Xbox Series S/X: υποστήριξη Dolby Vision/Atmos σε games

Τα δύο νέα συστήματα της Microsoft τα πρώτα που προσφέρουν κάτι τέτοιο από τον Νοέμβριο

Μέσα σε όλη την... αναταραχή των προηγούμενων ημερών σχετικά με τις διαρροές αρχικά και τις επίσημες ανακοινώσεις στην συνέχεια σχετικά με τα Xbox Series S και Xbox Series X της Microsoft υπήρξε και μία είδηση σχετική η οποία θα ήταν κρίμα να μην τύχει της προσοχής που αξίζει. Είναι αυτή: τα μελλοντικά video games θα προσφέρουν αποτελέσματα σημαντικά υψηλότερου επιπέδου όσον αφορά στην οπτικοακουστική απόδοση αυτή καθ' αυτή, καθώς η Microsoft συνεργάστηκε με την Dolby ώστε για πρώτη φορά όχι μόνο ήχος διαμορφωμένος κατά Dolby Atmos αλλά και εικόνα διαμορφωμένη κατά Dolby Vision να αξιοποιούνται με αντίστοιχων προδιαγραφών εξοπλισμό οικιακού κινηματογράφου από τα νέα Xbox.

Η υποστήριξη στο πρότυπο Dolby Vision υπήρχε ήδη στα Xbox One S/X όμως αφορούσε σε χρήση υλικού μόνο μέσα από apps, κυρίως αυτά της διάθεσης Δικτυακού ψυχαγωγικού περιεχομένου από υπηρεσίες όπως η Netflix ή η Amazon Prime Video. Δεν αξιοποιούνταν, με άλλα λόγια, σε video games. Από δω και στο εξής οι δημιουργοί games θα είναι σε θέση να διαμορφώνουν την χρωματική παλέτα των τίτλων τους δυναμικά από σκηνή σε σκηνή ή ακόμη και από καρέ σε καρέ, όπως ακριβώς στις ταινίες, προσφέροντας έτσι πολύ υψηλότερης ακρίβειας και σίγουρα περισσότερο εντυπωσιακή εικόνα τεχνολογίας HDR. Οι δημιουργοί games είχαν στην διάθεσή τους το βασικού επιπέδου φορμά HDR10 αλλά αυτό στηρίζεται σε στατική παλέτα, η οποία περιορίζει το τελικό αποτέλεσμα (ειδικά σε ικανά μέσα απεικόνισης).

Η υποστήριξη στο φορμά απόδοσης εικόνας Dolby σε games δεν... συμβαίνει "από μόνη της", φυσικά: θα πρέπει να έχει γίνει σχετική πρόβλεψη από το αρχικό στάδιο της ανάπτυξης ενός τίτλου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν θα υπάρχουν games με απεικόνιση κατά Dolby Vision στην εμπορική έναρξη των Xbox Series S/X τον Νοέμβριο. Οι Microsoft και Dolby βεβαιώνουν πως τα πρώτα τέτοια games βρίσκονται σε παραγωγή και θα εμφανιστούν στην αγορά μέσα στο 2021.

Η υποστήριξη στο ηχητικό φορμά Dolby Atmos σε games είχε προστεθεί στα παρόντα Xbox One S/X από την Microsoft εδώ και καιρό αλλά, για να λέμε την αλήθεια, λίγοι ήταν οι τίτλοι που μέχρι σήμερα την αξιοποίησαν (γύρω στους 25 συνολικά). Σε αυτό ίσως συνετέλεσε και το γεγονός ότι το Dolby Atmos δεν υποστηρίχθηκε ποτέ από την Sony στα PlayStation4/4 Pro (και γι' αυτό οι πιο πολλοί τίτλοι που το υποστηρίζουν ανήκουν στην Microsoft και δευτερευόντως στην Ubisoft). Η Dolby πάντως προωθεί ουκ ολίγα νέα ή δημοφιλή games που προσφέρουν ή θα προσφέρουν σύντομα ήχο Dolby Atmos όπως τα Call of Duty Warzone και Cyberpunk 2077.

Η Sony δεν έχει ακόμη γνωστοποιήσει τα σχέδιά της αναφορικά με τα Dolby Vision και Dolby Atmos. Είναι ασφαλές να υποθέσει κανείς πως αφού δεν τα υποστήριξε έως τώρα στα PS4/PS4 Pro το πιθανότερο είναι πως δεν θα το κάνει ποτέ σε αυτά τα συστήματα. Στο PlayStation5 η Sony αναμένεται πως θα προωθήσει δυναμικά το δικό της σύστημα απόδοσης ήχου 3D, το οποίο για games συγκεκριμένα είναι καλύτερο: είναι όχι μόνο αντικειμενοστρεφές, αλλά και αλληλεπιδραστικό (κι αξιοποιείται με ακουστικά χωρίς έξτρα κόστος). Από την άλλη, αφού το ένα από τα δύο PS5 θα ενσωματώνει ούτως ή άλλως drive για δίσκους UltraHD Blu-ray, ο ιαπωνικός κολοσσός είναι πρακτικά υποχρεωμένος να προσφέρει αποκωδικοποίηση υλικού Dolby Vision/Atmos για τις ταινίες. Δεν είναι πολύ να ζητήσουμε να... το κάνει για όλα, είναι;

Η προσθήκη υποστήριξης υλικού Dolby Vision και Dolby Atmos στα games είναι πολύ σημαντική για τους θιασώτες των home cinema: έχει την προοπτική να καταστήσει κατανοητά τα σχετικά ωφέλη σε πολύ ευρύτερο κοινό και να παρακινήσει ένα ποσοστό του στην αναβάθμιση υποσυστημάτων εικόνας και ήχου ώστε να απολαμβάνει τα games επόμενης γενιάς στο έπακρο. Και, έχοντας απολαύσει αυτού του επιπέδου εικόνα και ήχο σε games, το κοινό αυτό είναι πιθανότερο να ενδιαφερθεί για αντίστοιχου επιπέδου ποιότητα εικόνας και ήχου στις αγαπημένες του ταινίες, στρέφοντας την προσοχή του έτσι και το φορμά των Ultra HD Blu-ray που... μια υποστήριξη την χρειάζεται, όσο να' ναι! Όλα βεβαίως εξαρτώνται από το πόσο θα ενδιαφερθούν εξ αρχής οι δημιουργοί games να υλοποιήσουν υποστήριξη απόδοσης εικόνας και ήχου Dolby Vision και Dolby Atmos, οπότε... ευχόμαστε και περιμένουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ