PlayStation4: οι δυνατότητες

Τί μπορεί το νέο, που δεν μπορούσε το παλιό; Πολλά!

Μία δυνατότητα που θεωρητικά θα μπορούσε να είχε υλοποιηθεί στο PS3, αλλά με την υποδομή του PS4 είναι σημαντικά ευκολότερο να λειτουργήσει σωστά, είναι αυτή της λεγόμενης "δεύτερης οθόνης": πρακτικά της χρήσης ενός smartphone ή ενός tablet ως βοηθητικού χειριστηρίου ή συσκευής διαχείρισης πληροφοριών. Για να αξιοποιηθούν αυτές οι συσκευές θα πρέπει, προφανώς, ο παίκτης να εγκαταστήσει σε αυτές τα απαραίτητα apps, είτε για iOS είτε για Android. Τα apps αυτά είτε λειτουργούν σε πραγματικό χρόνο παράλληλα με τα games του PS4, είτε ως "συμπληρωματικά" τους. Τον ρόλο αυτό, δε, μπορούν να αναλάβουν και apps του PS Vita, αν φυσικά τα games του PS4 το υποστηρίζουν.

Στις δοκιμές μας αξιοποιήσαμε διάφορα τέτοια apps. Το συνοδευτικό του Assassin's Creed IV (για tablets της Apple ή στηριγμένων σε Android) μάς φάνηκε το χρησιμότερο, καθώς προσέφερε αλληλεπιδραστικούς χάρτες, πληροφορίες για αποστολές, διαχείριση των πλοίων του πρωταγωνιστή κλπ. και αρκετά ακόμη πράγματα. Το app του Knack, από την άλλη πλευρά, είναι ουσιαστικά ένα αυτόνομο συμπαθητικό mini-game (μόνο για iPhone και iPad) το οποίο δίνει στον παίκτη την ευκαιρία να κερδίσει bonus που μπορεί στη συνέχεια να αξιοποιήσει στον τίτλο του PS4. Δεν είναι απαραίτητο να λειτουργεί παράλληλα με τον τίτλο, ωστόσο. Τέτοια "συνοδευτικά" apps που "επεκτείνουν" την ενασχόληση με games του PS4 αλλά στην ουσία δεν αλληλεπιδρούν με αυτά διατίθενται επίσης για τα Call of Duty Ghosts και Battlefield 4, δεν τα συμπεριλάβαμε ωστόσο στις δοκιμές μας επειδή, πολύ απλά, οι σχετικές λειτουργίες ήταν μάλλον αδιάφορες.

Πολύ περισσότερο ενδιαφέρουσα, αρχικά, μάς είχε φανεί η σχετική συνεργασία ανάμεσα σε tablets και το Playroom: τον προεγκατεστημένο τίτλο του PS4 που αξιοποιεί την νέα του κάμερα, το PlayStation Eye. Με αυτή τη λειτουργία υποτίθεται ότι ο παίκτης θα μπορούσε να σχεδιάσει αντικείμενα, με τα οποία θα ήταν σε θέση στη συνέχεια να αλληλεπιδράσουν τα... "ρομποτάκια" του Playroom. Ό,τι κι αν προσπαθήσαμε, ωστόσο, το Playroom αρνήθηκε να αναγνωρίσει τα δύο tablet μας, είτε το iPad Air είτε το Nexus 7. Το γενικό συμπέρασμα των παραπάνω, πάντως, δεν μπορεί παρά να είναι αυτό: η δυνατότητα της "δεύτερης οθόνης" έχει ολοφάνερες προοπτικές, και μάλιστα μεγάλες. Θα χρειαστεί όμως περισσότερη δουλειά εκ μέρους όλων - και των δημιουργών video games, και της Sony - προκειμένου οι σχετικές λειτουργίες να προσδώσουν εκείνη την "πρόσθετη αξία" στα μάτια των παικτών, η οποία θα μπορούσε να αυξήσει τις πωλήσεις των ειδικά σχεδιασμένων τέτοιων τίτλων. Και σε αυτό το ζήτημα... εν αναμονή, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ