"Amalia Melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων"
Η σκηνοθέτρια Ζωή Χατζηαντωνίου αναλύει την αινιγματική φυσιογνωμία της βασίλισσας Αμαλίας με πολύτιμη δεξαμενή 887 επιστολές προς τον πατέρα της Παύλο Φρειδερίκο Αύγουστο που προσομοιάζουν με ημερολόγιο ενηλικίωσης. Πρωταγωνιστεί η Έμιλυ Κολιανδρή (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από 25/11).
"Αμερικάνικος Βούβαλος"
Ο Θανάσης Σαράντος κρατά την εποχή και την ατμόσφαιρα του έργου του Ντέιβιντ Μάμετ (είναι γραμμένο το 1975): ένα σκληρό, ρεαλιστικό παραμύθι, που παρακολουθεί την ημέρα τριών ανδρών (Χριστόδουλος Στυλιανού, Πάρης Σκαρτσολιάς, Θανάσης Σαράντος), οι οποίοι ζουν εγκλωβισμένοι στο μικρόκοσμο του εύκολου κέρδους (Φούρνος, από 25/11).
"Φελίτσε και Λίλυ: Ένας άνθρωπος ανάμεσα σε ανθρώπους"
Δύο γυναίκες, μία Γερμανίδα και μία Εβραία, συναντιούνται στη σκοτεινή εποχή του ναζισμού και ερωτεύονται. Μια αληθινή ιστορία που μεταφέρθηκε στη λογοτεχνία και στο σινεμά ενέπνευσε την Ελένη Καρασαββίδου, σε μια εποχή που οι ρατσιστικές επιθέσεις αυξάνονται ξανά. Σκηνοθετεί η Κατερίνα Πολυχρονοπούλου και παίζουν οι: Δήμητρα Βαμβακάρη, Δήμητρα Σύρου, Έλενα Τυρέα (Vault, από 30/11).
"Ο φονιάς"
Το βαθυστόχαστο έργο του Μήτσου Ευθυμιάδη μάς βάζει στον πυρήνα μιας οικογένειας με τον Σάββα (Γιώργος Χριστοδούλου), τη Μαρία (Λουκία Παπαδάκη), το σύζυγό της Γιάννη (Αντώνης Αλεξίου) και τον Ταρζάν (Τζώνης Θεοδωρίδης), έναν φυλακόβιο, ακάλεστο επισκέπτη. Η συνάντησή τους φέρνει στο φως μυστικά, ενοχές, πόνο, θλίψη και άσχημα βιώματα (Βικτώρια, από 25/11).
Περισσότερες πληροφορίες
Φελίτσε και Λίλυ: Ένας άνθρωπος ανάμεσα στους ανθρώπους
Η αληθινή ιστορία αγάπης μιας Γερμανίδας και μιας Εβραίας στο Βερολίνο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η οποία έγινε γνωστή από το βιβλίο της Έρικα Φίσερ «Aimée and Jaguar» καθώς και την ομώνυμη ταινία του Μαξ Φάρμπερμποκ.
Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων
Αν ήταν φυτό, θα της έδιναν το όνομα Amalia melancholia. Η ίδια ευχήθηκε να της δώσει η ιστορία τον τίτλο της βασίλισσας των φοινίκων. Μια παράσταση για τη βασίλισσα Αμαλία, τη γυναίκα που στιγματίστηκε για την ατεκνία της αλλά χάρισε στην Αθήνα τον Εθνικό Κήπο. Η σκηνοθέτρια αντλεί υλικό από τις επιστολές της προς τον πατέρα της, από διάσπαρτες ιστορικές μαρτυρίες και από τα απόρρητα έγγραφα των γιατρών. Η Αμαλία της είναι μια γυναίκα μεταξύ μυθοπλασίας και ιστορίας, μεταξύ στειρότητας και γονιμότητας, μεταξύ μουσειακού εκθέματος και ζώου υπό παρακολούθηση με σκοπό την αναπαραγωγή. Είναι ένα σώμα σε κατάσταση δημιουργικής μελαγχολίας που βρίσκει τη δική του γραμμή φυγής προς μια άλλη διάσταση πέραν των κοινωνικών επιταγών. Εκεί, στο αληθινό της βασίλειο, η Αμαλία εκπληρώνει την αποστολή της και διαιωνίζει το είδος της, γίνεται Κήπος.
Αμερικάνικος βούβαλος
Παρακολουθώντας μία ημέρα από τη ζωή τριών μικροαπατεώνων, το έργο-σταθμός καταγράφει τη ματαιότητα του αμερικανικού ονείρου και την ταύτιση του κυνηγιού της επιτυχίας με το κέρδος.
Ο φονιάς
Από τα σημαντικότερα έργα της μεταπολεμικής περιόδου, μας βάζει στο σαλόνι ενός σπιτιού της δεκαετίας του ‘70, ξεδιπλώνοντας τον αγώνα των ανθρώπων να υπάρξουν μέσα σε μια ηθικά διεφθαρμένη κοινωνία. Πρωταγωνιστές τέσσερα πρόσωπα -οΣάββας, ο Ταρζάν, η Μαρία και ο Γιάννης- θύτες και θύματα των προσωπικών τους τραγωδιών, έρχονται αντιμέτωποι με την αλήθεια που κρύβει ο καθένας, η οποία ορθώνεται σαν φάντασμα έτοιμο να τους κατασπαράξει.