Δέκα πράγματα που μάθαμε για τη Μαρία Κουβίδη

Βαλς Νο 6 Φάνης Παυλόπουλος©

Πού σε ξέρω;
Πουθενά μάλλον, αλλά μπορεί και να είναι η ιδέα μου. Η τελευταία μου παράσταση πριν το "Βαλς No6" που παίζεται αυτήν την περίοδο στο Μπάγκειον ήταν τα "Πολιτισμένα Ζώα" στο Bios πριν πολύ καιρό. Μία διασκευή διηγημάτων του David Sedaris με πρωταγωνιστές ζώα, πολύ αγαπημένη δουλειά και πολύ αστεία.

Πού αλλού σε βρίσκω;
Αυτή την περίοδο σε δημοτικά σχολεία να κάνω θέατρο, σε ομάδες δραματοθεραπείας, σε μέρη που έχει καλό φαγητό και στον δρόμο να κολλάω αφίσες του "Βαλς No6".

 Πες μου κάτι για το θέατρο...
Το θέατρο μπορεί να σου σώσει τη ζωή αλλά η προετοιμασία μιας παράστασης μπορεί να σε πεθάνει. Για μένα παραμένει σταθερά το μόνο πράγμα που βγάζει νόημα.

 Η παράσταση που σε έχει συγκινήσει περισσότερο.
Πολλά χρόνια πίσω, "Το έβδομο ρούχο" στο θέατρο της Οδού Κυκλάδων, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου. Είναι θολή η ανάμνηση πια, αλλά με είχε συνταράξει. Έχω ακόμη στα αυτιά μου ένα τραγούδι της παράστασης, την φωνή του Νίκου Καραθάνου και την συγκλονιστική ερμηνεία της Αλέκας Παϊζη, να γονατίζει αργά- αργά με απλωμένα τα χέρια και στην πλατεία σχεδόν να μην αναπνέουμε.

Το μικρόβιο του θεάτρου μπήκε...
Νομίζω την ευθύνη γι’ αυτό την έχει ο μπαμπάς μου. Λάτρευε το θέατρο, είχε μία συλλογή με όλα τα τεύχη εκείνου του θρυλικού περιοδικού για το θέατρο και μιλούσε συνέχεια για τις παραστάσεις που είχε δει κι εγώ τον έβαζα να μου τα λέει ξανά και ξανά. Αργότερα αντιστράφηκαν οι ρόλοι, εγώ μιλούσα κι εκείνος άκουγε και ήθελε να μαθαίνει τα πάντα. Μου έχει λείψει να μπορώ να μιλάω με τον μπαμπά μου για θέατρο.

Στο "Βαλς Νο6" θα ήθελες να προσέξουμε…
Το σχόλιο του έργου όσον αφορά στο victim blaming. Οι δικοί της άνθρωποι σιωπούν, αρνούνται να δουν τι συμβαίνει, ο ευρύτερος κύκλος ψιθυρίζει, σχολιάζει, κατηγορεί, λέει τα λάθος πράγματα. Δημιουργείται ένας ασφυκτικός κλοιός γύρω της από φωνές, σχόλια και γνώμες. Η Σόνια μοιάζει να έχει "καταπιεί" όλες αυτές τις φωνές, τις αναπαράγει, τις ειρωνεύεται, παλεύει μαζί τους, προσπαθεί να υπερασπιστεί τον εαυτό της, φτάνει στο σημείο να λοιδορεί η ίδια τον εαυτό της και βέβαια πίσω από αυτό υπάρχει ένας βαθύς πόνος, όπως συμβαίνει και στην πραγματικότητα.

Βαλς Νο 6
Φάνης Παυλόπουλος©

Αποκάλυψε μου την πιο αγαπημένη σου σκηνή στην παράσταση.
Η αγαπημένη μου σκηνή στην παράσταση έχει χρώμα φούξια, ακούγεται το "spring waltz" του Chopin και η Σόνια στροβιλίζεται πάνω σε μία κούνια συναντώντας για λίγο το παιδί που ήταν κάποτε, προτού διαλυθεί η ανεμελιά και η παιδικότητα της από το τραύμα της κακοποίησης.

Ο μεγαλύτερο εχθρό της τέχνης είναι…
Ο φανατισμός και η έλλειψη ελευθερίας.

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι αυτό θα ήταν…
Θα ήθελα όλες τις γυναίκες ζωντανές και ασφαλείς. Θα ήθελα ο Ζακ να είναι στο καμαρίνι του και να  ετοιμάζεται για παράσταση, η Ελένη στη σχολή της, ο Παύλος να πίνει τον καφέ του με την κυρία Μάγδα… η λίστα είναι ατελείωτη.

Τα επόμενα σχέδια σου...
Θα πορευτώ για λίγο ακόμη με το "Βαλς No6"  και βλέπουμε. Τα σχέδια μου τα κινούν οι ιστορίες που ονειρεύομαι να πω και οι άνθρωποι που λαχταράω να συναντήσω.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Βαλς Νο 6

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Ο κορυφαίος δραματουργός της Βραζιλίας αναμοχλεύει την ιστορία της Σόνιας, μιας έφηβης που δολοφονήθηκε σε ηλικία 15 ετών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Το τάβλι" σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ρήγας αυτό το καλοκαίρι

Το θεατρικό του Δημήτρη Κεχαΐδη θα παρουσιαστεί σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής, με τον σκηνοθέτη και τον Αντώνη Κρόμπα στους ρόλους δύο λαμόγιων που παίζουν μια παρτίδα τάβλι με απρόβλεπτη εξέλιξη.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.