nVidia: σε 2 χρόνια, το Xbox 360 σε... κινητά

Την ισχύ του πρώτου θα έχουμε στα δεύτερα - είτε τη χρειαζόμαστε, είτε όχι

Το γεγονός ότι η τεχνολογική εξέλιξη δεν σταματά επ' ουδενί - ακόμη κι όταν... δεν έχει νόημα ίσως να "τρέχει" με τόσα χιλιόμετρα ανά έτος! - οι φίλοι και οι φίλες του Αθηνόραμα Digital το έχουν συνειδητοποιήσει σε πολλές περιπτώσεις, βέβαια. Ε, ακόμη μία τέτοια περίπτωση φαίνεται πως θέλει να προσθέσει στις ουκ ολίγες παρούσες η nVidia, η οποία αποκάλυψε την εικόνα που έχει όσον αφορά την πρόοδο διαφόρων συσκευών στην απεικόνιση 3D γραφικών. Η μία εκ των δύο πρωταγωνιστριών του συγκεκριμένου χώρου σε πρόσφατη παρουσίασή της αποτύπωσε με διαγράμματα τη μέχρι τώρα πορεία των οικιακών συστημάτων διασκέδασης (όπως τα PS3 και Xbox 360), των PC και των smartphones. Γνώμη της; Τα τελευταία θα... ξεπεράσουν τα πρώτα σύντομα!

Πράγματι, στα σχετικά slides της nVidia φαίνεται τόσο η θέση ισχύος ενός π.χ. Xbox 360 έναντι ενός PC τον καιρό που κυκλοφορεί το πρώτο, όσο και η γοργή εξέλιξη του δεύτερου, η οποία τού επιτρέπει να περάσει σύντομα μπροστά (αφού ένα Xbox 360 δεν είναι αναβαθμίσιμο). Φαίνεται επίσης η πορεία των smartphones στην απεικόνιση 3D γραφικών, η οποία ξεκινά - πρακτικά και σε βασικό επίπεδο - με το πρώτο iPhone το 2007, για να συνεχιστεί με το δεύτερο Tegra της nVidia πέρυσι σε κινητά Android (όπως το LG Optimus 2X), το τρίτο φέτος σε κινητά και tablet (όπως το HTC One X), καθώς και με τα iPhone 3GS, 4 και 4S. Συμπέρασμα: τα smartphones που θα κυκλοφορήσουν στις αρχές του 2013 θα έχουν επεξεργαστική δύναμη για 3D γραφικά, παρόμοια με του Xbox 360. Στις αρχές του 2014, δε, θα έχουν... περισσότερη - και ναι, συνεχίζουμε να αναφερόμαστε σε smartphones, ούτε καν σε tablet!

Το γεγονός ότι τα smartphones της Apple και των κατασκευαστών που αξιοποιούν το Android, θα συνεχίσουν να βασίζονται σε όλο και ισχυρότερα chip και chipset, είναι φυσιολογικό. Το να επιδιώκεται όμως κάτι τέτοιο, όταν μιλάμε για games που θα προβληθούν σε οθόνες διαγωνίου 4.7 ιντσών το πολύ - ε, μετά δεν μιλάμε πλέον για smartphone - ίσως δεν έχει ιδιαίτερο νόημα. Η εικόνα είναι πολύ μικρή για να φανερώσει τις πάμπολλες λεπτομέρειες που τα εφέ 3D χρειάζονται για να προσφέρουν "αληθοφάνεια" - και άλλα πράγματα, όπως π.χ. η προσομείωση φυσικής συμπεριφοράς των αντικειμένων, γίνονται με άνεση και σήμερα. Γνώμη μας; Πολύ περισσότερο θα έπρεπε να νοιάζονται οι κατασκευαστές - και συγκεκριμένα η nVidia, που σχεδιάζει αυτά τα ικανότατα υποσυστήματα γραφικών - για το πώς θα αυξήσουν την αυτονομία των smartphones με αυτά να προβάλλουν απλώς όμορφα γραφικά, παρά να... ψάχνουν να βρουν τρόπους που θα "σπαταλήσουν" ακόμη περισσότερη μπαταρία. Γιατί, υπενθυμίζουμε, αναφερόμαστε σε smartphones, όχι στο... PlayStation Vita!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ