PlayStation5: τα πρώτα games Sony και συνεργατών

Γνώριμα πρόσωπα, πολυπόθητες συνέχειες και νέες παρουσίες σε ισορροπημένες δόσεις

Κανένα σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας δεν μπορεί στα στηριχθεί μόνο στα games της κατασκευάστριάς του, όσο παραγωγική κι αν τυγχάνει να είναι αυτή - αλλά το κυρίαρχο φορμά της αγοράς μπορεί πάντοτε να υπολογίζει στην συνεργασία και την υποστήριξη μικρών και μεγάλων εταιρειών ανάπτυξης. Η Capcom, για παράδειγμα, επέδειξε το Resident Evil Village (ναι - όσο τρομακτικό όσο περιμέναμε!) και το... ψυχεδελικό Pragmata (άκρως εντυπωσιακό αλλά όσο κατανοητό όσο τα πρώτα trailer του Death Stranding), η Square Enix το κωδικά ονομασμένο Project Athia (πολλά υποσχόμενο βάσει του κυριολεκτικά... απέραντου περιβάλλοντός του), η Io Interactive το Hitman 3 (κυκλοφορεί τον Ιανουάριο) και η 2Κ Games το NBA2K21 (που υποθέτουμε πως θα κυκλοφορήσει και σε άλλα φορμά αλλά ήταν πρακτικά φωτορεαλιστικό στο PS5).

Μικρότερες ομάδες ανάπτυξης συνεργάζονται με εκδοτικές για να φέρουν τις παραγωγές τους στο νέο PlayStation είτε αποκλειστικά είτε μόνο σε αυτό και σε PC - και στην ολοφάνερη δημιουργικότητά τους βασιζόμαστε για τις περισσότερο τολμηρές, πειραματικές παραγωγές. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίσαμε τα Ghostwire: Tokyo και Deathloop που εκδίδει η Bethesda, τα Tribes of Midgard και Godfall που εκδίδει η Gearbox, αλλά και τα The Pathless, Stray και Solar Ash που εκδίδει η Anapurna Interactive. Πλήρως ανεξάρτητοι δημιουργοί, άλλωστε, επιλέγουν να φέρουν οι ίδιοι τα games τους στο PlayStation5 - και... εκεί κι αν υπάρχει διάθεση για καινοτομία και πρωτοτυπία. Τα Jett: The Far Shore, Little Devil Inside και Goodbye Volcano High όχι μόνο δεν θυμίζουν σε τίποτε άλλα games, μα η προσεγμένη, διαφορετική αισθητική τους τα καθιστά αξιοπρόσεκτα κυριολεκτικά... από μόνη της!


Στο πλαίσιο της Δικτυακής της παρουσίασης για το PS5 η Sony επέδειξε 9 δικά της games και πάνω από 20 άλλων εταιρειών και δημιουργών. Μέσα σε λιγότερο από μία ώρα, με τα περισσότερα εξ αυτών πρωτοεμφανιζόμενα. Με υλικό στο συντριπτικό του ποσοστό απευθείας μέσα από τους τίτλους σε εξέλιξη (real time footage) και όχι με... προσκηνοθετημένες (prerendered) σεκάνς. Όλα αυτά συγκλίνουν στην μόνη πιθανή διαπίστωση: στον νευραλγικής σημασίας, αντικειμενικά καθοριστικό τομέα της διαθεσιμότητας, της ποιότητας και της γκάμας των games αυτών καθ' αυτών - αφαιρώντας δηλαδή για λίγο κανείς από την εξίσωση τεχνικά χαρακτηριστικά, υπηρεσίες, ακόμη και το συνοδευτικό κόστος - το PlayStation5 εμφανίζεται σε σαφέστατα πλεονεκτική θέση αυτή τη στιγμή απέναντι στον ανταγωνισμό του.

Ακόμη περισσότερο, όμως, μετά από την χθεσινή παρουσίαση το PS5 εμφανίζεται πανέτοιμο να εκπληρώσει τον αντικειμενικό του σκοπό (και εμμέσως τον εμπορικό στόχο της Sony): να ικανοποιήσει από πολύ νωρίς, και σίγουρα μεσοπρόθεσμα, το κοινό των PlayStation συγκεκριμένα. Το κοινό αυτό έχει επεκταθεί στα 115 εκατομμύρια συστήματα παγκοσμίως αυτήν την στιγμή. Με άλλα λόγια: ένας στους δέκα κατόχους PS4 να αγοράσει μέσα στο πρώτο έτος κυκλοφορίας του PS5 το νέο σύστημα της Sony, η εγκατεστημένη βάση του δεύτερου θα ξεπεράσει τα 10 εκ. καταναλωτών με... συνοπτικές διαδικασίες. Και με τα games του PS5 που επιδείχθηκαν στον ορίζοντα, μόνο δύσκολο δεν φαντάζει την ημέρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές ως ενδεχόμενο!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ