Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του αθηνόραμαdigital.gr που συγκεντρώνει επιγραμματικά ενδιαφέρουσες μικρές ειδήσεις της ημέρας οι οποίες αξίζουν αναφοράς, αλλά όχι πλήρους άρθρου. Οι περισσότερες, πάντως, χρίζουν σχολιασμού. Πάμε!
Και να... θέλεις ν' αγιάσεις, ε, δεν μπορείς με αυτόν τον Steve Jobs. Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple συνεχίζει να "ρίχνει λάδι στη φωτιά" της αντιπαλότητάς του με την Adobe, της οποίας την τεχνολογία Flash πεισματικά δεν υποστηρίζει στα iPhone και iPad. O Jobs δήλωσε σε στελέχη της εφημερίδας Wall Street Journal πριν από μερικές ημέρες, ερωτηθείς για το θέμα, ότι "η εταιρεία του δεν σπαταλά πόρους σε ξεπερασμένες τεχνολογίες" και ότι "τα Web sites θα πρέπει να προτιμούν πλέον το video H.264, την HTML5 και την JavaScript". Μμμμμμναι. Γη καλεί Steve: Παρακαλείστε να κατεβείτε από το θρόνο για λίγο, ώστε να κατανοήσετε ότι το Web δεν πρόκειται να αλλάξει από τη μια χρονιά στην άλλη επειδή έτσι θα το θέλατε, ειδικά αν δεν βρεθεί σοβαρή - αλλά αληθινά σοβαρή, όχι πειραματική - εναλλακτική στο Flash. Μέχρι τότε... ένα reality check; Ευχαριστούμε.
Μιλώντας για reality check, μάλλον ένα τέτοιο χρειάζεται και η Μitsubishi, αν κρίνει κάποιος από την χθεσινή της ανακοίνωση. Η ιαπωνική εταιρεία ανέπτυξε ένα σύστημα, λέει, το οποίο αναλαμβάνει να κάνει αναβάθμιση γραμμών (upconverting) σε κινούμενη εικόνα ανάλυσης 1080p, του σημερινού high definition δηλαδή, ώστε αυτή να φτάσει στην ανάλυση του ultra high definition (2400p). Το μόνο πρόβλημα, κατά την Mitsubishi; Το σύστημα αυτό για κάποιο λόγο δεν είναι συμβατό με τη μορφή εικόνας που προσφέρουν οι ταινίες Blu-ray. Το... πραγματικό πρόβλημα, θα λέγαμε εμείς (εξ ου και το reality check); Τηλεοράσεις 2400p δεν κυκλοφορούν ακόμη, διαθέσιμοι είναι μόνο 2 προβολείς τέτοιας ανάλυσης προς πώληση σε ιδιώτες (και κοστίζουν 200.000 ευρώ σχεδόν) και, αν δεν μπορούμε να κάνουμε upconverting τις ταινίες, τί να το κάνουμε αυτό το σύστημα; Να βλέπουμε την πεθερά και τα πιτσιρίκια από τις καλοκαιρινές διακοπές στο Ναύπλιο, στις 150 ίντσες και τις 2400 γραμμές; Μπαααααα...
Μιλώντας πάντως για απίθανα σενάρια, η LG σε ένα βαθμό φαίνεται να αμφισβητεί την άποψή μας περί μικρής πιθανότητας εμπορικής επιτυχίας των οθονών OLED μέσα στην επόμενη τριετία. Η κορεάτικη εταιρεία επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να φέρει και στην αμερικανική αγορά την "τηλεόραση" - καλύτερα... monitor - EL9500, διαγωνίου 15 ιντσών και ανάλυσης 1366x768 pixel. Στην Κορέα η (το;) EL9500 κοστίζει κάτι παραπάνω από 2500 δολάρια, οπότε εικάζεται ότι θα πλησιάσει τα 3000 δολάρια στην αμερικανική αγορά (επίσημη τιμή πώλησης δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί). Συνεχίζουμε να μην βλέπουμε το πρακτικό νόημα αγοράς μίας οθόνης 15 ιντσών, έστω κι αν αυτή είναι HD-Ready, ακόμη κι αν είχαμε 3000 δολάρια/ευρώ να διαθέσουμε "ελαφρά τη καρδία" γι' αυτήν. Η ποιότητα της απεικόνισης είναι υπέροχη, σύμφωνοι, αλλά μόνο ξαπλωμένοι στο κρεβάτι, με την EL9500 στημένη στο... κομοδίνο δίπλα μπορούμε να φανταστούμε να παρακολουθούμε ταινία εκεί. Ε, μα!
Κάθε άλλο παρά περιορισμένου ενδιαφέροντος, πάντως, ήταν φέτος ο διαγωνισμός Make Something Unreal της Epic. Η αμερικανική εταιρεία, δημιουργός των Unreal Tournament και Gears of War, είχε πέρυσι διαθέσει εντελώς δωρεάν σε όλους το σύστημα ανάπτυξης που αξιοποιεί την Unreal Engine 3 - και φέτος ανέδειξε τους νικητές εκείνους του διαγωνισμού, που δημιούργησαν τα πιο ενδιαφέροντα mods (παραλλαγές και μετατροπές που είναι ουσιαστικά πλήρη games) για το Unreal Tournament 3 χρησιμοποιώντας αυτό το σύστημα. Οι συμμετοχές ήταν πολλές και κάποιες αληθινά εξαιρετικές, πρώτη νικήτρια ωστόσο αναδείχθηκε η παρέα των ModDB με το The Haunted, κερδίζοντας 50Κ δολάρια και μία εμπορική άδεια χρήσης της Unreal Engine 3. Όλες οι συμμετοχές της πρώτης πεντάδας, αλλά και οι ειδικές διακρίσεις, βρίσκονται στο επίσημο Web site του Make Something Unreal (απ' όπου μπορεί κανείς να τις "κατεβάσει" δωρεάν και να τις θαυμάσει αν έχει ένα αντίτυπο του Unreal Tournament 3). Αυτά είναι!
Μιλώντας, δε, για το UT3, εξελίξεις είχαμε και στο... USB 3. O άρτι αφιχθείς διάδοχος του ευρέως καθιερωμένου USB 2.0 προσφέρει ήδη σημαντικές βελτιώσεις στην ταχύτητα μεταφοράς των δεδομένων ανάμεσα σε συμβατές συσκευές - η NEC ωστόσο φαίνεται πως βρήκε τρόπο να... βελτιώσει τη βελτίωση περαιτέρω! Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε ότι με ειδικές τεχνικές "έξυπνης" προσαρμογής του τρόπου με τον οποίο μεταφέρονται τα δεδομένα μέσα από τις θύρες σύνδεσης και τα καλώδια, κατάφερε να εκμηδενίσει την πιθανότητα αλλοίωσης των δεδομένων αυτών και να ωθήσει τη μέγιστη ταχύτητα μεταφοράς από τα 5 GB ανά δευτερόλεπτο, στα 16 GB. Τις τεχνικές αυτές θα πρέπει να τις εγκρίνει και το ελεγκτικό σώμα που καθορίζει την τυποποίηση του προτύπου USB, αν όμως η ανακάλυψη της NEC δουλεύει όσο αξιόπιστα η εταιρεία υποστηρίζει, ενδέχεται να αξιοποιηθεί από το καταναλωτικό κοινό σύντομα. Για να δούμε, για να δούμε!