E3 2013: κανένας περιορισμός στο PS4

Ό,τι θέλει κάνει τα υλικά του games ο καταναλωτής, σε αντίθεση με το Xbox One

Ποτέ άλλοτε μία... "κατά μέτωπο" αντιπαράθεση ανάμεσα σε δύο τεχνολογικές εταιρείες δεν είχε περισσότερο φανερό νικητή από αυτήν που παρακολουθήσαμε τις τελευταίες μέρες - πόσο μάλλον επειδή η συγκεκριμένη δεν είχε ως υπόβαθρο τεχνικά χαρακτηριστικά δύο προϊόντων ή ακόμη και την τιμή πώλησής τους, αλλά κάτι άλλο: την αντίληψη του καταναλωτικού κοινού σχετικά με το τί αγοράζει και τί κατέχει. Ο λόγος προφανώς για τις Sony και Μicrosoft, οι οποίες έχουν ακολουθήσει διαφορετικές προσεγγίσεις όσον αφορά στο πώς θα διαχειρίζονται τα δικαιώματα χρήσης των μεταχειρισμένων games και το γενικότερο "κλείδωμα" των games αυτών με τα συστήματά τους. Στο συγκεκριμένο... σημείο "τριβής" η Sony αναδείχθηκε νικήτρια και μάλιστα με... πανηγυρισμούς - όχι δικούς της αυτή τη φορά, αλλά του καταναλωτικού κοινού.

Όπως είχαμε αναλύσει και σε πρόσφατο άρθρο μας, η Microsoft για λόγους εμπορικούς έχει αποφασίσει να θέσει έναν αριθμό από περιορισμούς στη χρήση των τίτλων του καινούργιου Xbox. Χωρίς να μπαίνουμε σε τεχνικές και άλλες λεπτομέρειες: ο κάτοχος ενός Xbox One είναι υποχρεωμένος να εγκαθιστά στο σκληρό δίσκο του συστήματος ένα video game που έχει αγοράσει σε μορφή δίσκου Blu-ray και, από τη στιγμή που το κάνει, χάνει το δικαίωμα να μεταπωλήσει, να δανείσει ή να χαρίσει το αντίτυπο αυτό. Επίσης, το Xbox One του θα πρέπει σταθερά και αδιάληπτα να διατηρεί σύνδεση με το Internet και τους servers της Microsoft γιατί, αν δεν το κάνει τουλάχιστον μία φορά στις 24 ώρες, δεν θα είναι σε θέση να παίξει κανέναν τίτλο του Xbox One, ακόμη και αυτούς για έναν παίκτη και όχι αυτούς με επιλογές συμμετοχής πολλών παικτών μέσω Xbox Live.

Οι περιορισμοί αυτοί πρακτικά "περνούν" τα video games που αγοράζονται σε υλική μορφή, στο ίδιο πλαίσιο χρήσης με π.χ. τα τραγούδια του iTunes της Apple: o χρήστης ουσιαστικά αγοράζει τα δικαιώματα χρήσης και όχι το ίδιο το προϊόν, κάτι που απαξιώνει θεαματικά τα games που αγοράζονται σε υλικό μέσο αποθήκευσης. Με αυτόν τον τρόπο η Microsoft και οι συνεργαζόμενες εταιρείες επιδιώκουν να περιορίσουν σημαντικά την αγορά των "μεταχειρισμένων", "από δεύτερο χέρι" video games, από την οποία διατείνονται πως έχουν υψηλά διαφυγόντα κέρδη... με τη διαφορά ότι αυτή η αγορά είναι πάρα πολύ δημοφιλής στο εξωτερικό. Εξ ου και οι πολύ μεγάλες αντιδράσεις.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ