Μετά τον πρώτο επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων, το κλασικό αριστούργημα του Άντον Τσέχοφ "Η αρκούδα", με την ανατρεπτική ματιά του έμπειρου ηθοποιού Νίκου Καρδώνη στη σκηνοθεσία, μετακομίζει για λίγες παραστάσεις στο ιστορικό "Αμφιθέατρο", από τις 4 Μαΐου με την ίδια ομάδα ταλαντούχων ηθοποιών επί σκηνής: Κατερίνα Λάττα, Γιάννης Λατουσάκης και Γιάννης Δενδρινός.
Η υπόθεση εξελίσσεται σε ένα αγρόκτημα στην επαρχία του Ρίπλοβο, όπου κατοικεί η Έλενα Πόποβα. Μια όμορφη χήρα που βρίσκεται σε περίοδο πένθους μετά την απώλεια του συζύγου της. Κλεισμένη και πλήρως απομονωμένη στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού της, δέχεται την επίσκεψη του απόστρατου υπολοχαγού Σμιρνόφ, ο οποίος απαιτεί με άκομψο τρόπο την εξόφληση δυο γραμματίων που του χρωστούσε ο εκλιπών. Η βαρυπενθούσα δεν έχει αντίρρηση, η συμπεριφορά του όμως και οι απόψεις για τις γυναίκες την ταράζουν. Η ένταση ανάμεσα τους κορυφώνεται και η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη.
Στο έργο το πένθος, το χρέος και ο έρωτας αντιμετωπίζονται από τον συγγραφέα με αθωότητα και αυτοσαρκασμό. Ο Νίκος Καρδώνης σε συνέντευξη που έδωσε στο "α” σημειώνει: "Η "Αρκούδα” είναι μια καυστική σάτιρα των ηθών της εποχής που θίγει τον εγκλεισμό του ανθρώπου στα κοινωνικά στερεότυπα με σαρκαστικό χιούμορ και με μια ελαφράδα σαν τον αφρό της σαμπάνιας. Η αέναη μάχη μεταξύ των δύο φύλων, οι κοινωνικοί "κορσέδες", ο έρωτας, η διαχείριση του πένθους και της απώλειας, η αφύπνιση του σεξουαλικού ενστίκτου είναι κάποια από τα διαχρονικά θέματα που πραγματεύεται το έργο”.
Περισσότερες πληροφορίες
Η αρκούδα
Η υπόθεση εξελίσσεται σ’ ένα αγρόκτημα στην επαρχία του Ρίπλοβο, όπου κατοικεί η Έλενα Πόποβα, μια όμορφη χήρα που μήνες τώρα πενθεί για την απώλεια του συζύγου της. Κλεισμένη και πλήρως απομονωμένη στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού της, δέχεται την επίσκεψη του απόστρατου υπολοχαγού Σμιρνώφ που απαιτεί με άκομψο τρόπο την εξόφληση δυο γραμματίων που του χρωστούσε ο εκλιπών. Η βαρυπενθούσα δεν έχει αντίρρηση, η συμπεριφορά του όμως και οι απόψεις που έχει ο ίδιος για τις γυναίκες την ταράζουν. Η ένταση ανάμεσα τους κορυφώνεται και η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Το πένθος, το χρέος και ο έρωτας αντιμετωπίζονται από τον Τσέχοφ με αθωότητα και αυτοσαρκασμό.