"Human Nature": Νέο τρίπτυχο χορού στην ΕΛΣ

Ο «διεθνής» Έλληνας Χάρης Γκέκα, ο Αλβανός Γκεντιάν Ντόντα και ο διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνος Ρήγος είναι οι χορογράφοι που υπογράφουν τα νέα έργα για το τρίπτυχο χορού «Human Nature», που θα δούμε στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ.

Πρόβσ Έκλειψη Βαλέρια Ισάεβα

Επιτυχημένη κρίθηκε η θητεία του Κωνσταντίνου Ρήγου στην καλλιτεχνική διεύθυνση του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, όπως φαίνεται από την ανανέωσή της για τρία χρόνια. Και δικαίως, καθώς ο Ρήγος μέχρι σήμερα έχει πετύχει κάτι σημαντικό: να μην αλλάξει το προφίλ του θεσμού, χωρίς όμως να θυσιάσει το προσωπικό του στιλ. Δηλαδή έμεινε πιστός στο κλασικό και νεοκλασικό ύφος, με σύγχρονες όμως πινελιές, δίνοντας έμφαση στην εικόνα και την έντονη εικαστικότητα. Έφερε στο Μπαλέτο της ΕΛΣ την τόλμη, πάντα στο πλαίσιο της ιστορίας του και, όπως μας είπε σε μια πρόσφατη συζήτησή μας, οι χορευτές του μπαλέτου είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν διαφορετικά πράγματα, ανανεώνοντας το στίγμα του οργανισμού σε αυτήν τη νέα εποχή. Στο πλαίσιο λοιπόν των σύγχρονων αναζητήσεων, ο Κωνσταντίνος Ρήγος παρουσιάζει ένα νέο τρίπτυχο σύγχρονου χορού με τίτλο "Human Nature", στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, στις 12, 17, 18, 19, 22, 23 και 24 Μαρτίου. Ξεκινά από εκεί που σταμάτησε η προηγούμενη παραγωγή "Human Behaviour" και φέρνει τους χορευτές του συνόλου για ακόμη μία φορά αντιμέτωπους με τις ειδικές απαιτήσεις της μικρότερης κλίμακας και των σύγχρονων χορευτικών μορφών, αναδεικνύοντας παράλληλα τις ρυθμικές και αισθαντικές ποιότητες της σύγχρονης μουσικής δημιουργίας. Μάλιστα ο ίδιος υπογράφει μία από τις χορογραφίες, τα "Τραγούδια χωρίς λόγια", την οποία βασίζει σε τρία έργα του καταξιωμένου συνθέτη Δημήτρη Τερζάκη, εμπνευσμένα από την αρχαιοελληνική κληρονομιά και τη νεότερη ελληνική ιστορία.

Πρόβα_Τραγούδια χωρίς λόγια_Κωνσταντίνος Ρήγος

 

Το τρίπτυχο που θα εξερευνήσει οικουμενικές όψεις της ανθρώπινης κατάστασης μέσω της διεθνούς γλώσσας του σώματος θα ξεκινήσει με την "Έκλειψη" του Χάρη Γκέκα, ο οποίος έχει επιμεληθεί επίσης το σκηνικό και τα κοστούμια της παράστασης. O καταξιωμένος χορευτής, χορογράφος και ιδρυτής της ομάδας Strates που ζει και δημιουργεί στη Γαλλία, έχοντας διαγράψει μια επιτυχημένη καριέρα, τόσο ως σολίστ του Μπαλέτου της Όπερας της Λιόν όσο και χάρη στις συνεργασίες του με σπουδαίους καλλιτέχνες, στήνει "ένα ερωτικό κάλεσμα που αποδίδει τα διαφορετικά στάδια της ακαταμάχητης αυτής παρόρμησης", σε μουσική του Αποστόλη Κουτσογιάννη σε συνεργασία με το Oros Ensemble. Τέλος, ο διακεκριμένος Αλβανός χορευτής και χορογράφος Γκεντιάν Ντόντα, που μετράει μια αξιόλογη καριέρα με έδρα το Βερολίνο, θα παρουσιάσει στην Αθήνα το έργο "Ο Λόφος", σε μουσική του εδραιωμένου συμπατριώτη του Τσέζαρ Αλιάι. Ο χορογράφος εξηγεί πως η ιδέα για το έργο προέκυψε "από μια εικόνα που περιγράφει ο Ελβετός γλύπτης Αλμπέρτο Τζακομέτι στα γραπτά του: "Έβλεπα τον εαυτό μου σε ένα παράξενο ξέφωτο, έναν αόριστα κυκλικό χώρο [...], τα όρια του οποίου [...] χάνονταν σε μια ατμόσφαιρα ταυτόχρονα πυκνή και ανάλαφρη, όπως και πολύ απαλή. […] Αυτές οι αισθήσεις που είχαν μετατραπεί σε αντικείμενα υπήρχαν ταυτόχρονα στο χώρο γύρω μου και με γέμιζαν κατάπληξη".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Human nature

  • Σύγχρονος Χορός
  • Διάρκεια: 120 '

Τρίπτυχο σύγχρονου χορού με την υπογραφή δύο διεθνώς διακεκριμένων χορογράφων -«Έκλειψη» του Χάρη Γκέκα (μουσ.: Απ. Κουτσογιάννης, σε ερμηνεία του μουσικού συνόλου Oros Ensemble), «Ο λόφος» του Γκεντιάν Ντόντα (μουσ.: Τσ. Αλιάι)– και τη χορογραφία του διευθυντή του Μπαλέτου της ΕΛΣ Κωνσταντίνου Ρήγου «Τραγούδια χωρίς λόγια» (μουσ.: Δ. Τερζάκης), η οποία αποτελεί συνδετικό κρίκο με το τρίπτυχο «Human behaviour».

Εθνική Λυρική Σκηνή - Εναλλακτική Σκηνή

Κέντρο Πολιτισμού - Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», Λεωφ. Συγγρού 364, Καλλιθέα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η αφοπλιστική "Γραμμή του ορίζοντος" του Χρήστου Βακαλόπουλου επιστρέφει στη σκηνή

Ο ανερχόμενος Γιώργος Παύλου σκηνοθέτησε πέρυσι για χάρη της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου το διαχρονικά επίκαιρο έργο που μας φέρνει ενώπιον των ευθυνών μας. Φέτος επαναλαμβάνεται στο θέατρο Χώρα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/11/2024

Ο παγκοσμίου φήμης ηθοποιός Τόνι Σερβίλο στο Ολύμπια με τις "Φωνές του Δάντη"

Μια παράσταση που μέσα από το βαθιά προσωπικό κείμενο του Τζουζέπε Μοντεσάνο μάς φέρνει πιο κοντά στο έργο του Δάντη.

"Είμαι η γυναίκα μου": Ο Λουδάρος ερμηνεύει τον συγκλονιστικό μονόλογο μιας τρανς στην Ανατολική Γερμανία

Ο Αντώνης Λουδάρος σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο βραβευμένο με Pulitzer έργο "Είμαι η γυναίκα μου" του Doug Wright.

"Ο τελευταίος Ασπροκόρακας": Η απολαυστική κωμωδία-ορόσημο του Αλέξη Σολομού από το Εθνικό Θέατρο

Η Έλενα Μαυρίδου συνεργάζεται φέτος με το Εθνικό Θέατρο, σκηνοθετώντας σε μια νέα ανατρεπτική εκδοχή το απολαυστικά καυστικό έργο του σκηνοθέτη, συγγραφέα και θεωρητικού του θεάτρου για την "ανθρωποφαγία" και την κοινωνική υποκρισία.

Στην πρόβα της παράστασης "Καρένινα"

Βρεθήκαμε στην πρόβα της Καρένινα" στο Θησείον από την Ιώ Βουλγαράκη, σε κείμενο του Αργύρη Ξάφη, και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από τη συζήτηση με τους συντελεστές της παράστασης που ανεβάζει η ομάδα ΠΥΡ, από τις 15 Νοεμβρίου.

Ποια μαύρη κωμωδία εγκαινιάζει το ART 63;

Μέσα στη Δραματική Σχολή Θεοδοσιάδη στεγάζεται το ολοκαίνουργιο θέατρο ART 63, όπου ποδαρικό κάνει η παράσταση "'Ο Επιθεωρητής Ντρέικ και η Μαύρη Χήρα" του David Tristram.

Τέσσερις επαναλήψεις που αξίζει να δείτε

Τέσσερις παραστάσεις που αξίζουν να τις ζήσετε ξανά επιστρέφουν δυναμικά στα θέατρα Χώρα, Τρένο στο Ρουφ και Olvio.