"Παιχνιδοποιός": Οι πρωταγωνιστές μας μιλούν για το έργο

Η Ραφίκα Σαουίς και ο Γιώργης Παρταλίδης μας μιλούν για τους ρόλους που ερμηνεύουν στον «Παιχνιδοποιό», για το έργο που θίγει το θέμα της γυναικοκτονίας καθώς και για τη συνάντηση με τον σκηνοθέτη Αλέξανδρο Κοέν.

Παιχνιδοποιός

Το ψυχολογικό θρίλερ "Παιχνιδοποιός", γραμμένο το 1984 από τον  χολιγουντιανό αστέρα Γκάρντνερ ΜακΚέυ πρώτα με τη μορφή best seller νουβέλας και μετά ως δημοφιλές θεατρικό έργο, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν και με τη Ραφίκα Σαουίς και τον Γιώργη Παρταλίδη στο Μικρού Γκλόρια, από τις 22 Οκτωβρίου. Θέλωντας να μάθουμε περισσότερα για την παράσταση και για το τραγικά επίκαιρο έργο μιλήσαμε με τους δυο πρωταγωνιστές. Διαβάστε όσα μας είπαν. 
 

Ραφίκα Σαουίς
Η Ραφίκα Σαουίς ερμηνεύει την κλινική νευροψυχίατρο Μωντ Κρίστοφερ

 Η συνάντηση με τους ρόλους και τον σκηνοθέτη

Ραφίκα Σαουίς: "Η Μωντ Κρίστοφερ που υποδύομαι είναι μια κλινική νευροψυχίατρος που έχει αναλάβει τέσσερα από τα θύματα του παιχνιδοποιου στο νοσοκομείο που δουλεύει. Εκείνος αφήνει "φυτά" τα θύματα του, που είναι όλα γυναίκες, για το υπόλοιπο της ζωής τους. Η Μωντ εμπλέκεται συναισθηματικά με την υπόθεση αυτή. Δεν αντέχει να βλέπει τις γυναίκες αυτές να "χάνουν τη ζωή τους" με αυτόν τον αποτρόπαιο τρόπο και αντιδρα στη βία αυτή και στην κακοποίηση των γυναικών. Έχει αναλάβει προσωπικά να εξιχνίαση και να φέρει στο τέλος της αυτήν την υπόθεση. Στην προσπάθεια της αυτή αντιμετωπίζει προβλήματα στη δουλειά της, στην προσωπική της ζωή αλλά και στις φιλίες της. Είναι ωστόσο αναγκασμένη να θυσιάσει πολλά προκειμένου να πιάσει τον παιχνιδοποιό και να σταματήσει αυτή η βία. Ο Αλέξανδρος Κοεν είναι ένας εξαιρετικός σκηνοθέτης που δημιουργεί ένα ασφαλές πλαίσιο να πειραματιστείς, να δοκιμάσεις, να μάθεις και να ξεπεράσεις τα όρια σου. Έχει δημιουργήσει ένα έργο με τρομερό σασπένς και πολύ δράση. Με χιούμορ και πολλή αλήθεια".

Γιώργης Παρταλίδης:  "Στο έργο υποδύομαι τον Πήτερ Μάντσον, έναν νεαρό ηθοποιό που αρέσκεται στο να δημιουργεί ακραίες καταστάσεις για τον ίδιο και του συμπαίκτες του. Η αδρεναλίνη και ο κίνδυνος είναι κινητήριες δυνάμεις για αυτόν, όπως και η υποκριτική. Ο αυτοσχεδιασμός που συνδημιουργεί με τη Μωντ είναι βαθιά αποκαλυπτικός για τον ίδιο και τον φέρνει αντιμέτωπο με το ίδιο του το παιχνίδι.  Ο Αλέξανδρος Κοέν έχει φιλοτεχνήσει ένα εφιαλτικό σύμπαν, που αναδεικνύει το σασπένς του έργου με ειλικρίνεια. Είναι η πρώτη μας συνεργασία με τον Αλέξανδρο, αλλά το χιούμορ του μου ενέπνευσε αβίαστη εμπιστοσύνη. Με μύησε σε ένα κώδικα "πολυεπίπεδου ρεαλισμού" που δεν μιμείται την καθημερινότητα αλλά ενεργοποιεί άπειρες εναλλακτικές, στοιχείο που εντείνει την επικινδυνότητα του σύμπαντος που ανέφερα".
 

Γιώργος Παρτσαλίδης
Ο Γιώργος Παρταλίδης υποδύεται το αινιγματικό πρόσωπο του έργου Πήτερ Μάντσον

Το έργο και η εποχή μας

Ραφίκα Σαουίς: "Είναι ενα από τα κορυφαία έργα του αμερικανικού ρεαλισμού και έχουμε την χαρά να παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό. Έχει κινηματογραφική γραφή, έντονο ρυθμό και πολύ σασπένς. Κατά τη γνώμη μου είναι ένα εξαιρετικό ψυχολογικό θρίλερ. Είναι ένα έργο επίκαιρο γιατί μιλάει για τη θυματοποίηση, για τις γυναικοκτονιες, για τη κακοποίηση των γυναικών αλλά και για τα ψέματα που λέμε ο ένας τα τον άλλον, για τη χειραγώγηση των μίντια στην εποχή μας. Όλα μέσα από ένα φίλτρο ζωής χωρίς περίσσια δράματα αλλά δοσμένα μέσα από καταστάσεις".

Γιώργης Παρταλίδης:  "Όταν η Ραφίκα Σαουίς μου συνέστησε το έργο ενθουσιάστηκα. Κατάλαβα ότι πρόκειται για ένα κείμενο που αποτελεί μεγάλη πρόκληση για όποιον ηθοποιό καταπιαστεί με αυτό. Όταν το διάβαζα γυρνούσα τις σελίδες με φοβερή αγωνία, παρόλο που ήξερα τι συμβαίνει από τη συζήτηση που είχα με τη Ραφίκα, αλλά οι ανατροπές είναι τόσο αναπάντεχες που το έργο σε μαγνητίζει. Ξεδιπλώνεται μπροστά σου ένας περίτεχνα κεντημένος αυτοσχεδιασμός, μια σειρά από άριστες επιλογές δύο ολοζώντανων χαρακτήρων. Το έργο αυτό στον πυρήνα του είναι διαχρονικό, αφού μιλάει για την ηθική και το πόσο εύπλαστη είναι όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με βασικά ένστικτα. Το ανέβασμα ενός τέτοιου έργου σήμερα αποτελεί μια μοιραία ευκαιρία να καθρεφτιστούμε σε αυτό. Η ιστορία ενός άντρα που κάνει λοβοτομή σε γυναίκες δεν μπορεί να μην συνδεθεί με τη σειρά γυναικοκτονιών που συμβαίνουν. Ακόμα, η επέμβαση της λοβοτομής, την περίοδο που γινόταν, είχε επιβληθεί κατά κύριο λόγο σε γυναίκες, επομένως η αναφορά σε αυτή την φρικτή επέμβαση αντικατοπτρίζει την πατριαρχία, ένα φαινόμενο που χαρακτηρίζει και την δική μας εποχή".

Περισσότερες πληροφορίες

Παιχνιδοποιός

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 65 '

Στο διάσημο ψυχολογικό θρίλερ μια αστυνομική νευροψυχολόγος έχει εμμονή με μια ανεξιχνίαστη υπόθεση ενός κατά συρροήν δολοφόνου που μετατρέπει τα θύματά του σε άβουλες μαριονέτες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.