"Αμπιγιέρ"
Ένα γοητευτικό έργο που μας βάζει στα παρασκήνια του θεάτρου έγραψε ο Ρόναλντ Χάργουντ, που υπήρξε μάλιστα στ’ αλήθεια o αμπιγιέρ ενός Βρετανού ηθοποιού. Η ιστορία διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και αποτίνει έναν συγκινητικό φόρο τιμής στο θέατρο, στο εφήμερο αλλά και τη σπουδαιότητά του, καθώς επικεντρώνεται στη σχέση ενός σαιξπηρικού ηθοποιού και του αμπιγιέρ του. Στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Κώστας Γάκης, τους δύο ρόλους ερμηνεύουν ο Ιεροκλής Μιχαηλίδης και ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης σε μια ωραία σκηνική συνάντηση. Μαζί τους οι Τζένη Κόλλια Μάρω Παπαδοπούλου, Απόστολος Πελεκάνος, Αντριάνα Ανδρέοβιτς, κ.ά. ("Τζένη Καρέζη").
"Ο κύκλος των χαμένων ποιητών"
Τη συγκινητική ταινία του Πίτερ Γουίαρ που έγινε θεατρικό έργο από το σεναριογράφο της, Τομ Σούλμαν, σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης. Ο Άκης Σακελλαρίου ερμηνεύει τον εμβληματικό ρόλο του καθηγητή Κίτινγκ, που μαθαίνει στους μαθητές ενός αυστηρού κολεγίου αρρένων να αγαπούν την τέχνη και να διεκδικούν το δικαίωμά τους στην έκφραση και την ελεύθερη ζωή. Μαζί του ο Τάσος Χαλκιάς, ο Σπύρος Τσεκούρας και μια ομάδα νέων ηθοποιών (Βρετάνια).
"Da"
Σε ένα αυτοβιογραφικό έργο μνήμης, ο Χιου Λέοναρντ μεταφέρει μια τρυφερή οικογενειακή ιστορία αγάπης, αυτογνωσίας και συγχώρεσης. Ο χαρακτήρας του Da, ενός κηπουρού που αντιστέκεται στον ατομισμό και τη σκληρότητα της σύγχρονης κοινωνίας, αναβιώνει μέσα από τις αναμνήσεις του γιου του, ο οποίος επιστρέφει στο πατρικό του αφότου ο Da έχει πεθάνει, ανασύροντας έτσι στιγμές και πρόσωπα από την κοινή τους ζωή. Το ρόλο ερμηνεύει με θέρμη ο Γρηγόρης Βαλτινός, σε σκηνοθεσία του Πέτρου Ζούλια, και συμπρωταγωνιστούν ο Μιχάλης Οικονόμου, η Μαρία Καλλιμάνη, ο Στρατής Χατζησταματίου κ.ά. (Ιλίσια).
"Μια άλλη Θήβα"
Βαθιά ανθρώπινο είναι το έργο του Σέρχιο Μπλάνκο, που σκηνοθετεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος. Εμπνευσμένο από το μύθο του Οιδίποδα, εστιάζει στο θέμα της πατροκτονίας, αλλά προεκτείνεται και σε άλλα σημαντικά ζητήματα περί της αυτοδικίας, των ορίων του νόμου και της δικαιοσύνης. Επί σκηνής δύο εξαιρετικοί ηθοποιοί, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης συναντιούνται στους ρόλους ενός θεατρικού συγγραφέα και ενός νεαρού φυλακισμένου, καταδικασμένου για τη δολοφονία του πατέρα του (Θέατρο του Νέου Κόσμου).
"Χάπι"
Το έργο του Έντα Γουόλς είναι μια γοητευτική αλληγορία για το θεραπευτικό θαύμα της θεατρικής τέχνης. Διαδραματίζεται σε μια ψυχιατρική κλινική και αφηγείται την ιστορία ενός ασθενή που επιχειρεί να βρει τη δική του θεραπευτική μέθοδο. Καταφεύγει έτσι στην πολύτιμη βοήθεια δύο ηθοποιών και ενός ντράμερ και μαθαίνει πως η τέχνη μπορεί να λειτουργήσει θεραπευτικά. Ο Μάνος Καρατζογιάννης σκηνοθετεί σε πανελλήνια πρεμιέρα το έργο και επωμίζεται τον κεντρικό ρόλο. Μαζί του η Βέρα Μακρομαρίδου, Κρυστάλλη Ζαχαρουδιάκη και ο ντράμερ Βαγγέλης Παρασκευαΐδης (Σταθμός).
"Φιλιά, Όσκαρ"
Τη συγκινητική και γλυκόπικρη ιστορία ενηλικίωσης που βασίζεται στη νουβέλα του Ερίκ Εμανουέλ Σμιτ, "Ο Όσκαρ και η κυρία Ροζ" σκηνοθετεί ο Τσέζαρις Γκραουζίνις. Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης ερμηνεύει το ρόλο ενός δεκάχρονου ασθενή από λευχαιμία, που με τη βοήθεια της εκκεντρικής κυρίας Ροζ (Αγοραστή Αρβανίτη) αψηφά το θάνατο και την ασθένεια, ζώντας μέσα σε έντεκα μέρες μια ολόκληρη ζωή γεμάτη συναρπαστικά γεγονότα. Σε αυτό το ταξίδι τους συνοδεύουν οι Ισαβέλλα Κασιμάτη, Τάσος Θεοφιλάτος, Ελένη Νάτση και Edgen Lame (Αθηνών).
"Οι λουόμενες"
Στο έργο της Κατερίνας Μαυρογεώργη, τρεις γυναίκες συναντιούνται, την παραμονή μιας Πρωτοχρονιάς, σε ένα χαμάμ. Εκεί, μεταξύ εξομολογήσεων, θεραπειών σπα και κατανάλωσης αλκοόλ, μεταξύ γέλιου και δακρύων, λυτρώνονται για λίγο από τα μυστικά και τα βάρη που κουβαλούν. Τη συγκινητική παράσταση σκηνοθετεί η συγγραφέας, με τις ωραίες ερμηνείες της Μαρίας Πετεβή, της Νικολίτσας Ντρίζη και της Κατερίνας Λάττα (Tempus Verum - Εν Αθήναις).
"Μπιλ & Λου"
Την ταινία "Mary & Max" μεταφέρει στο θέατρο ο Δημήτρης Αγιοπετρίτης-Μπογδάνος, μια υπέροχη, αληθινή ιστορία, που αφηγείται τη φιλία που ανέπτυξαν μέσω αλληλογραφίας ένα ιδιαίτερο οχτάχρονο κορίτσι και ένας ηλικιωμένος Εβραίος με σύνδρομο Άσπεργκερ. Ζεστή ατμόσφαιρα, συγκινητικά μηνύματα και ωραίες ερμηνείες από τον Στέλιο Ιακωβίδη, τον Βασίλη Μαυρογεωργίου και τη Λυδία Τζανουδάκη (Θέατρο του Νέου Κόσμου).
Περισσότερες πληροφορίες
Μπιλ και Λου
Η 8χρονη Λου αποφασίζει να γράψει για τα δυσεπίλυτα προβλήματά της σε έναν άγνωστο στην άλλη πλευρά του πλανήτη. Εκείνος της απαντά και μια δυνατή φιλία ξεκινά.
Οι λουόμενες
Τρεις άγνωστες μεταξύ τους γυναίκες μοιράζονται ένα χαμάμ αλλά και τα εσώψυχά τους την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.
Φιλιά, Όσκαρ...
Λίγες ημέρες προτού χάσει τη μάχη με τη λευχαιμία, ένα δεκάχρονο αγόρι παίρνει ένα πολύτιμο μάθημα για τη ζωή.
Μια άλλη Θήβα
Ένας συγγραφέας επισκέπτεται με ειδική άδεια στη φυλακή έναν 21χρονο, τον Μαρτίν, καταδικασμένο σε ισόβια για πατροκτονία. Ο συγγραφέας έχει σκοπό, μέσα από τις συναντήσεις του με τον ισοβίτη, να γράψει ένα έργο με επίκεντρο την πατροκτονία, που θα παρουσιαστεί στο θέατρο με ερμηνευτές τον ίδιο τον πατροκτόνο και τον συγγραφέα. Παρά την αρχική άδεια όμως, το Υπουργείο Δικαιοσύνης απαγορεύει στον Μαρτίν να παίξει στην παράσταση. Έτσι ο συγγραφέας βρίσκει έναν νέο ηθοποιό, τον Φεδερίκο, που θα ερμηνεύσει το ρόλο του πατροκτόνου στο θέατρο. Οι σχέσεις των προσώπων πρόκειται να σημαδέψουν τις ζωές τους και να δοκιμάσουν τις βεβαιότητές τους, στην παράσταση που συνεχίζεται για τρίτη χρονιά με δύο εξαιρετικές ερμηνείες.
Χάπι
Το τελευταίο έργο του πολυβραβευμένου Ιρλανδού συγγραφέα είναι μια αλληγορία γεμάτη φαρσικό χιούμορ και συγκίνηση που μιλάει για την ψυχική υγεία και την αξεπέραστη αξία της αγάπης.
Da
Το αριστοτεχνικά γραμμένο αυτοβιογραφικό έργο διαδραματίζεται το 1968 στην Ιρλανδία με πολλά φλας μπακ που ζωντανεύουν επί σκηνής μια ιστορία αγάπης, τρυφερότητας και αυτογνωσίας. Ο Τσάρλι Τάιναν, ένας εκπατρισμένος στο Λονδίνο συγγραφέας επιστρέφει στην πατρίδα του μετά το θάνατο του πατέρα του. Ξεκαθαρίζοντας τα αντικείμενα στο πατρικό του σπίτι «ζωντανεύουν» ξανά μπροστά του οι γονείς του και ο νεαρός εαυτός του, ξεδιπλώνονται οι νεανικοί του έρωτες, οι ιδιαίτερες στιγμές, γεγονότα και κάποια πρόσωπα από το παρελθόν που σημάδεψαν τη ζωή του. Ο «Da» (από το αγγλικό dad - πατέρας) αποτελεί το πιο καθοριστικό πρόσωπο της ζωής του. Σε έναν από τους ωραιότερους ρόλους που έχει ερμηνεύσει στην μακρά πορεία του επιστρέφει ο Γρηγόρης Βαλτινός για δεύτερη χρονιά, σε έναν βαθιά ανθρώπινο χαρακτήρα, που έπλασε ο Ιρλανδός Χιου Λέοναρντ.
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών
Ο αντικομφορμιστής καθηγητής φιλολογίας και υπέρμαχος της ελευθερίας, Τζον Κίτινγκ, φέρνει τα πάνω-κάτω στην αυστηρή ακαδημία αρρένων του Γουέλτον, αλλάζοντας για πάντα τη ζωή των μαθητών. Με το σύνθημα «Άδραξε τη μέρα!» θα αλλάξει σταδιακά τη ζωή τους και θα διαταράξει τις ισορροπίες στο σχολείο που υπακούει στο μότο "Παράδοση, Τιμή, Πειθαρχία, Τελειότητα". Θα μάθει στους μαθητές του να αγαπούν την ποίηση, την τέχνη, τη ζωή και να παλεύουν για τις επιλογές τους. Η σύγκρουση με το εκπαιδευτικό κατεστημένο, τη διεύθυνση του σχολείου, τους γονείς των μαθητών του θα είναι αναπόφευκτη. Η ίδια η έννοια της επανάστασης κυριαρχεί στο έργο, το οποίο μετατράπηκε σε μια ατμοσφαιρική παράσταση γεμάτη συγκίνηση και χιούμορ, η οποία περνάει απλόχερα στο κοινό την ουσία του, που συμπυκνώνεται στο κυνήγι των ονείρων και των καταπιεσμένων επιθυμιών μας, την αξία του ελεύθερου πνεύματος, την αξία της ποίησης και πρωτίστως της αυτοδιάθεσης. Αξίζει να τη δείτε μαζί με εφήβους.
Ο αμπιγιέρ
Στη σκιά του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, πίσω από τις ιστορίες των παρασκηνίων ενός ετοιμόρροπου θεάτρου της αγγλικής επαρχίας, η ακλόνητη σχέση ενός μεγάλου ηθοποιού (Σερ) με τον αμπιγιέρ του (Νόρμαν) και των υπόλοιπων μελών του θιάσου, δημιουργούν ένα παιχνίδι ανάμεσα σε εξουσιαστή και εξουσιαζόμενο. Το κλασικό έργο μέσα από τον μικρόκοσμο των συντελεστών-ηθοποιών ενός θιάσου, έρχεται αντιμέτωπο με τα μεγάλα και διαχρονικά προβλήματα όλων των ανθρώπινων σχέσεων. Ο αιώνιος φόβος της μοναξιάς, η ανάγκη μας για αφοσίωση, πίστη και αυταπάρνηση στον άλλον, δημιουργούν μοιραία σχέσεις αλληλεξάρτησης. Η ισορροπία όμως έρχεται πάντοτε με την αναπόφευκτη σύγκρουση ζωής και θανάτου.