Gran Turismo: το lifestyle

H σειρά της Sony είχε πάντα ειδική σχέση με την αυτοκίνηση. Σχολιάζουμε.

Video games πάρα πολύ καλά και προσεγμένα, που κέρδισαν την εκτίμηση του Ειδικού Τύπου και του καταναλωτικού κοινού, έχουν υπάρξει ουκ ολίγα την τελευταία δεκαπενταετία. Ελάχιστα, πανελάχιστα όμως αναδείχθηκαν σε κάτι περισσότερο από αυτό: σε στοιχεία του σύγχρονου lifestyle, αναγνωρίσιμα σε χώρους έξω από αυτόν των video games. Tα Gran Turismo ανήκουν, το δίχως άλλο, σε αυτή τη μικρή ελίτ - όντας η πρώτη σειρά racing games που η αυτοκινητοβιομηχανία όχι απλώς "πήρε στα σοβαρά", αλλά θεώρησε σημαντικό συνεργάτη της στην προώθηση των δικών της προϊόντων. Από τα πραγματικά αυτοκίνητα, στα εικονικά και... πίσω στα πραγματικά, με άλλα λόγια!

Μεγάλο ποσοστό της διάστασης αυτής των Gran Turismo οφείλεται - κακά τα ψέματα - στον Kazunori Yamauchi, για δύο λόγους. Πρώτον, ο επικεφαλής της Polyphony Digital, της δημιουργού εταιρείας των GT, είναι ο ίδιος λάτρης όχι μόνο των τεσσάρων τροχών γενικά, αλλά και της αγωνιστικής οδήγησης ειδικά. Αυτό "μεταφράστηκε" πρακτικά σε πάρα πολύ καλές σχέσεις με τις κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων, αρχικά, αλλά και σε απευθείας συνεργασία του μαζί τους σε δεύτερο στάδιο. Ο Yamauchi δεν... "αστειεύεται": ο ίδιος λαμβάνει κάθε χρόνο μέρος σε αγώνες ως επαγγελματίας οδηγός, δοκιμάζει συχνά πειραματικά μοντέλα γνωστών supercars, κατέχει... ουκ ολίγα από αυτά και προσωπικά. Οι κορυφαίοι μηχανικοί της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας τον έχουν αποδεχθεί ως... δικό τους άνθρωπο - και αυτό "κάνει τη διαφορά" πάρα πολύ συχνά.

Ο δεύτερος λόγος για τον οποίο ο Yamauchi δικαιούται τα εύσημα όσον αφορά στο γιατί οι κορυφαίες κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων αντιμετώπισαν από νωρίς τα Gran Turismo στα σοβαρά, είναι η - παρανοϊκή συχνά - εμμονή του στη λεπτομέρεια. Ο τρόπος με τον οποίο ο Kazunori απεικόνισε τα αυτοκίνητά τους, με σεβασμό στο στυλ καθενός, στο χειρισμό του, στην προβολή των replay τους, τις έπεισε πως "έπρεπε να βρίσκονται εκεί", δηλαδή στο roster των GT, ως διαφήμιση δική τους. Με εξαίρεση πανελάχιστες εταιρείες, όλες οι υπόλοιπες από το GT2 και μετά επεδίωκαν κι επιδιώκουν να περιλαμβάνονται σε αυτό το roster - ακόμη και εταιρείες που παράγουν μόνο supercars και τίποτε άλλο. Και όπου τα supercars "δίνουν το παρόν", τα περιοδικά και οι εκπομπές αυτοκινήτου ακολουθούν. Γι' αυτό και τα τρία τελευταία Gran Turismo είναι σύνηθες, τακτικό θέμα στον Ειδικό Τύπο του αυτοκινήτου.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ