Smartphones στην Ελλάδα: Τα στοιχεία

Πολύ ενδιαφέροντα, σαφείς οι τάσεις

Φυσικά όπου ανεβαίνει κάποιος, πρέπει να... πέσει κάποιος άλλος - και στην περίπτωση αυτή αναφερόμαστε κυρίως στο λειτουργικό της Symbian, κάτι που δικαιολογείται με την πτώση πωλήσεων των "απλών" κινητών της Nokia και την αμετάκλητη πλέον στροφή της Sony Ericsson στο Android. Το μερίδιο του λειτουργικού Symbian μειώθηκε από το περυσινό 42.6% σε 16.1% φέτος: αληθινή "ελεύθερη πτώση", που σαφώς θα πρέπει να προβληματίσει τη Nokia και το πώς αυτή θα κινηθεί με το λειτουργικό Windows Phone 7 της Microsoft. Μείωση γνώρισε, προφανώς λόγω δυσμενούς οικονομικού κλίματος, και το iOS των iPhone 4 και 3GS, από 26.6% σε 13.7%, όμως υπάρχει σημαντική πιθανότητα η πτώση να μην καταλήξει να είναι αυτή που θα καταγραφεί στο τέλος της χρονιάς, καθώς τον Οκτώβριο ή το Νοέμβριο περιμένουμε το iPhone 5 ή/και το πολυσυζητημένο iPhone 4S.

Το iPhone, πάντως, είναι... υπεύθυνο, τρόπον τινά, και για ένα άλλο φαινόμενο - που ναι μεν παρατηρείται και στο εξωτερικό, στην ελληνική όμως αγορά είναι ακόμη περισσότερο αντιληπτό: την πόλωση στις επιλογές του κοινού για smartphone. Από το σύνολο των πωλήσεων smartphones, το 81% από αυτές βρίσκονται είτε στις συσκευές άνω των €500, είτε στις συσκευές κάτω των €200. Προτάσεις που τοποθετούνται από τα €200-€450 σημειώνουν σχετικά μικρές πωλήσεις και, κακά τα ψέματα: αν μία συσκευή πλησιάσει ή ξεπεράσει σε κόστος τα €500, ακόμη και τεχνολογικά ή από οποιαδήποτε πλευρά ανώτερη των iPhone να είναι, έρχεται αντιμέτωπη όχι μόνο με τον... "μύθο" τους, αλλά και το ουσιαστικό τους μεγάλο πλεονέκτημα, το App Store. Δικαιολογημένα όλες οι εταιρείες του χώρου πιστεύουν πως αυτή η πόλωση θα συνεχιστεί για καιρό. Όπως επίσης και ότι τα smartphones με κόστος κάτω από €100, όπως το ZTE Carl που αυτόν τον καιρό προωθεί η Wind, θα αποκτήσουν σημαντικό μερίδιο αγοράς πολύ γρήγορα.

Η στρατηγική του "smartphones για όλους" είναι αναμφίβολα η σωστή: τα κέρδη για τους παρόχους βρίσκονται στη χρήση των κινητών που αξιοποιούν data και στην καλή εμπορική σχέση που αναπτύσσουν με την πελατειακή τους βάση, την οποία για ευνόητους λόγους όλοι θέλουν να διευρύνουν. Όχι στην πώληση των συσκευών αυτών καθ' αυτών. Αναμένουμε την ίδια στρατηγική να ακολουθήσουν όλοι οι πάροχοι το 2012 και, ολοφάνερα, ο ένας εκ των τριών "μονομάχων" στην ελληνική αγορά που θα συνδέσει το όνομά του περισσότερο επιτυχημένα με την κατηγορία των smartphones, έχει να περιμένει τα περισσότερα ωφέλη, σε όλα τα επίπεδα, τα επόμενα χρόνια. Το καλύτερο απ' όλα; Ωφελημένος μέσα από αυτήν την προσπάθεια των παρόχων και των κατασκευαστών βγαίνει ο καταναλωτής, ο οποίος και πρόσβαση σε περισσότερες προσιτές συσκευές έχει, και φθηνότερες επιλογές για τη χρήση του mobile Internet από ποτέ. Ε, καιρός ήταν. Γιατί το smartphone να θεωρείται... πολυτέλεια, ενώ πρακτικά δεν είναι πλέον; Ακριβώς!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ