Αυτές είναι οι πρώτες πρεμιέρες του 2022!

Ποδαρικό στον νέο χρόνο κάνει μια πεντάδα πολυαναμενόμενων παραστάσεων ιδιαίτερης καλλιτεχνικής σφραγίδας.

Κόκκινα φανάρια

"Κόκκινα φανάρια"

Ο Βασίλης Μπισμπίκης εμπνέεται από το έργο του Αλέκου Γαλανού και το μετουσιώνει σε ένα νέο κείμενο που αφορά στην ζωή των τρανς σήμερα. Στο τολμηρό του εγχείρημα, επιχειρεί να μας επανασυστήσει τον κόσμο τους, βγάζοντάς τους από το αόρατο περιθώριο όπου τους έχει τοποθετήσει ο κοινωνικός αυτοματισμός. Στην ακατάλληλη για ανηλίκους παράσταση, παίζουν η Μπέττυ Βακαλίδου στο ρόλο της Μαντάμ Παρί και οι Ερατώ Αγγουράκη, Ελεονώρα Αντωνιάδου, Μάνος Καζαμίας, Αγγέλα Πατσέλη, Τάσος Σωτηράκης, κ.ά. (Cartel, από 1/1) 

Τα κόκκινα φανάρια
Λεωνίδας Τούμπανος©

 

 

"Ο κατά φαντασίαν ασθενής"

"Πειραγμένο" Μολιέρο μας υπόσχεται η Σοφία Καραγιάννη, ανεβάζοντας το τελευταίο από τα έργα του κλασικού Γάλλου κωμωδιογράφου, που συνέλαβε μοναδικά τις ανθρώπινες αδυναμίες. Στη σύγχρονη εκδοχή, που θα παρουσιαστεί στο θέατρο 104, η Καραγιάννη μαζί με τον Ιωσήφ Ιωσηφίδη, τον Κωνσταντίνο Πασσά, την Κορίνα Θεοδωρίδου κ.ά., ερμηνεύουν την απολαυστική, όσο και "διδακτική", κωμωδία όπου ο υποχόνδριος Αργκάν γίνεται θύμα των επιτήδειων που εποφθαλμιούν την περιουσία του, εκμεταλλευόμενοι τις ατελείωτες φοβίες του (από 1/1).

Ο κατά φαντασίαν ασθενής
Χριστίνα Φυλακτοπούλου©

 

"Σεροτονίνη"

Το πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα του Μισέλ Ουελμπέκ μετράει το πρώτο παγκόσμιο σκηνικό του ανέβασμα χάρη στον Δημήτρη Αγαρτζίδη και τη Δέσποινα Αναστάσογλου. Έχοντας εστιάσει στο ανέβασμα λογοτεχνικών έργων, στρέφονται τώρα στη "Σεροτονίνη", που δανείζεται τον τίτλο της από την "ορμόνη της ευτυχίας" και μεταφέρει με γλαφυρότητα μια "ανδρική" ιστορία διαψευσμένων προσδοκιών και χαμένης νιότης. Οι Μαρία Κωνσταντάκη, Άρης Λάσκος, Θεοδώρα Τζήμου κ.ά. αναλαμβάνουν τις ερμηνείες σε ένα μεικτό θέαμα με στοιχεία θεάτρου, κινηματογράφου, εικαστικής εγκατάστασης, ακόμη και stand up (Κάμιρος, από 3/1).

Σεροτονίνη
Θωμάς Μπέλτσιος©

 

"Cry"

Το τελευταίο έργο της sui generis Λένας Κιτσοπούλου, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στη Γενεύη, θα δούμε για δύο παραστάσεις, στο Θέατρο Τέχνης. Η Κιτσοπούλου διερευνά με τον δικό της μοναδικό τρόπο τη γέννηση της βίας, όταν η ευπρέπεια που μας οδηγεί να ανεχτούμε καταστάσεις που δεν θέλουμε πεθαίνει. Στην παράσταση, που κινείται στην κόψη του ξυραφιού, παίζει η ίδια μαζί με τους Νίκο Καραθάνο, Άννα Λεμονάκη (που συνεργάστηκε και στη δραματουργία), Πολίν Ουγκέ και Μαριλένα Μόσχου (7-8/1).

Cry
Yuri Tavares©

 

"Αβυσσαλέο κτήνος"

Το έργο του Τζακ Λόντον σκηνοθετεί ο Γιώργος Σίμωνας στο Rabbithole, την εναλλακτική καλλιτεχνική έδρα που μοιράζεται με την Τώνια Ράλλη. Με το "Αβυσσαλέο κτήνος", ο πολυγραφότατος Αμερικανός λογοτέχνης εμβαθύνει στο κόσμο της επαγγελματικής πυγμαχίας και η παράσταση τοποθετεί τη δράση στη Νεβάδα, στα μέσα της δεκαετίας του ’80, όπου μια παρέα δευτεροκλασάτων μαφιόζων έχουν στήσει ένα σύστημα παράνομων στοιχημάτων σε αγώνες πυγμαχίας. Ερμηνεύουν οι: Σιμεών Τσακίρης, Αλέξανδρος Κωχ, Κώστας Κουτρουμπής κ.ά. (Aπό 14/1) 

Αβυσσαλέο κτήνος
Μαρία Τούλτσα©

 

Περισσότερες πληροφορίες

Σεροτονίνη

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 105 '

Σε παγκόσμια πρώτη μεταφέρεται στο θέατρο το μυθιστόρημα του αμφιλεγόμενου όσο και επιδραστικού συγγραφέα για την πολιτική παρακμή του σκληρού κόσμου μας.

Κόκκινα φανάρια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 180 '

Με φόντο ένα σύγχρονο μπαρ ζωντανεύει η queer εκδοχή των «Κόκκινων φαναριών» του Αλέκου Γαλανού, που μεταφέρει την Τρούμπα του ‘60 στη σκληρή πραγματικότητα του σήμερα.

Αβυσσαλέο κτήνος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Η άνοδος και η πτώση της μαφίας στοιχημάτων με πρωταγωνιστή έναν πυγμάχο στο απόγειο της δόξας του, στο Ρίνο της Νεβάδα στα μέσα της δεκαετίας του ’80.

Ο κατά φαντασίαν ασθενής

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Η πλασματική ασθένεια του κεντρικού ήρωα, Αργκάν, δίνει την αφορμή για ένα κωμικό ψυχογράφημα χαρακτήρων που αναδεικνύει τους μηχανισμούς της χειραγώγησης και της εξαπάτησης.

Cry

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Το τελευταίο έργο της Λένας Κιτσοπούλου, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο θέατρο Σεν-Ζερβέ της Γενεύης, διερευνά ποια είναι η στιγμή που η ευγένεια πεθαίνει για να γεννηθεί η βία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/07/2024

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.