Τo Spotify στην Ελλάδα

Η μουσική συναντά την κοινωνική δικτύωση, και στη χώρα μας

Το γεγονός ότι το Internet έχει προσφέρει στο παγκόσμιο κοινό της μουσικής περισσότερους από έναν τρόπους να ακούει τη δουλειά των αγαπημένων του καλλιτεχνών - άλλους νόμιμους, άλλους... λιγότερο νόμιμους - είναι κάτι με το οποίο οι δισκογραφικές έχουν συμφιλιωθεί πλέον. Εδώ και 18 μήνες σχεδόν, η καλύτερη τέτοια νόμιμη επιλογή είναι το Spotify, μία υπηρεσία ακρόασης μουσικής μέσω Internet η οποία συνδυάζει μια τεράστια βιβλιοθήκη καλλιτεχνών και της δουλειάς τους, με το στοιχείο της κοινωνικής δικτύωσης. Είναι η αξιολογότερη που έχει παρουσιαστεί τα τελευταία χρόνια όχι μόνο επειδή φιλοξενεί περισσότερα από 20 εκατομμύρια κομμάτια, αλλά επειδή "παρακολουθώντας" ο χρήστης μουσικά κανάλια που δημιουργούνται από τους συνδρομητές του Spotify, καθώς και τί ακούν οι φίλοι και γνωστοί του, "ανακαλύπτει" πολύ ευκολότερα νέα μουσική της προτίμησής του. Για την... Generation X και Y, που είναι μαθημένες όχι τόσο στην αγορά ολόκληρων δίσκων από έναν καλλιτέχνη αλλά στην ακρόαση μεμονωμένων κομματιών, το Spotify είναι αληθινός "παράδεισος" μουσικής.

Η υπηρεσία μέχρι πολύ πρόσφατα δεν ήταν διαθέσιμη στους Έλληνες χρήστες του Internet, αυτό ωστόσο έχει αλλάξει εδώ και μερικές ημέρες αφού η δημιουργός εταιρεία του ξεκινά τη λειτουργία του Spotify και στη χώρα μας. Ισχύουν τα ίδια "τρία επίπεδα" χρήσης που ισχύουν και στο εξωτερικό. Στο πρώτο ο ακροατής έχει πρόσβαση σε όλη τη βιβλιοθήκη της υπηρεσίας δωρεάν, αλλά μόνο για ακρόαση με Η/Υ, σε πραγματικό χρόνο (streaming) και όχι αποθήκευση των κομματιών, ενώ στο περιβάλλον χρήσης προβάλλονται και διαφημίσεις. Στο δεύτερο επίπεδο, με κόστος €3.5 μηνιαίως, αφαιρούνται οι διαφημίσεις. Περισσότερο ενδιαφέρον όλων είναι το τρίτο επίπεδο, που μπορεί μεν να κοστίζει €7 μηνιαίως, όμως επιτρέπει τη χρήση του Spotify και από άλλες συσκευές εκτός των Η/Υ (όπως τα tablet και τα smartphones), επιτρέπει την αποθήκευση κομματιών για ακρόαση χωρίς σύνδεση στο Internet, ενώ παρέχει και υψηλότερη ποιότητα ήχου.

Οι "ενημερωμένοι" μουσικόφιλοι είναι πρακτικά βέβαιο ότι θα αγκαλιάσουν το Spotify και στη χώρα μας, προσθέτοντας τις δικές τους προτιμήσεις και "πινελιές" στο ήδη πολύ μεγάλο (άνω των 20 εκ. χρηστών) κοινωνικό δίκτυο της υπηρεσίας. Η δημιουργός εταιρεία του ανακοίνωσε πως στην Ελλάδα ξεκινά συνεργασία για διαφημιστική προβολή στο περιβάλλον χρήσης της σχετικής εφαρμογής με τις Coca-Cola, Axe, Crunch και CosmOTE - με την τελευταία μάλιστα "ψιθυρίζεται" και ευρύτερη συνεργασία, ίσως με προνομιακές τιμές στη συνδρομή τρίτου επιπέδου για την πελατειακή βάση του μεγαλύτερου παρόχου κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα. Τίποτε ωστόσο σχετικό δεν είναι ακόμη ανακοινώσιμο, έστω και αν θα ήταν σαφέστατα ενδιαφέρουσα η προοπτική αυτή - αν μη τί άλλο ως "απάντηση" στη συνεργασία της Vodafone με το Napster. Όπως και να έχει το πράγμα... χαράς ευαγγέλια για τους Έλληνες λάτρεις της μουσικής και θιασώτες της κοινωνικής δικτύωσης ταυτόχρονα: με το Spotify κάθε νέα μέρα, σημαίνει και νέα τραγούδια ν' ακούσουν και να μοιραστούν. Καλή αρχή!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ