Ο Κιρίλ Σερεμπρένικοφ ανοίγει το Φεστιβάλ Αθηνών

Ο Ρώσος σκηνοθέτης παρουσιάζει το "Der Wij", ένα αντιπολεμικό έργο που βασίζεται στην ομώνυμη νουβέλα του Νικολάι Γκόγκολ.

Βίι / Wii @ Fabian Hammerl

Μετά την επιτυχημένη πρεμιέρα της νέας του ταινίας "Η γυναίκα του Τσαϊκόφσκι", που ήταν υποψήφια για Χρυσό Φοίνικα, ο ανατρεπτικός Κιρίλ Σερεμπρένικοφ συμμετέχει στο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου με μια διεθνή παραγωγή σε συνεργασία με το Thalia Theater του Αμβούργου. Ο λόγος φυσικά για το "Der Wij / Βίι", την πολυαναμενόμενη παράσταση που παρουσιάζεται στις 7 και 8/6 στην Πειραιώς 260. Πρωτοποριακός δημιουργός του θεάτρου και του κινηματογράφου, αλλά και ακτιβιστής και υποστηρικτής της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, ο Σερεμπρένικοφ θα παρουσιάσει ένα έργο-καταγγελία για το ωμό και απάνθρωπο πρόσωπο του πολέμου. 

Διαβάστε Επίσης

Το "Βίι", μια παράσταση με τη συμμετοχή Ρώσων, Ουκρανών και Γερμανών ηθοποιών που μιλούν ο καθένας στη γλώσσα του, συμπυκνώνει την εναντίωση και τον αποτροπιασμό του Κιρίλ Σερεμπρένικοφ για τον πόλεμο.  Σε μια φανταστική νουβέλα τρόμου που έγραψε το 1835, ο ουκρανικής καταγωγής Νικολάι Γκόγκολ, εμπνευσμένος από έναν λαϊκό σλαβικό θρύλο, επινόησε ένα τρομακτικό πλάσμα που το έλεγαν Βίι. Τα βλέφαρά του ήταν τόσο μακριά που άγγιζαν το έδαφος, ήταν σχεδόν τυφλό· όταν όμως κατάφερνε να τα ανοίξει, μια μόνη ματιά του ήταν ικανή να σκοτώσει όσους αντίκριζε.

Κιρίλ Σερεμπρένικοφ Der Wij
Fabian Hammerl©

Με αφετηρία τον μύθο του Βίι, ο Σερεμπρένικοφ δημιουργεί μια αφόρητης σκληρότητας όσο και ποιητικά ισχυρή παράσταση. Έχοντας ξεκινήσει να γράφει το έργο μαζί με έναν νέο Ουκρανό συγγραφέα, τον Μπόνταν Πανκρουχίν το 2022, επεξεργάστηκαν, όπως γράφει στο σκηνοθετικό του σημείωμα, "χιλιάδες αναφορές, ντοκιμαντέρ και βίντεο για τον πόλεμο από την Μπούτσα, τη Μαριούπολη, το Ιρπίν. Αθώα θύματα. Αδιανόητα εγκλήματα, αδιάσειστες αποδείξεις βαρβαρότητας. Στο έργο, το Βίι είναι ο Πόλεμος –ένα άψυχο τέρας με κλειστά μάτια. Κλέβει από τους ανθρώπους την ταυτότητα και το μέλλον τους. Άνθρωποι δολοφονούν και δολοφονούνται".

Κιρίλ Σερεμπρένικοφ Der Wij
Fabian Hammerl©

Ο θεατής συνειδητοποιεί τον κυνισμό του πολέμου ανεξαρτήτως πλευράς· γίνεται μάρτυρας μιας κόλασης που με ωμή γλώσσα αφηγείται την πλήρη απογύμνωση της ανθρώπινης ζωής. Τους χαρακτήρες του έργου ερμηνεύουν οι Φιλίπ Αβντέγιεφ, Μπερντ Γκράουερτ, Πασκάλ Χόουντους, Γιοχάνες Χέγκεμαν, Βικτόρια Μιροσνιτσένκο, Φαλκ Ρόκστρο, Ρόσα Θορμάιερ και ο Ολεκσάντρ Γιατσένκο. Οι φωτισμοί είναι του Σεργκέι Κούτσαρ, η μουσική του Ντάνιελ Φράιταγκ, ενώ η Σάλβα Νικβασβίλι έχει συν-επιμελήθει τα κοστούμια με τον Κιρίλ Σερεμπρένικοφ και η Ελένα Μπουλοτσνίκοβα αντίστοιχα τη σκηνογραφία.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber