Κι οι PC gamers να παν να... ξοδευτούνε!

Απροκάλυπτα τεμπέλικες οι "μεταφορές" τίτλων από PS4/Xbox One, το Watch Dogs νέο "κρούσμα"

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι gamers σε όλο τον κόσμο - αλλά ειδικά οι PC gamers - αγαπούν πλέον ολοφάνερα τους ανεξάρτητους δημιουργούς τίτλων ή τις μικρές ομάδες παραγωγής: οι μεγάλες πολυεθνικές εκδότριες εταιρείες, τύπου Electronic Arts ή Ubisoft ή Activision, απλώς... "δεν τις πιάνεις πουθενά" όσον αφορά στις προθέσεις τους και την μία, την καθοριστική, τη αποκλειστική παράμετρο της λειτουργίας τους. Το κέρδος, αλλά μόνο αυτό. Τίποτε άλλο. Είναι απλώς αδύνατον να ερμηνεύσει κανείς διαφορετικά αυτό που συμβαίνει εδώ και πολλούς μήνες με τα games που εταιρείες όπως οι τρεις προαναφερθείσες - κυρίως οι Activision και Ubisoft - διαθέτουν για τα PlayStation4, Xbox One και τους προσωπικούς υπολογιστές. Με δύο κουβέντες: οι συγκεκριμένες εταιρείες απλά... φτύνουν στο πρόσωπο τους PC gamers, ζητώντας τους παράλληλα χρήματα!

Εξηγούμαστε: όταν είχαν πρωτοανακοινωθεί, πέρυσι την άνοιξη, οι τεχνικές προδιαγραφές των PS4 και Xbox One, όλοι είχαμε χαρεί για τον εξής προφανή λόγο: με τη βασική αρχιτεκτονική των συστημάτων της Sony και της Microsoft όχι μόνο συγκρίσιμη με αυτή ενός τυπικού gaming PC, αλλά και παραπλήσια ανάμεσα στα δύο συστήματα, επιτέλους οι Η/Υ και τα δύο κυρίαρχα φορμά υψηλής ευκρίνειας θα "πλησίαζαν" πιο πολύ από ποτέ όσον αφορά στους κοινούς τους τίτλους. Οι εταιρείες παραγωγής δεν θα είχαν παρά να δημιουργήσουν τα games τους σε περιβάλλον PC - όπως συνέβαινε σε κάποιο βαθμό πάντα, αλλά πλέον "από το ένα άκρο της ανάπτυξης ως το άλλο" - να βελτιστοποιήσουν τον κώδικα για τα PS4/Xbox One και να ορίσουν ως ελάχιστες απαιτήσεις για τη λειτουργία των games αυτών, κάποιες του ίδιου επιπέδου ή, έστω, "ένα κλικ πιο πάνω".

Δεν ήταν λίγοι οι τεχνικοί διευθυντές εταιρειών του χώρου που παρέθεταν αυτή τη γνώμη, η οποία είναι και η πιο λογική: αντί για την ανάπτυξη "από κάτω προς τα πάνω", αυτήν δηλαδή από τα πιο αδύναμα συστήματα προς τα πιο ισχυρά (που είχε ως αποτέλεσμα στην περασμένη γενιά πάρα πολλές αληθινά αισχρές "μεταφορές" από Xbox 360/PS3 σε PC), αυτή τη φορά θα ήταν εφικτή η ανάπτυξη "από πάνω προς τα κάτω", με την extra δουλειά να γίνεται προκειμένου να λειτουργεί ο κάθε τίτλος καλύτερα στα PS4 και Xbox One βάσει των τεχνικών τους διαφορών. Έτσι θα έβλεπαν και οι PC gamers, επιτέλους, σημαντική διαφορά στον οπτικοακουστικό τομέα των σύγχρονων τίτλων που κυκλοφορούν σε πολλαπλά φορμά - γιατί, μέχρι σήμερα, αν εξαιρέσει κανείς τις απλώς υψηλότερες αναλύσεις και τις... φορσέ λειτουργίες βελτίωσης της εικόνας, απλώς δεν την εισέπρατταν.

Απ' ότι φαίνεται, ωστόσο, οι Activision και Ubisoft συνεχίζουν να θέτουν ως προτεραιότητα τα PS4 και Xbox One, ακόμη κι αν αυτό σημαίνει πως αδικούν - για μία ακόμη φορά και παρά τις πολύ μεγάλες αλλαγές στο όλο πλαίσιο ανάπτυξης τίτλων "νέας γενιάς" - τους PC gamers. Την πρώτη ένδειξη την "εισπράξαμε" το Νοέμβρη, όταν το Call of Duty Ghosts κυκλοφόρησε για PC απολύτως αφρόντιστο: στην ουσία μία "απευθείας μεταφορά" από την έκδοση PS4/Xbox One, η οποία όχι μόνο δεν προσέφερε λεπτομερέστερα μοντέλα, υψηλότερης ανάλυσης υλικά κλπ. στην έκδοση για PC, αλλά - ακριβώς επειδή ήταν "τεμπέλικη" και σε απολύτως τίποτε βελτιστοποιημένη - είχε ως... προαπαιτούμενο την ύπαρξη 6 GB κεντρικής μνήμης (!) και 40 GB αποθηκευτικού χώρου. Συνιστούσε, δε, 8 GB μνήμης, αλλά και κεντρικό επεξεργαστή 2 φορές ισχυρότερο και κάρτα γραφικών 3 ή 4 φορές ισχυρότερη από αυτά που ενσωματώνουν τα PS4/Xbox One. Κοινώς: "Εμείς δεν κάνουμε καμία βελτιστοποίηση στον κώδικα - αν θέλετε να δείτε το Ghosts σε PC, το PC πρέπει να είναι τόσο ισχυρό, ώστε να εμφανίζει ικανοποιητικά τον τίτλο λόγω περίσσιας υπολογιστικής δύναμης. Και σ' όποιον αρέσει".

Μικρό fast forward στο Σαββατοκύριακο που μας πέρασε... και η Ubisoft επιβεβαιώνει τις απαιτήσεις συστήματος του πολυαναμενόμενου Watch Dogs, ενός από τα πιο σημαντικά video games του 2014. Ο τίτλος θα κυκλοφορήσει για PS4, Xbox One, PC, PS3, Xbox 360 και κάποια στιγμή αργότερα για WiiU. Η γαλλική εταιρεία ξεκινά με το ίδιο ακριβώς "φάουλ": προαπαιτούμενα τα 6 GB μνήμης, 25 GB αποθηκευτικού χώρου (δεν πρέπει να έχει συμπιεστεί απολύτως τίποτε από το υλικό των PS4/Xbox One), κεντρικό επεξεργαστή δύο φορές ισχυρότερο από τον αντίστοιχο των νέων PlayStation και Xbox και κάρτα γραφικών ανώτερη από την αντίστοιχή τους. Αυτά ως ελάχιστες προδιαγραφές. Στις συνιστώμενες πάμε στα 8 GB μνήμης, σε οκταπύρηνο επεξεργαστή i7 (!), αλλά σε κάρτες γραφικών δύο επιπέδων πάνω από τα αντίστοιχα κυκλώματα επεξεργασίας στα PS4 και Xbox One, με 2 GB μνήμης απαραιτήτως δικά τους.

Αν η εμπειρία μας όλα αυτά τα χρόνια μπορεί να επιβεβαιώσει κάτι, είναι το εξής: οι συνιστώμενες προδιαγραφές στην πράξη είναι οι ελάχιστες προδιαγραφές (εκτός αν θέλει οποιοσδήποτε PC gamer εν έτει 2014 να ασχοληθεί με το Watch Dogs σε ανάλυση 1024x768 με όλα τα εφέ και τις βελτιώσεις γραφικών απενεργοποιημένα). Με άλλα λόγια, για να παίξει κανείς το Watch Dogs σε Windows, χρειάζεται (χωρίς οθόνη) ένα PC των €1000 πρακτικά. Έναν τίτλο που θα αποδίδεται το λιγότερο σε ανάλυση 900p, πιθανότατα σε 1080p, σε ένα PS4 που κοστίζει €399. To... "κερασάκι στην τούρτα", δε; Η ομολογία εκ μέρους της Ubisoft ότι οι PC gamers που θα ήθελαν να δουν το Watch Dogs στην καλύτερη μορφή του (Ultra Settings), χρειάζονται σύστημα με 16 GB μνήμης, πρόσφατο επεξεργαστή i7 4770K και το λιγότερο μία nVidia GeForce 780 (!!!). Κοινώς ένα PC των €1250-€1750, αν τα άλλα του υποσυστήματα κινούνται στο ίδιο επίπεδο.

Ε, κάπου εκεί "έχει χαθεί η μπάλα" πλέον - γιατί ναι μεν υπάρχουν απώλειες στις επιδόσεις γραφικών ενός PC (αναλογικά με τα PS4/Xbox One) λόγω του DirectX, ναι μεν τα Windows απορροφούν κάποιους πόρους από μόνα τους, αλλά έχει και η τεμπελιά, και η ξεδιαντροπιά, τα όριά της. Είναι καιρός οι εταιρείες αυτές είτε να ζητήσουν δημόσια συγνώμη από τους PC gamers και να διαθέτουν τέτοιες εκδόσεις των τίτλων τους σε τιμή πολύ χαμηλότερη (αφού για απαίδευτες απευθείας "μεταφορές" πρόκειται στην ουσία) είτε στην τελική να μην διαθέτουν καν εκδόσεις για Η/Υ, αν πρόκειται να αδικούν τόσο κατάφωρα το κοινό αυτό. Αυτό, φυσικά, θα έκαναν εταιρείες που σέβονται όχι μόνο τους gamers, αλλά πρωτίστως τον εαυτό τους. Οι Activision, Ubisoft και Electronic Arts αυτού του κόσμου...; Θα μας "ταΐζουν" Call of Duty, Watch Dogs και Need For Speed "του ποδαριού" στον αιώνα τον άπαντα, αν αυτό θεωρούν πως "τις παίρνει" να κάνουν. Αν, πάλι, όχι...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ