Τις καλύτερες κριτικές απέσπασε η παράσταση "Alkestis" σε σκηνοθεσία της Έλλης Παπακωνσταντίνου στο Βασιλικό Θέατρο της Σουηδίας, σηματοδοτώντας και την πρώτη συμπαραγωγή του θεάτρου με τη Βασιλική Όπερα της Στοκχόλμης. Η "Άλκηστις" έχει πλέον ενταχθεί στο μόνιμο ρεπερτόριο του θεάτρου, σε εναλλαγή με τις παραστάσεις "Τελευταίο λεπτό” του Καλλιτεχνικού του Διευθυντή Ματίας Άντερσον και "Tillbaka till Reims" του Τόμας Οστερμάγιερ, ενώ στο πλαίσιο της εξωστρέφειας επιδιώκεται και η παρουσίαση της παράστασης στην Ελλάδα.
Πρόκειται για μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Ευριπίδη από την ελληνίδα σκηνοθέτιδα. Όπως δήλωσε η Έλλη Παπακωνσταντίνου σε συνέντευξη που παραχώρησε στο "α" για τη δική της "Άλκηστη": "Θέλησα να κατανοήσω μέσα από τον αρχαίο μύθο τη σχέση μου με την έμφυλη βία και την ιδέα της γυναικείας αυτοθυσίας. Το έργο μου αφορά στην βία που δεν φαίνεται. Ένα τέτοιο είναι το τρίπτυχο "αγάπη-θηλυκότητα-αυτοθυσία". Μας έμαθαν οι γυναίκες πριν από εμάς -με το παράδειγμά τους- να χάνουμε την αυταξία μας μέσα στην ανδρική δύναμη. Στην Ευριπίδεια "Άλκηστη" -έργο γραμμένο από άντρα όπου συμμετείχαν και παρακολουθούσαν αποκλειστικά άντρες- η ηρωίδα επιλέγει να θανατώσει τον εαυτό της προκειμένου να ζήσει ο Άδμητος. Δεν βλέπω τίποτε το ρομαντικό σε αυτό. Διαβάζω μόνο την πατριαρχία και την βία. Το έργο μου δεν καταγγέλλει επιθετικά. Στέκεται με απορία απέναντι στην ανθρώπινη αδυναμία".
Όσα έγραψαν οι Σουηδοί κριτικοί για την "Άλκηστη"
Ο έγκριτος κριτικός Lars Ring, έγραψε στο "Svenska Dagbladet": "Στην πυκνή και εικονοκλαστική εκδοχή της Παπακωνσταντίνου, όλα οδηγούν σε μία καθαρά φεμινιστική δήλωση… Μια οπτικά καθηλωτική κλασική παράσταση… Το Dramaten προσκάλεσε την Ελληνίδα σκηνοθέτιδα Έλλη Παπακωνσταντίνου να δημιουργήσει τη δική της εκδοχή ενός κειμένου 2.400 ετών. Το κάνει χρησιμοποιώντας live video και μια σκηνοθεσία τόσο άμεση όσο και ειρωνική. Είναι γεμάτη παιγνιώδεις αναχρονισμούς, κλείνοντας το μάτι στο κοινό, και τέλος με μια Διονυσιακή, αρσενική οργή που είναι εξαιρετικά ηδονοβλεπτική".
Η Rosemari Södergren για το Kultur.se χαρακτήρισε την παράσταση: "Μια αναζωογονητική αντιμετώπιση του δράματος του Ευριπίδη. Ναι, μια βροντερά ξεκαρδιστική φανταχτερή σκηνική χαρά που δεν φοβάται να υπογραμμίσει, ακόμη και να υπερβάλει".
Η κριτικός Kristina Lindquist σχολίασε στο Remonews.se: "Ως σχολιασμός της πανδημίας, η δραματοποιημένη "Άλκηστις” είναι σαφής και απρόσμενη, σε αντίθεση με όλες τις προηγούμενες υποχρεωτικές αναφορές στην πανδημία και με ό, τι αντίστοιχο έχουμε δει στον πολιτισμό τα τελευταία δύο χρόνια… Είναι η οδυνηρή κίνηση μέσα και έξω από τον κάτω κόσμο και η παράλογη διαπραγμάτευση για το ποιός έχει το μεγαλύτερο δικαίωμα να παραμείνει ανάμεσα στους ζωντανούς. "Δεν θέλω να πεθάνω” τραγουδά η χορωδία - και η μουσική της Τζούλια Κεντ φαίνεται σαν ένα θλιμμένο θαύμα. Το κοινό βήχει. Σκοτεινιάζει".
Πρωταγωνιστεί ένα ανσάμπλ σπουδαίων Σουηδών ηθοποιών, μεταξύ των οποίων οι Per Mattsson και Kicki Bramberg, ηθοποιοί του Ingmar Bergman, ενώ το ρόλο της Άλκηστης ερμηνεύει η Melinda Kinnaman, γνωστή από τη σειρά μυστηρίου "Modus". Στην παράσταση συμμετέχουν επίσης λυρικοί τραγουδιστές από την Βασιλική Όπερα της Σουηδίας. Σκηνικά δεσπόζει το έντονο εικαστικό περιβάλλον που δημιουργεί η ζωντανή προβολή εικόνας μέσα από κάμερες με την υπογραφή του Παντελή Μάκκα. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Μαρίας Πανουργιά, σταθερής συνεργάτιδας της Έλλης Παπα με την Julia Kent (Antony & the Johnsons) να δημιουργεί την πρωτότυπη μουσική σύνθεση.
Δείτε το trailer της παράστασης εδώ.