To 2014 τελικά το Watch Dogs

H Ubisoft απογοητεύει, αναβάλλοντας την κυκλοφορία του για φέτος

Το πόσο "έτοιμο" ήταν το καταναλωτικό κοινό για την έλευση των νέων οικιακών PlayStation και Xbox έχει διαφανεί καθαρά εδώ και μήνες - οι υψηλότατες προπαραγγελίες παγκοσμίως "μιλούν από μόνες τους" - και όλα αυτά τα εκατομμύρια των gamers έτρεφαν και τρέφουν ενθουσιασμό και ανυπομονησία για κάτι συγκεκριμένο: όχι μόνο "επόμενης γενιάς" games με την έννοια των βελτιωμένων από τεχνικής άποψης, αλλά και "επόμενης γενιάς" με την έννοια καινούργιων παραγωγών που δεν είχαν ξαναδεί και ξαναπαίξει στο παρελθόν. Και ανάμεσα στις πρωτοεμφανιζόμενες προτάσεις τίτλων που θα συνόδευαν το PS4 και το Xbox One στα καταστήματα, το Watch Dogs της Ubisioft ήταν αναμφίβολα ξεχωριστό: το μίγμα δράσης, γρίφων, φουτουριστικού μοτίβου και υψηλού επιπέδου τεχνικού τομέα ήταν άκρως δελεαστικό. Με αυτά ως δεδομένα, μόνο απογοήτευση μπορούσε να προκαλέσει η Ubisoft ανακοινώνοντας πως το Watch Dοgs δεν θα διατεθεί φέτος και μεταφέροντας την κυκλοφορία του στην άνοιξη του 2014.

Στο επίσημο δελτίο Τύπου της η γαλλική εταιρεία δεν ήταν ιδιαίτερα διαφωτιστική ως προς τους λόγους, επικαλούμενη "τη θέλησή της να προσφέρει μια αληθινά ξεχωριστή ψυχαγωγική εμπειρία", την οποία "έγινε αντιληπτό πως το Watch Dogs δεν θα προσέφερε αν κυκλοφορούσε τώρα". Η Ubisift, κρίνοντας πως "μερικοί ακόμη μήνες δουλειάς θα φέρουν τον τίτλο στο επίπεδο ποιότητας στο οποίο είχαμε δεσμευτεί εξ αρχής", μεταθέτει την κυκλοφορία όλων των εκδόσεων του Watch Dogs στο επίσης ασαφές χρονικό πλαίσιο της "άνοιξης 2014", που ημερομηνιακά μπορεί να σημαίνει ο,τιδήποτε ανάμεσα στην 1η Μαρτίου και την 31η Μαΐου. Τέσσερις ή έξι μήνες αναβολής, με άλλα λόγια.

Κάτω από κανονικές συνθήκες το Αθηνόραμα Digital επικροτεί αυτού του είδους τη στάση: είναι δικαιότερο προς τους gamers να καθυστερήσει στην κυκλοφορία του ένας τίτλος και να "δουλευτεί" περισσότερο, αν αυτό συνεπάγεται λιγότερα προβλήματα και έξτρα προσοχή στην ποιότητά του, παρά να διατεθεί με ατέλειες και να... "ολοκληρώνεται" τους επόμενους μήνες μέσω διαδοχικών διορθωτικών αναβαθμίσεων (patches). Όμως το Watch Dogs ήταν προγραμματισμένο για κυκλοφορία στις 22 Νοεμβρίου για PC, PS3, Xbox 360 και WiiU, και επίσης προγραμματισμένο για διάθεση στα PS4 και Xbox One την ημέρα της κυκλοφορίας τους (μέσα Νοεμβρίου). Καλώς ή κακώς, μάς είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι έγινε αντιληπτή από τη Ubisoft η επιβεβλημένη ανάγκη του Watch Dogs για τέσσερις ή έξι πρόσθετους μήνες ανάπτυξης μόλις... ένα μήνα πριν την εμφάνισή του στα ράφια.

Αυτό που θεωρούμε πιθανότερο να συμβαίνει - χωρίς να αποκλείουμε ότι και η επίσημη θέση της Ubisoft δεν είναι, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, αληθής - ίσως έχει... εμπορική χροιά. Το Grand Theft Auto V κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό με μεγάλη επιτυχία, την οποία αναμένεται να διατηρήσει και στην πορεία προς την εορταστική περίοδο - οι συγκρίσεις ανάμεσα σε αυτό και το Watch Dogs έχουν κατ' επανάληψη καταλήξει στο συμπέρασμα πως ο τίτλος της Ubisoft θα επηρεαζόταν αρνητικά από την ισχυρή παρουσία του τίτλου της Rockstar. Το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς η "θύελλα" τίτλων που επικρατεί μειώνει ούτως ή άλλως το "εκτόπισμα" οποιουδήποτε video game μεμονωμένα: όταν όλα έχουν ειπωθεί, το καταναλωτικό κοινό δεν έχει ούτε αμέτρητο χρόνο, ούτε αμέτρητα χρήματα. Ενώ το Watch Dogs, άλλωστε, δεν θα δυσκολευόταν να ξεχωρίσει ανάμεσα σε όλες τις παραγωγές για PS4 και Xbox One, αναγκαστικά δεν θα σημείωνε εκεί και πάρα πολύ υψηλές πωλήσεις, αφού η πελατειακή βάση των δύο συστημάτων ουσιαστικά από τα τέλη Νοεμβρίου θα αρχίσει να διαμορφώνεται.

Μεταφέροντας την κυκλοφορία του Watch Dogs στην άνοιξη του 2014, η Ubisoft και περισσότερα αντίτυπά του για PS4 και Xbox One θα είναι σε θέση να προωθήσει, και πωλήσεις υψηλότερες στα άλλα φορμά να σημειώσει (από το τρίμηνο Μάρτη-Μάη παραδοσιακά εκλείπουν οι ΑΑΑ κυκλοφορίες), και να επιτρέψει στο Assassin's Creed IV της ίδιας εταιρείας να μην επηρεαστεί εμπορικά από τη συνύπαρξη των δύο τίτλων στα ράφια των Χριστουγέννων. Η απουσία του Watch Dogs από τις επιλογές που θα έχουν οι gamers φέτος, πάντως, παραμένει απογοητευτική. Ας ελπίσουμε η Ubisoft όντως να αξιοποιήσει το έξτρα τετράμηνο ή εξάμηνο ώστε να μάς προσφέρει έναν τίτλο χωρίς "θέματα", με προσοχή στη λεπτομέρεια και ποιοτικό επίπεδο αντάξιο της εικόνας που αυτός έχει "χτίσει" μέχρι τώρα. Εν αναμονή, λοιπόν.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ