Ο Παντελής Φλατσούσης δεν φοβάται τη ματαίωση - και την έκανε παράσταση!

H παράσταση «Μετά το τέλος του κόσμου˙ ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων» απενοχοποιεί, επιτέλους, την αποτυχία.

Μετά το τέλος του κόσμου Γιάννης 'Gizmo' Mπερερής

Ένα διαμαντάκι ανάμεσα στις δεκάδες παραστάσεις που στριμώχτηκαν στην εκπνοή της χειμερινής σεζόν είναι η παράσταση που υπογράφει ο Παντελής Φλατσούσης "Μετά το τέλος του κόσμου˙ ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων". Μέσα σε έναν κόσμο που δείχνει να αφορά, να χωράει και να συγχωρεί μόνο τους επιτυχημένους, ο Παντελής Φλατσούσης έρχεται για απενοχοποιήσει, επιτέλους, την αποτυχία, και εμπνέεται από την πραγματικότητα δεκάδων, εκατοντάδων, χιλιάδων σχεδίων που έμειναν εκκρεμή, από αποτυχίες και ματαιώσεις, προσωπικές και συλλογικές, σημαντικές και ασήμαντες, που συνέβησαν χθες ή στο μακρινό παρελθόν σε κάθε πεδίο της κοινωνικής ζωής, την πολιτική, την τέχνη, την επιστήμη.

Μετά το τέλος του κόσμου - ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων
Γιάννης "Gizmo" Mπερερής

Με την καίρια συμβολή στη δραματουργία της Παναγιώτας Κωνσταντινάκου και της Έλενας Τριανταφυλλοπούλου δημιουργεί μια διαδραστική περφόρμανς, που εκτυλίσσεται με τη μορφή ραδιοφωνικής εκπομπής, όπου οι θεατές καλούνται να διαδραματίσουν αποφασιστικό ρόλο. Ολόκληρη η διαδρομή του κόσμου είναι μια σειρά από σχέδια που δεν πραγματοποιήθηκαν μοιάζει να μας λέει ο Φλατσούσης, βάζοντας στο κάδρο του πληροφορίες από πραγματικά, ιστορικής σημασίας γεγονότα - για να πλαισιώσει, στην πραγματικότητα, τα συναισθήματα των καθημερινών ανθρώπων, τα δικά μας συναισθήματα, απέναντι στο "φάντασμα" των ανεκπλήρωτων ονείρων. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ άλλους ερμηνευτές γι’ αυτό το εγχείρημα από την Άλκηστη Πολυχρόνη και τον Γιώργο Κριθάρα, που σε ρόλο παραγωγών καθοδηγούν τους θεατές σε ένα συγκινητικό ταξίδι ενδοσκόπησης και απολογισμού. Η χημεία μεταξύ τους είναι αφοπλιστική, η αλληλεπίδραση και το δέσιμό τους τόσο ισχυρά, σαν να έχουν περάσει τη ζωή τους κάνοντας βραδινή εκπομπή σε κάποιο ραδιοφωνικό στούντιο.

Μετά το τέλος του κόσμου - ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων
Γιάννης "Gizmo" Mπερερής

Ως απόσταγμα μένει το συμπέρασμα πως μέσα στη δίνη της Ιστορίας, ο άνθρωπος μετράει τη ζωή του όχι σε σχέση με τα, αδιαμφισβήτητης σημασίας, ιστορικά γεγονότα, αλλά σύμφωνα με την προσωπική του εμπειρία, τα δικά του βιώματα, τις δικές του ήττες και νίκες, τις επιτυχίες και τις αποτυχίες του, την ευτυχία και τη δυστυχία του. Μπορεί η πτώση του τείχους και η κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού και ο Δεκέμβρης του 2008 και η 11η Σεπτεμβρίου και η πρόσφατη πανδημία να εισβάλλουν στην παράσταση ως σημεία καμπής στο ρου της Ιστορίας, αλλά, όπως οι ίδιοι οι άνθρωποι μαρτυρούν, αυτά που ορίζουν τελικά το πέρασμά μας από τον κόσμο είναι ο έρωτας και η αγάπη, ο θάνατος και η απώλεια, η ελπίδα και η ματαίωση, ο αγώνας και το ταξίδι. Μέχρι το τέλος του κόσμου.

ΥΓ. Μην ξεχάσετε το κινητό σας τηλέφωνο και φροντίστε να είναι φορτισμένο. Θα το χρειαστείτε!

Περισσότερες πληροφορίες

Μετά το τέλος του κόσμου· ένα αρχείο ματαιωμένων σχεδίων

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 70 '

Δύο ηθοποιοί γίνονται οι παρουσιαστές ενός αρχείου μη πραγματοποιημένων ατομικών και συλλογικών «σχεδίων» σε ένα δυστοπικό μέλλον. Το κείμενο συνδιαμορφώθηκε με τη συμμετοχή του κοινού.

Κάμιρος

Ιθάκης 32

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Tank / Όλη νύχτα εδώ": Θέατρο για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν επιστρέφει για μια επετειακή παράσταση το έργο της ομάδας RMS MATAROA σε σκηνοθεσία του Μάνου Βαβαδάκη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/11/2024

Η "Κίτρινη ταπετσαρία" στο θέατρο Αλκμήνη, το έργο-φόρος τιμής στο φεμινιστικό κίνημα

Το κλασικό διήγημα της γοτθικής λογοτεχνίας με την υπογραφή της Σάρλοτ Πέρκινς Γκίλμαν έρχεται σε σύγχρονη μεταφορά σε μια μονολογική παράσταση.

Η αφοπλιστική "Γραμμή του ορίζοντος" του Χρήστου Βακαλόπουλου επιστρέφει στη σκηνή

Ο ανερχόμενος Γιώργος Παύλου σκηνοθέτησε πέρυσι για χάρη της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου το διαχρονικά επίκαιρο έργο που μας φέρνει ενώπιον των ευθυνών μας. Φέτος επαναλαμβάνεται στο θέατρο Χώρα.

Ο παγκοσμίου φήμης ηθοποιός Τόνι Σερβίλο στο Ολύμπια με τις "Φωνές του Δάντη"

Μια παράσταση που μέσα από το βαθιά προσωπικό κείμενο του Τζουζέπε Μοντεσάνο μάς φέρνει πιο κοντά στο έργο του Δάντη.

"Είμαι η γυναίκα μου": Ο Λουδάρος ερμηνεύει τον συγκλονιστικό μονόλογο μιας τρανς στην Ανατολική Γερμανία

Ο Αντώνης Λουδάρος σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο βραβευμένο με Pulitzer έργο "Είμαι η γυναίκα μου" του Doug Wright.

"Ο τελευταίος Ασπροκόρακας": Η απολαυστική κωμωδία-ορόσημο του Αλέξη Σολομού από το Εθνικό Θέατρο

Η Έλενα Μαυρίδου συνεργάζεται φέτος με το Εθνικό Θέατρο, σκηνοθετώντας σε μια νέα ανατρεπτική εκδοχή το απολαυστικά καυστικό έργο του σκηνοθέτη, συγγραφέα και θεωρητικού του θεάτρου για την "ανθρωποφαγία" και την κοινωνική υποκρισία.

Στην πρόβα της παράστασης "Καρένινα"

Βρεθήκαμε στην πρόβα της Καρένινα" στο Θησείον από την Ιώ Βουλγαράκη, σε κείμενο του Αργύρη Ξάφη, και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από τη συζήτηση με τους συντελεστές της παράστασης που ανεβάζει η ομάδα ΠΥΡ, από τις 15 Νοεμβρίου.