Μέχρι σήμερα όλοι κρίναμε την δημοφιλέστερη Δικτυακή υπηρεσία ψυχαγωγικού περιεχομένου στον κόσμο, την Netflix, βάσει μιας σειράς διαφορετικών κριτηρίων - και ενώ άλλοι τής αναγνωρίζουμε πάρα πολλά θετικά στοιχεία, ενώ άλλοι λιγότερα, κανείς μας δεν αμφισβήτησε ποτέ το γεγονός ότι η συγκεκριμένη πρόταση προσφέρει πάρα πολύ υψηλό, πρακτικά ασυναγώνιστο λόγο κόστους/αξίας: πως "προσφέρει πολλά για τα λεφτά της" δηλαδή. Υπάρχουν ωστόσο ενδείξεις πως η Netflix - μετά και από τις τελευταίες αυξήσεις στο κόστος συνδρομής της, αυξήσεις που ίσχυσαν και στην Ελλάδα - έχει ενδεχομένως αγγίξει το όριο σε αυτό το θέμα και πως ίσως περαιτέρω άνοδος στις τιμές αυτές θα είχε, για πρώτη φορά, δυσμενή αποτελέσματα.
Σε αυτό τουλάχιστον το συμπέρασμα οδηγείται κανείς από τα ευρήματα έρευνας που έκανε το εξειδικευμένο μέσο Kill the Cable Bill σε δείγμα άνω των 1000 συνδρομητών της Netflix στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ένα εκπληκτικό 24.3% (πολύ υψηλότερο απ' όσο θα περιμέναμε) δηλώνει πως θεωρεί πλέον την Netflix ακριβή, με ένα 14.3% να την χαρακτηρίζει ως "υψηλής αξίας" (ο λόγος αξίας/κόστους που αναφέραμε νωρίτερα) και το υπόλοιπο 61.4% να την θεωρεί "τιμολογημένη σε λογικό επίπεδο". Το 24.3% είναι εκπληκτικό γιατί παλαιότερα οι... "γκρινιάρηδες της Netflix" ήταν ποσοστιαία πάρα, μα πάρα πολύ λιγότεροι. Σχεδόν ένας στους τέσσερις, όμως, πια δεν είναι.
Δείγμα 1000 συνδρομητών από πελατειακή βάση σχεδόν 150 εκατομμυρίων δεν είναι επαρκές για ασφαλή συμπεράσματα - όμως αυτό το "άλμα" στο ποσοστό όσων δεν θεωρούν πια την Netflix τόσο υψηλής αξίας όσο άλλοτε θα μπορούσε να προβληματίσει αργότερα τον αμερικανικό κολοσσό. Όσο δεν υπάρχει ακόμη στην αγορά αντιστοίχου "ειδικού βάρους" ανταγωνισμός είναι πρακτικά βέβαιο πως ακόμη και αυτοί που θεωρούν την Netflix ακριβή δεν θα διακόψουν τις συνδρομές τους. Με την έλευση ωστόσο των Apple TV, Disney Plus και HBO Max - τον Σεπτέμβρη, τον Νοέμβρη και τον Μάρτιο ή Απρίλιο του 2020 αντιστοίχως - αυτό το σχεδόν 25% των πελατών της Netflix θα είναι το πρώτο που θ' αξιολογήσει εκ νέου τα αυξημένα πια κόστη συνδρομής. Και σε αυτό το πλαίσιο το "ένας στους τέσσερις" δεν είναι... καθόλου αστείο.
Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής έφεραν στο προσκήνιο, φυσικά, και άλλα θέματα σχετικά με το κόστος συνδρομής της Netflix, όπως αυτό του ενδεχομένου προβολής διαφημίσεων στο πρόγραμμα του αμερικανικού κολοσσού. Σχετικές με αυτό έρευνες έχουν καταδείξει στο παρελθόν πως οι αντιδράσεις της συνδρομητικής βάσης της Netflix σε αυτήν την περίπτωση θα ήταν μεγάλες και πως το ποσοστό που θα την εγκατέλειπε θα ήταν υψηλότερο του 25% που συζητάμε εδώ. Μία πολύ πρόσφατη έρευνα ωστόσο (τέλος Ιουνίου) κατέληξε στο συμπέρασμα πως το 60% (!!!) του δείγματος συνδρομητών της Netflix που ρωτήθηκε σχετικά, θα διατηρούσε την συνδρομή του και μετά την εισαγωγή διαφημίσεων αν το κόστος της μειωνόταν σε έως και $3 μηνιαίως (μόνο;). Ας ελπίσουμε αυτό το τελευταίο να... μην βάζει ιδέες στο κεφάλι κανενός στελέχους της Netflix πάντως - σίγουρα όχι για το εγγύς μέλλον!