
Ο David Harrington ίδρυσε το Kronos Quartet στα μέσα των '70s - έχοντας υπόψη του την ελληνική λέξη "χρόνος" και όχι το θεό Κρόνο! Στις αρχές των '80s, παίζοντας Th. Monk και Ph. Glass, το Kronos καθιέρωσε διεθνώς τη μεταμοντέρνα αντίληψη ενός κουαρτέτου εγχόρδων που ισοδυναμεί μ' ένα ροκ (ή τζαζ) γκρουπ, και πάνω σ' αυτή τη βάση κινείται έκτοτε με απόλυτα δημιουργικό τρόπο. Η τεράστια δισκογραφία του γκρουπ καλύπτει το σύνολο της μουσικής, από τον Hendrix ως τους Sigur Ros κι από το μπαρόκ ως τον Terry Riley, ενώ ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δώσουμε στην ενασχόληση με τις ποικίλες όψεις της world και της σύγχρονης μουσικής. Μια άλλη διάσταση είναι ότι το Kronos "ανακαλύπτει" διαρκώς νέους συνθέτες και προβάλλει το έργο τους. Στη δική μας περίπτωση (20/10, Παλλάς), οι D. Harrington (βιολί), J. Sherba (βιολί), H. Dutt (βιόλα) και J. Zeigler (τσέλο) ερμηνεύουν (μετά από δική τους παραγγελία) μια σύνθεση που έγραψε ο Γιώργος Κουμεντάκης με τίτλο "Point of No Return". Όπως λέει ο συνθέτης "O David Harrington μου πρότεινε να πάρω ένα σμυρναίικο τραγούδι που είχε τραγουδήσει η Μαρίκα Παπαγκίκα και πάνω σ' αυτό να συνθέσω το έργο μου. Έδειχνε συγκλονισμένος από το χρώμα της φωνής της και από τον τρόπο που τραγουδούσε. Τελικά το "Point of No Return" βασίστηκε σε δύο τραγούδια από τις ηχογραφήσεις της Μαρίκας Παπαγκίκα στις αρχές του 20ού αιώνα στη Νέα Υόρκη: στο "Μανάκι μου, Μανάκι μου" σε 9/8 και στον αμανέ "Σμυρναίικο μινόρε"".