Αυτές είναι οι πρώτες πρεμιέρες του 2022!

Ποδαρικό στον νέο χρόνο κάνει μια πεντάδα πολυαναμενόμενων παραστάσεων ιδιαίτερης καλλιτεχνικής σφραγίδας.

Κόκκινα φανάρια

"Κόκκινα φανάρια"

Ο Βασίλης Μπισμπίκης εμπνέεται από το έργο του Αλέκου Γαλανού και το μετουσιώνει σε ένα νέο κείμενο που αφορά στην ζωή των τρανς σήμερα. Στο τολμηρό του εγχείρημα, επιχειρεί να μας επανασυστήσει τον κόσμο τους, βγάζοντάς τους από το αόρατο περιθώριο όπου τους έχει τοποθετήσει ο κοινωνικός αυτοματισμός. Στην ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση, παίζουν η Μπέττυ Βακαλίδου στο ρόλο της Μαντάμ Παρί και οι Ερατώ Αγγουράκη, Ελεονώρα Αντωνιάδου, Μάνος Καζαμίας, Αγγέλα Πατσέλη, Τάσος Σωτηράκης, κ.ά. (Cartel, από 1/1) 

Τα κόκκινα φανάρια
Λεωνίδας Τούμπανος©

 

 

"Ο κατά φαντασίαν ασθενής"

"Πειραγμένο" Μολιέρο μας υπόσχεται η Σοφία Καραγιάννη, ανεβάζοντας το τελευταίο από τα έργα του κλασικού Γάλλου κωμωδιογράφου, που συνέλαβε μοναδικά τις ανθρώπινες αδυναμίες. Στη σύγχρονη εκδοχή, που θα παρουσιαστεί στο θέατρο 104, η Καραγιάννη μαζί με τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη, τον Κωνσταντίνο Πασσά, την Κορίνα Θεοδωρίδου κ.ά., ερμηνεύουν την απολαυστική, όσο και "διδακτική", κωμωδία όπου ο υποχόνδριος Αργκάν γίνεται θύμα των επιτήδειων που εποφθαλμιούν την περιουσία του, εκμεταλλευόμενοι τις ατελείωτες φοβίες του (από 1/1).

Ο κατά φαντασίαν ασθενής
Χριστίνα Φυλακτοπούλου©

 

"Σεροτονίνη"

Το πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα του Μισέλ Ουελμπέκ μετράει το πρώτο παγκόσμιο σκηνικό του ανέβασμα χάρη στον Δημήτρη Αγαρτζίδη και τη Δέσποινα Αναστάσογλου. Έχοντας εστιάσει στο ανέβασμα λογοτεχνικών έργων, στρέφονται τώρα στη "Σεροτονίνη", που δανείζεται τον τίτλο της από την "ορμόνη της ευτυχίας" και μεταφέρει με γλαφυρότητα μια "ανδρική" ιστορία διαψευσμένων προσδοκιών και χαμένης νιότης. Οι Μαρία Κωνσταντάκη, Άρης Λάσκος, Θεοδώρα Τζήμου κ.ά. αναλαμβάνουν τις ερμηνείες σε ένα μεικτό θέαμα με στοιχεία θεάτρου, κινηματογράφου, εικαστικής εγκατάστασης, ακόμη και stand up (Κάμιρος, από 3/1).

Σεροτονίνη
Θωμάς Μπέλτσιος©

 

"Cry"

Το τελευταίο έργο της sui generis Λένας Κιτσοπούλου, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στη Γενεύη, θα δούμε για δύο παραστάσεις, στο Θέατρο Τέχνης. Η Κιτσοπούλου διερευνά με τον δικό της μοναδικό τρόπο τη γέννηση της βίας, όταν η ευπρέπεια που μας οδηγεί να ανεχτούμε καταστάσεις που δεν θέλουμε πεθαίνει. Στην παράσταση, που κινείται στην κόψη του ξυραφιού, παίζει η ίδια μαζί με τους Νίκο Καραθάνο, Άννα Λεμονάκη (που συνεργάστηκε και στη δραματουργία), Πολίν Ουγκέ και Μαριλένα Μόσχου (7-8/1).

Cry
Yuri Tavares©

 

"Αβυσσαλέο κτήνος"

Το έργο του Τζακ Λόντον σκηνοθετεί ο Γιώργος Σίμωνας στο Rabbithole, την εναλλακτική καλλιτεχνική έδρα που μοιράζεται με την Τώνια Ράλλη. Με το "Αβυσσαλέο κτήνος", ο πολυγραφότατος Αμερικανός λογοτέχνης εμβαθύνει στο κόσμο της επαγγελματικής πυγμαχίας και η παράσταση τοποθετεί τη δράση στη Νεβάδα, στα μέσα της δεκαετίας του ’80, όπου μια παρέα δευτεροκλασάτων μαφιόζων έχουν στήσει ένα σύστημα παράνομων στοιχημάτων σε αγώνες πυγμαχίας. Ερμηνεύουν οι: Σιμεών Τσακίρης, Αλέξανδρος Κωχ, Κώστας Κουτρουμπής κ.ά. (Aπό 14/1) 

Αβυσσαλέο κτήνος
Μαρία Τούλτσα©

 

Περισσότερες πληροφορίες

Σεροτονίνη

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 105 '

Σε παγκόσμια πρώτη μεταφέρεται στο θέατρο το μυθιστόρημα του αμφιλεγόμενου όσο και επιδραστικού συγγραφέα για την πολιτική παρακμή του σκληρού κόσμου μας.

Κόκκινα φανάρια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 180 '

Με φόντο ένα σύγχρονο μπαρ ζωντανεύει η queer εκδοχή των «Κόκκινων φαναριών» του Αλέκου Γαλανού, που μεταφέρει την Τρούμπα του ‘60 στη σκληρή πραγματικότητα του σήμερα.

Αβυσσαλέο κτήνος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Η άνοδος και η πτώση της μαφίας στοιχημάτων με πρωταγωνιστή έναν πυγμάχο στο απόγειο της δόξας του, στο Ρίνο της Νεβάδα στα μέσα της δεκαετίας του ’80.

Cry

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Το τελευταίο έργο της Λένας Κιτσοπούλου, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο θέατρο Σεν-Ζερβέ της Γενεύης, διερευνά ποια είναι η στιγμή που η ευγένεια πεθαίνει για να γεννηθεί η βία.

Ο κατά φαντασίαν ασθενής

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Η πλασματική ασθένεια του κεντρικού ήρωα, Αργκάν, δίνει την αφορμή για ένα κωμικό ψυχογράφημα χαρακτήρων που αναδεικνύει τους μηχανισμούς της χειραγώγησης και της εξαπάτησης.

104

Ευμολπιδών 41, Γκάζι

Κάμιρος

Ιθάκης 32

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Παύλος Παυλίδης: "Είμαστε η κοινωνία της κόπωσης σε όλα τα επίπεδα"

Ο Παύλος Παυλίδης, μέλος της ομάδας C for Circus, ανεβάζει στο Άνεσις (από 23/4) το έργο του "Ο αιών μου", μια πολιτική και υπαρξιακή σκηνική σύνθεση για τη σύγχρονη συνθήκη: έναν κόσμο υπερφόρτωσης, φόβου και ματαίωσης. Μας μίλησε για το έργο και το ρόλο της γενιάς του σήμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
17/04/2025

Μια ζωή - Ο μονόλογος μιας μοδίστρας

Καθηλωτική η Νένα Μεντή σε μια παράσταση-φόρος τιμής στη σύγχρονη ελληνική ιστορία, που συγκινεί με τον τρόπο που χειρίζεται τη δύναμη της μνήμης. Το κείμενο, παρότι ουσιαστικό, θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη εκφραστική ένταση. | Powered by Uber

Τρεις αδελφές

Μερικά χρόνια μετά τον αξιοσημείωτο "Θείο Βάνια", η Μαρία Μαγκανάρη επιστρέφει στον Τσέχοφ, με ακόμη μία παράσταση συνόλου, βαθιάς τρυφερότητας, ποίησης και ωραίων ερμηνειών. | Powered by Uber

Η Νατάσα Εξηνταβελώνη έρχεται με το "Girls & Boys" από τη Θεσσαλονίκη

Είναι η βία αναπόφευκτο στοιχείο της ανθρώπινης φύσης ή αποτέλεσμα των κοινωνικών και πολιτισμικών συνθηκών, διερωτάται το έργο του γνωστού στο ελληνικό κοινό Ντένις Κέλι, σε σκηνοθεσία της Λητώς Τριανταφυλλίδου.

Μια "Μπουμπού" στο θέατρο Εν Αθήναις

Η Δήμητρα Κολλά ερμηνεύει μια γλυκόπικρη ιστορία βγαλμένη από τις σελίδες της νουβέλας του Δημήτρη Μητσοτάκη, η οποία όμως μιλάει για όλους μας.

11 τελευταίες παραστάσεις για το "Τα πήρες όλα κι έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου" στο Παλλάς

Last call για την μεγάλη θεατρική επιτυχία του Παλλάς με τον Γιάννη Τσορτέκη στο ρόλο του Στράτου και τους Άγγελο, Στέλιο και Διαμαντή Διονυσίου να τραγουδούν ζωντανά επί σκηνής.

"My fierce ignorant step": Χρήστος Παπαδόπουλος σε παγκόσμια πρεμιέρα στη Στέγη με μια χορευτική έξαψη για τις πρώτες μας φορές

Δέκα χορευτές κινούνται σαν ένα στη νέα παράσταση του καταξιωμένου μινιμαλιστή χορογράφου, "My fierce ignorant step", που μιλά για την κοινή εμπειρία της πρώτης φοράς που συναντηθήκαμε, που γελάσαμε, που ζήσαμε…