Χρόνια πολλά, iPhone!

Με χιλιάδες ΑΑΑ apps και πιο πολλές... ανατροπές!

Είναι απείρως χρήσιμη η... σοφία που χαρίζει ο χρόνος - και στο χώρο της τεχνολογίας αυτό ισχύει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό, καθώς σπάνια ξέρουμε πόσο μεγάλη και τί είδους επίδραση μπορεί να έχει στην παγκόσμια αγορά ένα νέο προϊόν. Ειδικά ένα που αποτελεί ρίσκο για την εταιρεία που το κυκλοφορεί. Αυτό ακριβώς ήταν τον Ιούνιο του 2007 το iPhone, το πρώτο κινητό μιας εταιρείας που ήταν ως τότε γνωστή για τελείως διαφορετικά προϊόντα. Το iPhone ήταν μεν "στοίχημα", αποδείχθηκε ωστόσο πως ήταν και σε σημαντικό ποσοστό... ασφαλές, υπό την έννοια πως η αμερικανική εταιρεία ήξερε πόσο θα τιμούσε το πιστό της κοινό το πρώτο της κινητό τηλέφωνο. Οι αριθμοί "μιλούν από μόνοι τους": μέσα στις πρώτες 48 ώρες διάθεσής του, στις 29 και 30 Ιουνίου 2007 δηλαδή, πωλήθηκαν 300.000 iPhone. Σε κόσμο που πρακτικά δεν ήξερε αν θα είναι αληθινά καλό ως προϊόν. Ποιά εταιρεία δεν θα ήθελε να είναι στη θέση της Apple, από αυτήν την πλευρά;

Το γεγονός ότι το πρώτο iPhone αγοράστηκε περισσότερο "από μόδα" παρά για οποιονδήποτε άλλο λόγο, αλλά και το γεγονός ότι είχε αμέτρητα και σοβαρά προβλήματα στην αρχική του μορφή, δεν αναιρεί ένα άλλο, ακόμη πιο σημαντικό γεγονός: αυτό το κινητό άλλαξε τη μορφή όχι μόνο της κατηγορίας του, αλλά της αγοράς. Smartphones υπήρχαν και πριν από το iPhone. Οθόνες αφής, επίσης. Εφαρμογές τρίτων γι' αυτές τις συσκευές, επίσης. Ήταν όμως η έμφαση που έδωσε η Apple στην εύκολη κι ευχάριστη χρήση, στην υποδομή για εφαρμογές όλων των ειδών, καθώς και στο υπέροχο design, αυτά που "έκαναν τη διαφορά". Το iPhone 3G που ακολούθησε χάρισε στους κατόχους του γρήγορη πρόσβαση σε Δικτυακές εφαρμογές και γενικότερη πρόσβαση στο Internet από παντού... και αυτό ήταν: ένας νέος ακρογωνιαίος λίθος για την αγορά της κινητής τηλεφωνίας είχε δημιουργηθεί, θέτοντας τον πήχυ ψηλά για οποιονδήποτε ανταγωνιστή ακολουθούσε. Συμπεριλαμβανομένων των Google και Microsoft.

Πολλοί είναι αυτοί που θα υποστηρίξουν ότι, τα επόμενα χρόνια, η Apple στήριξε τη στρατηγική της περισσότερο στην επέκταση του App Store για την επιτυχία της, παρά στη βελτίωση του hardware των iPhone. Πιθανότατα θα έχει δίκιο - όχι πως η οθόνη Retina του iPhone 4 δεν ήταν σημαντικό βήμα για τα smartphones - όμως... εκεί είναι το όλο ζήτημα: απ' ότι φαίνεται, η Apple πολύ καλά έκανε! Σήμερα υπάρχουν περισσότερες από 500.000 διαφορετικές εφαρμογές για iPhone, πλεονέκτημα των συγκεκριμένων κινητών του οποίου την αξία δεν μπορεί να υποτιμήσει κανείς (ειδικά ο ανταγωνισμός). Το App Store έχει προσφέρει περισσότερα από 14 δις (!) λήψεις εφαρμογών από τον Ιούλιο του 2008, ενώ μόνο το 2010 τα έσοδά του ανήλθαν σε 1.8 δις δολάρια. Δύσκολο να διαφωνήσεις με αυτούς τους αριθμούς, δύσκολο να αμφισβητήσεις - με τη... σοφία που χαρίζει ο χρόνος - και τη σημασία που αποδείχθηκε πως είχε το πρώτο εκείνο iPhone για την αγορά της κινητής τηλεφωνίας του σήμερα. Τί άλλο να ευχηθεί κανείς, λοιπόν, για τα τετράχρονα γενέθλια του κινητού της Apple εκτός από... χρόνια πολλά; Και με ακόμη καλύτερα iPhone στο μέλλον, μάλιστα!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ