Στο πλαίσιο της εκδήλωσης "The Future of Play" που διοργάνωσε η Sony στο Λονδίνο υπήρχαν ουκ ολίγοι τίτλοι που επεδείκνυαν τί ακριβώς μπορεί να κάνει το PlayStation4 Pro με την αυξημένη του ισχύ σε σχέση με το αρχικό PS4 - από τα Rise of the Tomb Raider και FIFA17, μέχρι τα Uncharted 4 και The Last of Us. Είναι ωστόσο, ομολογουμένως, οι μελλοντικοί τίτλοι και όχι οι υπάρχοντες αναβαθμισμένοι αυτοί που έχουν το περισσότερο ενδιαφέρον (τίτλοι όπως το Horizon και το Days Gone) ακριβώς επειδή είχαν στην διάθεσή τους πολύ περισσότερο χρόνο με την τελική έκδοση των υποσυστημάτων του PS4 Pro. Από όσους έχουμε δει μέχρι στιγμής, δε, κανένας δεν δείχνει να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του νέου PS4 στον βαθμό που υπόσχεται να το κάνει - κάποια στιγμή μέσα στο 2017 - το Gran Turismo Sport.
Στην παρουσίασή του στο Λονδίνο ο Kazunori Yamauchi υποστήριξε πως η Polyphony Digital σκεφτόταν πώς ακριβώς θα ωθήσει το επίπεδο της αναπαράστασης 3D γραφικών και της εικόνας των GT γενικότερα από τον καιρό ανάπτυξης του GT5 - όμως με το PS4 Pro ουσιαστικά είναι σε θέση για πρώτη φορά να βελτιώσει όχι μόνο όσα ούτως ή άλλως περιμένουμε από κάθε νέο Gran Turismo (όπως τον αριθμό των πολυγώνων στα αυτοκίνητα και τα εφέ φωτισμού), αλλά και όσα αφορούν στην απεικόνιση αυτή καθ' αυτήν, όπως την ανάλυση και την γκάμα των χρωμάτων που αποδίδονται. Ο Yamauchi διαβεβαίωσε, για παράδειγμα, πως ενώ στο PS4 ο στόχος του GT Sport είναι οι 1080 γραμμές στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο, στο PS4 Pro η ανάλυση βρίσκεται στις 1800 γραμμές (μέσω της ειδικής τεχνικής πολλαπλασιασμού των γραμμών checkerboard), και άρα πολύ πιο κοντά στις πολυπόθητες 2160 της αμιγούς εικόνας 4Κ, πάντοτε στον ίδιο ρυθμό ανανέωσης των 60 καρέ.
Σημαντικότερη ωστόσο - και σίγουρα σαφώς περισσότερο εντυπωσιακή από κοντά - είναι η υιοθέτηση από την Polyphony Digital της τεχνολογίας HDR, σε ελεύθερη απόδοση χρωμάτων υψηλού δυναμικού εύρους. Αυτή, όπως γνωρίζουν ήδη οι θιασώτες της αγοράς του home cinema αφού εκεί έχουν γίνει οι περισσότερες ζυμώσεις για την οριοθέτηση και καθιέρωσή της, προσφέρει πολύ μεγαλύτερο εύρος διαθέσιμων αποχρώσεων χάρις στην αυξημένη φωτεινότητα των μέσων προβολής που υποστηρίζουν το πρότυπο HDR. Ο Yamauchi, μάλιστα, επειδή γνωρίζει πως ακόμη και αυτή τη στιγμή η εξέλιξη της τεχνολογίας αυτής δεν έχει ολοκληρωθεί, έχει κάνει πρόβλεψη για πλήρη χρήση του χρωματικού φάσματος ΒΤ2020, το οποίο... καμία τηλεόραση δεν καλύπτει αυτή τη στιγμή: για κάτι τέτοιο θα χρειαζόταν μία τηλεόραση που μπορεί να αποδώσει φωτεινότητα επιπέδου 10000 nits, τη στιγμή που οι καλύτερες σημερινές δεν ξεπερνούν τα 2000 nits!
Τα αποτελέσματα ωστόσο ήταν ολοφάνερα στην παρουσίαση της Sony, καθώς οι Ιάπωνες χρησιμοποιούσαν εκεί την καλύτερη τηλεόρασή τους για φέτος (την Bravia 75ZD9) η οποία πλησιάζει όσο καμία άλλη σε αυτό το θεωρητικό τωρινό maximum των 2000 nits (αγγίζει τα 1800). Στο Photo Mode του GT Sport, με το PS4 Pro συνδεδεμένο σε αυτήν την τηλεόραση, ήταν ορατές λεπτομέρειες που ποτέ στο παρελθόν δεν είμασταν σε θέση να διακρίνουμε - και δεν αναφερόμαστε μόνο στο κόκκινο της Ferrari φυσικά, αλλά στις λάμψεις των φώτων στα αυτοκίνητα, τις αντανακλάσεις στο νερό και το χιόνι, στον ουρανό, σε ο,τιδήποτε μπορεί να φανταστεί κανείς. H ZD9 επιτρέπει την απενεργοποίηση της εικόνας HDR με μία απλή ρύθμιση και η Polyphony Digital έκανε ακριβώς αυτό μόνο και μόνο για να υπενθυμίσει πώς... δείχνουν οι δικές μας τηλεοράσεις τα ίδια χρώματα σήμερα. Η διαπίστωση ήταν, φυσικά, επώδυνη.
Το GT Sport θα προσφέρει, επίσης, και υποστήριξη στο PlayStation VR αλλά - όπως ήταν και το αναμενόμενο κατά βάση - όχι στο σύνολο του υλικού αυτού. Εδώ που τα λέμε θα ήταν... μάλλον υπερβολή να μπορεί να παίξει κανείς όλους τους αγώνες με όλα τα αυτοκίνητα σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας. Αντ' αυτού θα υπάρχει η ειδική επιλογή παιχνιδιού "VR Tour". Ο Yamauchi δεν διευκρίνισε τί ακριβώς θα προσφέρει αυτή αλλά, έτσι κι αλλιώς, έχει άφθονο χρόνο στη διάθεσή του να το κάνει κάποια άλλη στιγμή: για το ίδιο το GT Sport συνεχίζει να μην υπάρχει αυτή τη στιγμή οποιαδήποτε ενημέρωση αναφορικά με την ημερομηνία κυκλοφορίας του, ούτε καν... θεωρητικά, οπότε εκ των πραγμάτων θα πρέπει να την τοποθετήσουμε στο 3ο ή 4ο τρίμηνο του 2017 το λιγότερο. Έως τότε θα έχουμε σίγουρα την ευκαιρία να έλθουμε ξανά σε επαφή με τον τίτλο της Polyphony Digital. Εν αναμονή, λοιπόν.