τη σατιρική, αιχμηρή ματιά του απέναντι στη σύγχρονή του ελληνική πραγματικότητα. Υπέγραψε σπουδαίες επιτυχίες τόσο στο θέατρο, όσο και στην πεζογραφία, ενώ αρκετά από τα έργα του μεταφέρθηκαν και σε μορφή τηλεοπτικών σεναρίων  ("Ω, τι κόσμος μπαμπά", "Η κυρία δεν πενθεί", "Εκείνος κι Eκείνος" - μονόπρακτα που γράφτηκαν κατά τη δικτατορία σατιρίζοντας όλα τα κακώς κείμενα, "Βαμμένα κόκκινα μαλλιά" - που αποτέλεσε τεράστια τηλεοπτική επιτυχία, κ.ά.). 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).