Με την εκπληκτική για τα video games χρονιά του 2015 για τα καλά "πίσω μας" πλέον, οι πρώτες ΑΑΑ παραγωγές του 2016 "αρχίζουν να παίρνουν σειρά" στο πρόγραμμα κυκλοφοριών των επόμενων εβδομάδων - και το Far Cry Primal (μαζί με το Street Fighter V) είναι η πιο σημαντική νέα παραγωγή που θα βρει το δρόμο της στα χέρια των κατόχων PlayStation4, Xbox One μέσα στον ερχόμενο μήνα (στα χέρια των καρόχων PC την 1/3). Σε συνεργασία με τη CD Media, επίσημη αντιπρόσωπο της Ubisoft στην Ελλάδα, ταξιδέψαμε σε αποκλειστικότητα για τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης στο Λονδίνο προκειμένου να έλθουμε σε επαφή με την τελική έκδοση του Far Cry Primal, να μιλήσουμε με τον διευθυντή ανάπτυξής του (σε ξεχωριστό άρθρο η σχετική συνέντευξη) και να αποκτήσουμε μία εικόνα σαφή γι' αυτό πριν από την διάθεσή του στο κοινό την 23η Φεβρουαρίου. Ακολουθούν οι εντυπώσεις μας από τις δύο πρώτες ώρες εξέλιξης του τίτλου.
Το Far Cry Primal ξεκινά μεν με το... υποχρεωτικό "διδακτικό" τμήμα για τις βασικές κινήσεις και επιλογές που έχει στη διάθεσή του ο παίκτης ελέγχοντας τον Takkar, όμως πολύ γρήγορα "ρίχνει τον παίκτη στα βαθιά" υποχρεώνοντάς τον να αντιμετωπίσει θηράματα με... πολλές αντιρρήσεις για την τύχη τους. Η εξέλιξη της αρχικής σεκάνς αφήνει τον Takkar σε κατάσταση σοκ, εγκαταλελειμένο, σε άγνωστη περιοχή και με πενιχρό οπλισμό, με την άδηλη "αποστολή" να επιζήσει για μία ακόμη μέρα (και νύχτα... που συχνά επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις) μόνος. Είναι το είδος της κινηματογραφικής "εισαγωγής" που έχει αξιοποιηθεί μεν σε πολλά σενάρια στο παρελθόν - αλλά στο πλαίσιο του άγριου κόσμου όπου εκτυλίσσεται το Primal λειτουργεί και με λογικό, και με αποτελεσματικό τρόπο.
Ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας θα πρέπει να χρησιμοποιήσει λοιπόν το γύρω περιβάλλον για να τραφεί, να βρει τα κατάλληλα υλικά ώστε να κατασκευάσει όπλα (το πρώτο του τόξο και βέλη), να ανάψει φωτιά και να καταλήξει σε ένα σημείο προστατευμένο από το κρύο και τα άγρια θηρία. Όλα "διδάσκονται" με τρόπο κατανοητό από τους σχεδιαστές του τίτλου και οι gamers που έχουν ασχοληθεί με shoot' em up πρώτου προσώπου με στοιχεία RPG (και με τα προηγούμενα Far Cry) δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα κατανόησης των επιλογών εξέλιξης που έχει ο Takkar τόσο στις δικές του δυνατότητες, όσο και σε αυτές του εξοπλισμού του.
Στην εξέλιξη των επόμενων δύο ωρών - χωρίς να θέλουμε να "προδώσουμε" τίποτε από το καλογραμμένο σενάριο του Far Cry Primal - ο Takkar θα έχει την πρώτη του επαφή με αντίπαλους κυνηγούς, με μία σύμμαχο και, τελικά, με την συνειδητοποίηση του τί θα πρέπει να κάνει αν θέλει να συγκεντρώσει και πάλι σε έναν τόπο την σκορπισμένη φυλή στην οποία ανήκει. Θα έχει επίσης την ευκαιρία να "δαμάσει" το πρώτο του ζώο-φίλο: ο μηχανισμός δεν είναι δύσκολος, αλλά γίνεται πολύ περισσότερο ενδιαφέρων αργότερα, όταν ο Takkar αφενός έχει πιο πολλές από μία επιλογές όσον αφορά στο ποιόν "σύντροφο" του ζωϊκού βασιλείου θα αξιοποιήσει (μπορεί έναν κάθε φορά), αφετέρου στο ποιόν ίσως θα χρειαστεί να θυσιάσει για να επιτύχει κάτι σημαντικό. Είναι ένα στοιχείο που σαφώς αλλάζει το πώς διαφορετικοί παίκτες θα προσεγγίσουν και θα προσπαθήσουν να λύσουν το ίδιο πρόβλημα.
Ο τρόπος παιχνιδιού, πάντως, καθώς και η γενικότερη αίσθηση κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης και των συγκρούσεων, παραμένουν πολύ κοντά στο χαρακτηριστικό στυλ των Far Cry. Ο παίκτης μπορεί να κάνει όλων των ειδών τις επιλογές, από τις αντισυμβατικές, θεαματικές ή και... παρανοϊκές έως τις πλέον "ασφαλείς" και "αθόρυβες" προκειμένου να επιτύχει το σκοπό του - προσαρμόζοντας έτσι, σε έναν βαθμό, τον δείκτη δυσκολίας του τίτλου. Ο μηχανισμός των συγκρούσεων σώμα με σώμα θα μπορούσε να είναι περισσότερο ευέλικτος (περιορίζεται σε απλή ανταλλαγή χτυπημάτων και κινήσεις επίθεσης/αποφυγής), όμως η Ubisoft σε έναν βαθμό αποζημιώνει με τον μηχανισμό των όπλων απόστασης, ο οποίος και αποτελεσματικός είναι, και κάνει τη διαφορά ανάμεσα στις διαφορετικές "εκδόσεις" του ίδιου όπλου κατανοητή και ουσιαστική.
Στον τεχνικό τομέα το Far Cry 4 - στην έκδοση του PlayStation4 με την οποία είχαμε την ευκαιρία να έλθουμε σε επαφή - είναι αναμφίβολα προσεγμένο. Τα "ανοιχτά" περιβάλλοντα των δασών και των κοιλάδων της προϊστορικής εποχής απεικονίζονται με λεπτομέρεια και άνεση, τα διάφορα υλικά και τα φυσικά στοιχεία αποδίδονται πειστικά, ενώ τα εφέ φωτισμού (ειδικά τη νύχτα) είναι άκρως εντυπωσιακά σε σημεία. Η μόνη μας πραγματική ένσταση στις δύο ώρες παιχνιδιού με το Far Cry Primal εντοπίζεται αφενός στην κίνηση των αντιπάλων χαρακτήρων (συχνά ακαλαίσθητα απότομη), αφετέρου στην νοημοσύνη που επιδεικνύουν (συχνά αντιρεαλιστικά χαμηλή). Δεν χωρά αμφιβολία, ωστόσο, στο γεγονός ότι η παραγωγή της Ubisoft μπορεί να προσφέρει πολλές στιγμές διασκέδασης αληθινά μοναδικές - όχι μόνο λόγω πρωτότυπου σκηνικού αλλά και λόγω της γνωστής, αγαπημένης... περιφρόνησης των Far Cry στους κανόνες και τα προβλέψιμα - ως εκ τούτου λοιπόν αξίζει προσοχής. Την τελική μας γνώμη για τον τίτλο της Ubisoft, και την βαθμολογία μας γι' αυτόν, θα δημοσιεύσουμε τις ημέρες της κυκλοφορίας του στα τέλη Φεβρουαρίου. Έως τότε...