Xbox One στα 5, PS4 στα 7

Εκατομμύρια συστήματα, προφανώς, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία. Σχολιάζουμε.

Μόλις... χθες φαντάζει εκείνο το δεκαήμερο του περασμένου Νοέμβρη μέσα στο οποίο κυκλοφόρησαν τα καινούργια PlayStation και Xbox, η αλήθεια ωστόσο είναι πως τα δύο συστήματα "νέας γενιάς" των Sony και Microsoft "κονταροχτυπιούνται" στην παγκόσμια αγορά του gaming για περισσότερους από 5 μήνες πλέον. Και ναι μεν οι δύο εταιρείες δείχνουν να "μετρούν αντίστροφα" για την επόμενη σύγκρουση στο "πεδίο μάχης των εντυπώσεων", στις αρχές Ιουνίου και στο πλαίσιο της έκθεσης Ε3, όμως πριν από ελάχιστες μέρες "έτυχε" να δημοσιοποιήσουν και οι δύο στοιχεία πωλήσεων για τα PS4 και Xbox One. Και η εικόνα που αντικαθρεπτίζουν τα στοιχεία αυτά πιθανότατα δεν είναι αυτή που θα ήθελε η Microsoft σε αυτό το χρονικό σημείο του "πολέμου".

Συγκεκριμένα: η αμερικανική εταιρεία επιβεβαίωσε την διάθεση στην παγκόσμια αγορά 5 εκατομμυρίων Xbox One από τα τέλη Νοεμβρίου μέχρι και τα μέσα Απριλίου. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι ο αριθμός αυτός αφορά σε προϊόντα που έχουν διοχετευθεί στις αποθήκες και στα καταστήματα των εμπορικών συνεργατών της Microsoft (sell-in) και όχι σε προϊόντα που έχουν φτάσει στα χέρια καταναλωτών. Από την άλλη πλευρά, πρέπει επίσης να σημειωθεί πως το Xbox One διατίθεται σε μόλις 13 χώρες όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές και πως περισσότερες (συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας) θα προστεθούν στον αριθμό αυτό το φθινόπωρο. Τα 5 εκατομμύρια αυτά συστήματα (έστω και σε sell-in) παραμένει επίδοση-ρεκόρ για τη Microsoft, καθώς αντιπροσωπεύουν πωλήσεις κατά 60% υψηλότερες με το Xbox One σε σχέση με τις αντίστοιχες του Xbox 360 στο ίδιο χρονικό σημείο της πορείας του.

Ο προβληματισμός όσον αφορά στην εμπορική πορεία του Xbox One βρίσκεται στο γεγονός ότι - κακά τα ψέματα - όλοι περιμέναμε πως το Titanfall, η πολυσυζητημένη παραγωγή της Respawn και της Εlectronic Arts που κυκλοφόρησε το Μάρτη γι' αυτό αλλά όχι για το PS4, θα έδινε σημαντική ώθηση στο φορμά της Microsoft. Όπως αποδεικνύεται μία ώθηση σαφώς την έδωσε, αλλά όχι αρκετή για να καλύψει τη διαφορά που χωρίζει το σύστημα της αμερικανικής εταιρείας από αυτό της ιαπωνικής. Το Titanfall παραμένει το είδος του τίτλου που θα συνεχίσει να έχει πωλήσεις και τους επόμενους μήνες (long-tail), επηρεάζοντας θετικά την πορεία του Xbox One, όμως η συνεισφορά του πιθανώς δεν ήταν αυτή που η Microsoft ήλπιζε, δεδομένης της προώθησης που δέχθηκε ο τίτλος.

Το PlayStation4, από την άλλη πλευρά, συνεχίζει ακάθεκτο την πολύ καλή του πορεία στην παγκόσμια αγορά. Η Sony ανακοίνωσε πως το νέο της σύστημα έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 7 εκατομμύρια συστήματα, αριθμός μάλιστα που αντιστοιχεί σε προϊόντα που έχουν φτάσει στα χέρια καταναλωτών (sell-through και όχι sell-in). Δεν πρέπει να ξεχνά κανείς πως το PS4 διατίθεται σε 23 χώρες, περισσότερες δηλαδή από το Xbox One, και πως κοστίζει $100 λιγότερα από τον αντίπαλό του... όμως η επιτυχία της Sony δείχνει να οφείλεται περισσότερο σε άλλους παράγοντες. Όχι τόσο σε αυτούς τους δύο.

Σε ποιούς; Είναι συγκεκριμένοι. Ένας είναι το σαφέστερο "μήνυμα" του PS4 και η προσήλωσή του στα games και μόνο, ένας άλλος η σταθερότερη ροή νέων τίτλων γι' αυτό (οι περισσότεροι μέσω PSN), ένας ακόμη το PlayStation Plus, ενώ και η διάθεσή του στην ιαπωνική αγορά (όπου το Xbox One δεν έχει παρουσία) δείχνει να βοήθησε. Ευχάριστη έκπληξη, δε, αποδεικνύεται πως έκανε σε όλους - και στη Sony - το Infamous Second Son: αυτό σημείωσε πολύ υψηλές πωλήσεις και βοήθησε το PS4 εμπορικά παρά το γεγονός ότι δεν είχε "συζητηθεί" τόσο πολύ όσο το Titanfall μέχρι το Μάρτη. Η δημιουργία της Sucker Punch αναμφίβολα το δικαιούνταν, όμως πωλήσεις άνω του 1.3 εκ. αντιτύπων σε λιγότερο από 20 ημέρες δεν σημειώνουν πολλές φορές... "ονόματα" πολύ ισχυρότερα.

Με 5 εκατομμύρια συστήματα για το Xbox One και 7 εκατομμύρια για το PlayStation4, το μόνο βέβαιο είναι πως οι... "Κασσάνδρες" που το χειμώνα προέβλεπαν καταποντισμό των οικιακών συστημάτων ψυχαγωγίας λόγω της ανόδου των tablets και των smartphones, μάλλον θα πρέπει να επανεξετάσουν τη θέση τους. Το κοινό που αγαπά τα εντυπωσιακά, ΑΑΑ video games στη μεγάλη τηλεόραση του σαλονιού όχι μόνο δεν δείχνει να έχει μικρύνει, αλλά έχει πιθανώς μεγαλώσει κιόλας από τις πρώτες εκείνες ημέρες των PS3 και Xbox 360. Και μπορεί "τα πρώτα 10 εκατομμύρια συστήματα να είναι εύκολα" - αν και όχι πάντα... αν ρωτήσει κανείς τη Nintendo για το WiiU - όμως τα PS4 και Xbox One ήδη δείχνουν να έχουν καλύτερες προοπτικές από τους προκατόχους τους. Απομένει να δούμε αν θα "αποκατασταθούν οι ισορροπίες" ανάμεσα στα νέα Xbox και PlayStation με όσα θα ανακοινωθούν στην έκθεση της Ε3 τον Ιούνιο ή αν, πλησιάζοντας στα Χριστούγεννα, το PS4 θα έχει διατηρήσει ή και αυξήσει την υπέρ του διαφορά. Επανερχόμαστε στο θέμα σε λίγους μήνες, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ