Ο Θωμάς Μοσχόπουλος είναι πάντα σε εγρήγορση σε ό,τι αφορά την καλή δραματουργία, απολαμβάνει την ομαδική δουλειά στο θέατρο και αυτό αποτυπώνεται στις καλοκουρδισμένες σκηνοθεσίες του που γνωρίζουν μεγάλη απήχηση. "Με απασχολεί η λειτουργία του ανσάμπλ, μου αρέσει η ομαδικότητα, η οποία επιτρέπει να δημιουργηθεί μια ενότητα, μια πιο συνολική πρόταση σε επίπεδο ρεπερτορίου και δημιουργίας. Αυτό είχα να το ζήσω από την εποχή του θεάτρου Αμόρε. Προφανώς για να υπάρχει επιστροφή σε αυτό κάτι καλύπτει. Το μαζί είναι κάτι που με ανακουφίζει πάρα πολύ" δήλωνε στο "α" με του που ξεκίνησε η χειμερινή θεατρική σεζόν.
Το συνεχές ενδιαφέρον του για νέα έργα τον οδήγησε φέτος σε ένα βραβευμένο σύγχρονο δράμα και ένα κλασικό ποιητικό έργο. Το "Πόσο κοστίζει να ζεις" της Πολωνής -μεγαλωμένης στην Αμερική- Μαρτίνα Μαγιόκ (βραβείο Πούλιτζερ) εντυπωσιάζει με τον τρυφερό και συγκινητικό τρόπο με τον οποίο αφηγείται τη ζωή στη σύγχρονη Αμερική. Μέσα από τις παράλληλες ιστορίες δύο ανθρώπων με αναπηρία και αυτών που τους φροντίζουν, η Μαγιόκ αποτυπώνει τη σκληρή πλευρά της σύγχρονης πραγματικότητας, δίνοντας έμφαση όχι στην αναπηρία αλλά στις ανθρώπινες σχέσεις, την καθημερινή πάλη για επιβίωση, τη μοναξιά και την ανάγκη για επαφή, τη σημασία της συμπόνοιας μέσα στον σύγχρονο κυνικό κόσμο. Το έργο της είναι ειλικρινές και δεν ωραιοποιεί τις καταστάσεις, αλλά παρ’ όλα αυτά καταλήγει φωτεινό όπως και η παράσταση του Θωμά Μοσχόπουλου, που επιδρά λυτρωτικά με την ευαισθησία και το λυρισμό της. Τέσσερις νέοι ηθοποιοί υποδύονται με μεγάλη εσωτερικότητα ανθρώπους που έρχονται αντιμέτωποι με τις φοβίες και τις, εσωτερικές και εξωτερικές, αναπηρίες τους: η Αμαλία Καβάλη την παράλυτη μετά από ατύχημα Άνι και ο Μελαχρινός Βελέντζας τον Έντι, τον πρώην άνδρα της που τη φροντίζει, ο Φώτης Στρατηγός, τον Τζον, φοιτητή που πάσχει από εγκεφαλική παράλυση και η Ειρήνη Μακρή, την Τζες, τη νεαρή σερβιτόρα που έχει αναλάβει τη φροντίδα του. Οι ατμοσφαιρικοί φωτισμοί είναι του Νίκου Βλασόπουλου, ενώ τα κοστούμια και το ωραίο, λειτουργικό σκηνικό του Βασίλη Παπατσαρούχα.
Σε εντελώς διαφορετικό ύφος κινείται η δεύτερη παράσταση του θεάτρου, "Ο γιατρός της τιμής του" του Πέδρο Καλντερόν ντε λα Μπάρκα, ένα ισπανικό έργο του 17ου αιώνα. Ποίηση, λυρισμός, φιλοσοφία και έρωτας παίζουν κρυφτό σε μια ιστορία με τραγική κατάληξη, όπου η συζυγική πίστη μιας γυναίκας τίθεται υπό αμφισβήτηση από τον ζηλόφθονο σύζυγό της: η Δόνια Μενθία είναι παντρεμένη με τον επιφανή Σεβιλλιάνο Γκουτιέρε Αλφόνσο ντε Σολίς, σε ένα παιχνίδι της μοίρας, όμως, θα συναντήσει τον προηγούμενο έρωτά της, Ενρίκε, αδερφό του βασιλιά της Καστίλλης. Μια κατάσταση που ξεκινάει ως παρεξήγηση θα ενορχηστρωθεί γρήγορα σε πλεκτάνη από τον ίδιο τον Γκουτιέρε και η κατάληξη για τη Μενθία θα είναι τραγική. Ο Καλντερόν είναι ο σπουδαιότερος εκπρόσωπος του "χρυσού αιώνα" της Ισπανίας, γνωστός για τις ποιητικές και φιλοσοφικές ποιότητες της γραφής του. Δεν είναι οι λίγες οι φορές που δείχνει προοδευτικό πνεύμα, όπως στον "Γιατρό της τιμής του", όπου αμφισβητεί τον αυστηρό κώδικα τιμής που υπαγόρευε την ανδρική και τη γυναικεία συμπεριφορά της εποχής του. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Μελαχρινός Βελέντζας, Ελένη Δαφνή, Στέργιος Ιωάννου, Αμαλία Καβάλη, Αυγουστίνος Κούμουλος, Γιώργος Παπαπαύλου, Παύλος Παυλίδης και Φώτης Στρατηγός. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Βασίλη Παπατσαρούχα και οι φωτισμοί του Νίκου Βλασόπουλου.
Περισσότερες πληροφορίες
Πόσο κοστίζει να ζεις;
Στο βραβευμένο με Πούλιτζερ έργο του 2016, τέσσερις ήρωες παλεύουν με τις σωματικές αλλά και ψυχικές τους αναπηρίες μέσα σε έναν κυνικό κόσμο.
Ο γιατρός της τιμής του
Το πρωτόπαιχτο, αμφιλεγόμενο ερωτικό θρίλερ της ισπανικής Χρυσής Εποχής ανεβαίνει σε μια σκοτεινή παράσταση που αναδεικνύει το σαρδόνιο χιούμορ και τις φιλοσοφικές προεκτάσεις του με αφορμή ένα ερωτικό τρίγωνο.