Ξέρεις ποιος είσαι; Πού βαδίζεις; Τι ζητάς; Μην ανησυχείς. Ήρθε η ώρα να λάβεις τον ψηφιακό σου χρησμό. Γιατί το "Ι am (VR)" είναι μια εμπειρία εικονικής πραγματικότητας που καλεί τον θεατή, φορώντας ένα VR headset, να βρεθεί σε μυστηριώδη δωμάτια, να ανοίξει πόρτες στο άγνωστο και να διαβεί τούνελ, που οδηγούν στον χωροχρόνο και από εκεί σε νέους πλανήτες, κάτω από νέους ουρανούς και μπροστά σε νέα μαντεία. Πολλοί έχουν περάσει πριν από σένα και πολλοί θα ακολουθήσουν. Αλλά αυτό είναι το δικό σου παιχνίδι, η συνεδρία που δεν ήξερες ότι χρειάζεσαι. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να διαλέξεις το δωμάτιο που σου αρέσει, να καθίσεις αναπαυτικά και να βουτήξεις μέσα σε μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Κι όπως θα πει η φωνή-οδηγός σε αυτό το ψυχεδελικό ταξίδι αυτογνωσίας: "Εάν σκεφτείς τη φωτιά, φλέγεσαι. Εάν σκεφτείς τον πόλεμο, θα τον προκαλέσεις. Όλα εξαρτώνται από τη φαντασία σου".
Λίγους μήνες μετά την έκθεση ψηφιακής τέχνης του Ιδρύματος Ωνάση στο Πεδίον του Άρεως, "Plásmata: Bodies, Dreams, and Data", η Στέγη παρουσιάζει από 9 έως 30 Δεκεμβρίου 2022 το πρώτο έργο εικονικής πραγματικότητας της διακεκριμένης σκηνοθέτιδας του θεάτρου, Susanne Kennedy και του Markus Selg, σε συνεργασία με τον Rodrik Biersteker.
Εδώ και μια δεκαπενταετία, η Κένεντι πειραματίζεται ριζοσπαστικά, εισάγοντας στη σκηνή τη δραματουργία του διαδικτύου και τον παγανισμό του κυβερνοχώρου. Στο "I am (VR)", αντλώντας έμπνευση από το μαντείο των Δελφών και το επίγραμμα "γνώθι σαυτόν", η Σουζάνε Κένεντι και οι multimedia καλλιτέχνες-συνεργάτες της, Μάρκους Σελγκ και Ρόντρικ Μπίρστεκερ, δημιουργούν ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας που ταξιδεύει τους επισκέπτες του για 35΄ σε μια παραισθησιογόνα συνθήκη. Σε μια μεταθεατρική συνθήκη ψηφιακής αντίληψης, παιχνιδιού και διάδρασης, που μόνο με το μότο "ονειρεύομαι, άρα υπάρχω – πραγματικά και εικονικά" μπορεί να περιγραφεί.
Περισσότερες πληροφορίες
I am (VR)
Το πρώτο έργο εικονικής πραγματικότητας της διακεκριμένης Γερμανίδας σκηνοθέτιδας είναι μια πρωτόγνωρη, εμβυθιστική περφόρμανς-ψυχεδελικό ταξίδι και παράλληλα παιχνίδι αυτογνωσίας.