Heavy Rain

Θρίλερ για... Όσκαρ!

Αυτούς τους 4 χαρακτήρες - τον πατέρα του παιδιού, μία νεαρή φωτογράφο, έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ και έναν πράκτορα του FBI - καλείται ο παίκτης να οδηγήσει, μέσα από ξεχωριστά σεναριακά νήματα, στη λύση του μυστηρίου. Καθένας από τους τέσσερις χαρακτήρες θα αντιμετωπίσει προκλήσεις διαφορετικού είδους, οι οποίες απαιτούν δύο είδη χειρισμού. Το ένα είναι αυτό που έχουμε συνδέσει εμείς οι gamers με συγκεκριμένες παραγωγές στο παρελθόν, όπως το Farenheit της ίδιας δημιουργού εταιρείας: πρέπει σε δεδομένο χρονικό περιθώριο να πατήσουμε συγκεκριμένα πλήκτρα του DualShock ή συγκεκριμένες ακολουθίες τους προκειμένου να κάνουμε πράγματα, να αποφύγουμε πράγματα, να προλάβουμε πράγματα και άλλα ποικίλλα κι ενδιαφέροντα.

Ο τίτλος φροντίζει να φέρνει τον παίκτη αντιμέτωπο με την ανάγκη για... ενστικτώδες σχεδόν πάτημα των πλήκτρων σε πολλές περιπτώσεις, ξαφνιάζοντάς τον ή θέτοντάς του ασφυκτικά χρονικά περιθώρια. Αυτή είναι συνειδητή επιλογή και στις περισσότερες περιπτώσεις όντως ανεβάζει τον δείκτη του σασπένς ασυνήθιστα ψηλά. Το άλλο στυλ χειρισμού είναι αυτό που λίγοι τίτλοι του PS3 έχουν εκμεταλλευτεί μέχρι στιγμής, αυτό που χρησιμοποιεί την ανίχνευση κίνησης: σε πολλά σημεία το Heavy Rain υποχρεώνει τους gamers να "μιμηθούν" με το joypad φυσικές κινήσεις από την καθημερινή ζωή. Και οι δύο τρόποι αξιοποιούνται πολύ καλά, αλληλοσυμπληρώνοντας ο ένας τον άλλο και δημιουργώντας έναν τρόπο επικοινωνίας με το Heavy Rain που άλλα games δεν έχουν.

Το άλλο σημαντικό στοιχείο στο gameplay του συγκεκριμένου τίτλου εντοπίζεται στο γεγονός ότι, παρ' ότι φυσικά ο παίκτης δεν μπορεί να... ξαναγράψει όλο το σενάριο με τις πράξεις του, οι επιλογές του όντως δείχνουν να επηρεάζουν τη ροή της πλοκής. Πράγματα που αυτός έκανε ή δεν έκανε, γίνεται πολύ γρήγορα κατανοητό ότι έχουν επίδραση σε πράγματα που συμβαίνουν αργότερα - κι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι gamers θα αισθανθούν μία "ευθύνη" για όσα κάνουν, η οποία σε άλλους τίτλους απλώς έχει... εκπαραθυρωθεί από τα πρώτα κιόλας λεπτά της δράσης.

Αυτή η (σχετική) "ελευθερία επιλογών" συμβάλλει και στην αντοχή του Heavy Rain στο χρόνο. Αφού το ολοκληρώσει κανείς - σε κάτι λιγότερο από 10 ώρες πιθανώς - έχει ένα νόημα να το ξαναπαίξει από την αρχή κάνοντας διαφορετικές επιλογές, ώστε να δει τί επιπτώσεις έχουν αυτές στην πλοκή των όσων συμβαίνουν. Επίσης σημαντικό, για "σεναριακό" video game με δεδομένη έκταση περιεχομένου.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ