Sony: με στόχο το "τρία στα τρία"

Η ιαπωνική εταιρεία κάνει την υπέρβαση, τα πράγματα γίνονται... άκρως ενδιαφέροντα

Δύο εικοσιτετράωρα μόνο χωρίζουν τα μέσα ενημέρωσης από τις ανακοινώσεις που επιφυλάσσει γι' αυτά και το κοινό τους η Sony στη Νέα Υόρκη. Το Αθηνόραμα Digital θα είναι βεβαίως παρόν ώστε να μεταφέρει στους φίλους και τις φίλες του "το κάτι παραπάνω" σε σχέση με τους απλούς "τίτλους κι υποτίτλους" των ανακοινώσεων. Όμως ακόμη και πριν ξεκινήσουμε για το "Ελευθέριος Βενιζέλος", υπάρχει ένα πράγμα που έχει ήδη καταστεί φανερό και αξίζει ξεχωριστής αναφοράς. Και αυτό δεν είναι άλλο από το μεγάλο "στοίχημα" που δείχνει πως είναι έτοιμη να βάλει η Sony μέσα στο επόμενο 12μηνο. Το στοίχημα του... χατ τρικ ή του... "έμμεσου τρίποντου": του "τρία στα τρία"!

Γινόμαστε σαφείς: από την εκδήλωση της Νέας Υόρκης δεν περιμένουμε τίποτε λιγότερο από την αποκάλυψη του PlayStation4. Οι λόγοι είναι πολλοί, ο σημαντικότερος ωστόσο είναι ο προφανής: έχει έλθει "το πλήρωμα του χρόνου". Το PS3 θα συνεχίσει κανονικά την πορεία του και θα παραμείνει ισχυρή παρουσία στα οικονομικά της Sony για την επόμενη διετία/τριετία, όμως με το επόμενο Xbox στον ορίζοντα πλέον, η Sony εννοεί να μην αφήσει αυτή τη φορά τον ένα χρόνο πλεονεκτήματος στη Μicrosoft. Ιστορικά, δε, στεκόμαστε ακριβώς στο σημείο που ένα καθιερωμένο και ένα νέο οικιακό PlayStation αρχίζουν να συμβαδίζουν. Όλα είναι "ευθυγραμμισμένα" για καινούργια πρόταση από τη Sony. Με ό,τι αυτό σημαίνει.

Παράλληλα, ωστόσο, μέσα στο 2013 η Sony καλείται να κάνει επιλογές και σημαντικές κινήσεις όσον αφορά και στο φορητό της σύστημα. Είναι κοινό μυστικό το γεγονός ότι το PS Vita είναι μεν το τεχνολογικά ανώτερο τέτοιο προϊόν αυτή τη στιγμή και μακράν το συνολικά καλύτερο της κατηγορίας του, όμως η εμπορική του πορεία θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Αξίζει πολύ ευρύτερης αποδοχής και έχει ουσιαστικό ρόλο στο γενικό όραμα της Sony για "gaming παντού και με πολλούς τρόπους". Οι Ιάπωνες λοιπόν θα πρέπει να δράσουν αποφασιστικά ώστε να φέρουν το PS Vita στη σωστή τροχιά. Μείωση τιμής; Πιθανότατη (στην Ιαπωνία ανακοινώθηκε ήδη). Περισσότεροι ΑΑΑ τίτλοι από την ίδια τη Sony; Πιθανό. Ισχυρότερες συνεργασίες με τους ανεξάρτητους δημιουργούς, ώστε να μην έχουμε πάλι απογοητευτικά φαινόμενα τύπου Call of Duty Declassified Ops; Πιθανό επίσης. Ως το καλοκαίρι, αναμένονται τέτοιες και άλλες αλλαγές.

Eπειδή, ωστόσο, καλά τα... καινούργια και γυαλιστερά, αλλά αρχικά δεν φέρνουν κέρδη, η Sony έχει και έναν τρίτο στόχο φέτος: πρέπει να αξιοποιήσει στο μέγιστο βαθμό την εγκατεστημένη βάση των 75 εκατομμυρίων PS3 με το "μπαράζ" από ΑΑΑ τίτλους που έχει προγραμματίσει για κυκλοφορία έως το τέλος του έτους. Σε μερικές εβδομάδες έρχεται το God of War: Ascension. Τον Ιούνιο ακολουθεί το The Last of Us. To Σεπτέμβριο θα κυκλοφορήσει το Beyond: Two Souls, ενώ για το Νοέμβριο/Δεκέμβριο "ψιθυρίζεται" μία τέταρτη μεγάλη παραγωγή, σημαντικότατη, την οποία η Sony κρατά μυστική ολοφάνερα ως επιλογή τακτικής. Αυτά τα games πρέπει να σημειώσουν παγκοσμίως π.χ. 3 εκατομμύρια πωλήσεις το καθένα, minimum, ως τις 31/3/2014 ώστε να θεωρηθούν όσο επιτυχημένες παραγωγές όσο τούς αξίζει. Δεν αμφιβάλλουμε πως το πιθανότερο είναι να την δικαιούνται την εμπορική επιτυχία βάσει ποιότητας - όμως για τη Sony ως πολυεθνική συνολικά, είναι οι αληθινά θεαματικές πωλήσεις αυτές που θα "κάνουν τη διαφορά". Όχι οι απλώς αξιοπρεπείς.

Τρεις στόχοι, λοιπόν, για τους επόμενους 12 μήνες. Όλοι μαζί, όλοι σημαντικοί: ένα καλό ξεκίνημα για το PS4, μια σημαντική ώθηση που θα "βάλει το νερό στο αυλάκι" για το PS Vita, πολύ μεγάλη εμπορική επιτυχία για τους τέσσερις ΑΑΑ τίτλους της Sony για το PS3. To "στοίχημα" είναι μεγάλο - δεν είναι τυχαίο που π.χ. η Microsoft απέφυγε να κάνει το ίδιο "τρία στα τρία" και να διαθέσει τα Windows 8, τα Surface και το Office 2013 (ας μην κάνουμε λόγο για τα Windows Phone 8) στο ίδιο χρονικό διάστημα. Η Sony δείχνει αποφασισμένη να το κάνει. Θα χρειαστεί ισχυρή όσο και έξυπνη προώθηση από το marketing, θα χρειαστεί τα σχετικά κεφάλαια, θα χρειαστεί ωστόσο και κάτι ακόμη: "καθαρό μυαλό", ώστε να "ενορχηστρωθούν" όλες αυτές οι δραστηριότητες χωρίς να επισκιάσει η μία την άλλη, αλλά και "καθαρό μήνυμα", ώστε οι καταναλωτές να έχουν σαφή, αποκρυσταλλωμένη εικόνα των επιλογών τους και γιατί αξίζει ή όχι να τις κάνουν μέσα στην κρίσιμη επερχόμενη περίοδο των Χριστουγέννων. Θα τα καταφέρει η ιαπωνική εταιρεία; Του χρόνου τέτοιο καιρό, θα το γνωρίζουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ