Εικόνα 4Κ: το περιεχόμενο

Κάθε νέα τεχνολογία οφείλει να δώσει λόγους για ν' αγοραστεί. Τί ισχύει σήμερα, τί αργότερα;

Το γεγονός ότι υπάρχει πρωτογενές υλικό 4Κ ήδη, μάς οδηγεί στο... δεύτερο βήμα της διαδικασίας: τη διανομή. Εδώ το τοπίο είναι ακόμη υπό διαμόρφωση, όμως οι δυνατότητες και η υποδομή υπάρχουν ήδη. Ο αλγόριθμος Η.265 που διαδέχεται τον σημερινό Η.264 είναι αρκετά αποδοτικός ώστε να "συμπιέσει" μια τυπική ταινία 2 ωρών υπερυψηλής ανάλυσης άνετα σε χώρο σημαντικά μικρότερο των 50 GB. Αυτό σημαίνει πως ένα αναβαθμισμένο πρότυπο Blu-ray (ούτε καν απαραίτητα μεγαλύτερης χωρητικότητας όπως π.χ. το BDXL) μπορεί να προσφέρει εικόνα 4Κ με τη μορφή των οικείων μας οπτικών δίσκων. Για την ακρίβεια, τα μέλη του Blu-Ray Association - που διαμορφώνει τα πρότυπα αυτά - βρίσκεται ήδη στην αξιολόγηση τέτοιας μορφής δίσκου. Δεν θα εκπλαγούμε αν μάθουμε κάτι σχετικό και επίσημα στην αμερικανική έκθεση CES τον Ιανουάριο.

Στη συνέχεια, υπάρχει το Internet. Αν και όχι το ιδανικό μέσο διανομής για αρχεία video μεγέθους 30 ή 40 GB - τα οποία μπορεί ν' αναπαράγονται είτε από τον ενσωματωμένο σκληρό δίσκο σχετικής συσκευής είτε χωρίς να αποθηκεύονται, δηλαδή με τεχνικές streaming - το Δίκτυο είναι σαφέστατα σε πολύ καλύτερη κατάσταση απ' ότι το είχαμε όλοι διαθέσιμο στις αρχές του 2005. Και ναι μεν θα ήταν άβολο να "κατεβάζει" κανείς μία ταινία μισή μέρα για να την παρακολουθήσει το βράδυ, όμως κάτι τέτοιο εν τέλει... είναι εφικτό με "απλές" συνδέσεις DSL, σήμερα. Όχι "κάποια στιγμή στο μέλλον". Η Sony εργάζεται εδώ και καιρό στην αναβάθμιση της γνωστής της υπηρεσίας διανομής Video Unlimited, η οποία θα προσφέρει από το φθινόπωρο ταινίες 4Κ για ενοικίαση και αγορά. Υποθέτουμε πως, από το σημείο που οι τηλεοράσεις 4Κ θα ξεπεράσουν ένα ποσοστό διείσδυσης στην αγορά και μετά, θ' ακολουθήσουν κι άλλοι πάροχοι.

Παράλληλα με όλα τα παραπάνω, τηλεοπτικά κανάλια όπως τα HBO και ESPN - αλλά και η Δικτυακή συνδρομητική Netflix - έχουν ήδη δεδηλωμένα ξεκινήσει τις δικές τους σχετικές προετοιμασίες για παροχή υλικού σε εικόνα 4K. Ανάλογες κινήσεις γίνονται στην Ιαπωνία, στην Κορέα, στη Βρετανία και τη Γερμανία. Ολοφάνερα η εμπορική αποτυχία της εικόνας 3D έχει δώσει... "έναν λόγο παραπάνω" σε όλους τους εμπλεκόμενους να προωθήσουν ταχύτερα την υπερυψηλή ευκρίνεια και αυτό - για να είμαστε ειλικρινείς - καθόλου, μα καθόλου δεν μας πειράζει!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ