PC 2012 = Xbox 720, PS4; Αμέ!

Γιατί να περιμένεις δύο χρόνια, όταν μπορείς να τα έχεις... τώρα;

Συνεχίζοντας να πειραματιζόμαστε με την αρχική σύνθεση του Multirama PowerDesk 9597, προσθέσαμε (όπως είχαμε αναφέρει και στο αναλυτικό review της Radeon HD 7950), μία δεύτερη τέτοια κάρτα. Τα αποτελέσματα που πήραμε ήταν πολύ καλύτερα σε κάποιους τίτλους (αλλά με αριθμούς άνω των 60 FPS... χάνεται το νόημα), σχεδόν τα ίδια σε άλλους. Δεν την θεωρούμε λοιπόν απαραίτητη τη διάταξη Crossfire με αυτές τις κάρτες παρ' εκτός κι αν "ξεφύγουμε" από την ανάλυση των 1920x1080 pixel και μεταβούμε σε αυτήν των 2560x1440 pixel (όπου όμως εννοείται προφανώς η ήδη ύπαρξη αντίστοιχου ακριβού monitor). Αλλάζοντας την αρχική μητρική κάρτα του συστήματος (με το chipset H67) με μία σημαντικά ακριβότερη (με το chipset Ζ68) δεν παρατηρήσαμε σημαντικές διαφορές στις μετρήσεις. Το ίδιο συνέβη κι όταν αυξήσαμε την κύρια μνήμη του από τα 4 GB στα 16 GB.

Με άλλα λόγια, οι PC gamers μπορούν να παραμείνουν στο κόστος των €1150 χωρίς να χάσουν τίποτε σημαντικό αν δεν αναβαθμίσουν τα υπόλοιπα στοιχεία του συγκεκριμένου Η/Υ. Μόνο η προσθήκη σκληρού δίσκου τεχνολογίας SSD για αποθήκευση των games εκεί θα επιτάχυνε (και πάλι σε συγκεκριμένα games) τη λειτουργία του, όμως το κόστος θα τριπλασιαζόταν σε σχέση με αυτό των €500 που αναμένουμε να ζητήσουν τα PS4/Xbox 720. Με το περίπου διπλάσιο κόστος έχουμε... "αγοράσει" αναμονή 18 ή 24 μηνών περίπου ή όπως θα το έλεγαν οι τράπεζες όταν... "λεφτά υπήρχαν": "Με λιγότερα από €100 κάθε μήνα"! Πέρα από αστεία, ωστόσο, η επένδυση είναι πολύ καλή για έναν απλό λόγο: μέχρι να εμφανιστούν τα PlayStation 4 και Xbox 720, PC games που ένας Η/Υ όπως τον περιγράψαμε "δεν θα σηκώνει" σε 1080p, δεν θα είναι εύκολο να εμφανιστούν. Αυτό το... προβάδισμα των 2 ετών, λοιπόν, είναι απτό. Όχι θεωρητικό.



Οι φίλοι και οι φίλες του Αθηνόραμα Digital που παρακολουθούν την αγορά των video games για πολλά χρόνια θα μπορούσαν, βέβαια να υποστηρίξουν πως ίσως τα Xbox 720 και PS4 θα στοχεύσουν ψηλότερα από εκεί που θέσαμε τον πήχυ. Πολλοί, για παράδειγμα, μιλούν ήδη για την ανάλυση 2160p των τηλεοράσεων και προβολέων επόμενης γενιάς - ή για 3D γραφικά σε 1080p, μεν, αλλά με επίπεδο λεπτομέρειας που αγγίζει αυτό 3D ταινιών όπως τα Final Fantasy Advent Children και Avatar. Τίποτε δεν αποκλείουμε. Όμως οι Sony, Microsoft και Nintendo έχουμε την αίσθηση πως θα είναι σαφώς λιγότερο... "large" στα ακριβά υποσυστήματα (και το ανάλογο κόστος) με τις επόμενες προτάσεις τους. Ως τότε; Skyrim σε 1080 γραμμές, με κανένα pixel ορατό και κίνηση... βελούδινη. Σκέφτεται κανένας gamer ανάμεσά μας τίποτε καλύτερο; Σαφώς και όχι!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ