News Snacks 07-07-11

Η μουσική βιομηχανία επιστρέφει στα κέρδη, η Samsung φέρνει δωρεάν 3D στους Έλληνες

Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του Αθηνόραμα Digital που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ειδήσεις της ημέρας που αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!

Αυτά είναι. Υποθέτουμε πως δεν έχει ξεχάσει κανείς όλη την... κλάψα της μουσικής βιομηχανίας τα προηγούμενα χρόνια σχετικά με τις πτωτικές πωλήσεις των CD - και όλο εκείνο το υστερικό "κυνήγι μαγισσών" με στόχο, εν τέλει, το Internet ως μέσο. Τότε οι ψυχραιμότεροι γράφαμε πως το μέλλον της στο Δίκτυο βρίσκεται, όχι αλλού, και πως οι δισκογραφικές πρέπει ν' αναζητήσουν τρόπους να είναι τα προϊόντα τους περισσότερο δημιουργικά κι ενδιαφέροντα, αντί να κυνηγούν εκείνους απ' όπου δεν έχουν να περιμένουν έσοδα ούτως ή άλλως. Μικρό... fast forward στο πρώτο εξάμηνο του 2011 και η στατιστική εταιρεία Nielsen αποκαλύπτει πως στη διάρκειά του σημειώθηκε αύξηση στις πωλήσεις της μουσικής βιομηχανίας συνολικά, για πρώτη φορά μετά το 2004. Ο λόγος; Φυσικά οι νόμιμες υπηρεσίες διανομής μουσικής τύπου iTunes, οι οποίες σημείωσαν αύξηση της τάξης του 20% σε σχέση με πέρυσι και μέσα από τις οποίες πωλήθηκαν 660 εκατομμύρια τραγούδια περίπου. Με τα smartphones να παίρνουν τα επόμενα χρόνια την θέση των φορητών player, δε, και μία ολόκληρη γενιά καταναλωτών να έχει πλέον μεγαλώσει με την ψηφιακή μουσική, το περιθώριο γι' ανάπτυξη παραμένει μεγάλο. Τα λόμπι να τα βλέπουν αυτά, τα λόμπι!

Άλλη έρευνα, δε, που αποτυπώνεται στην πρόσφατη έκθεση της συμβουλευτικής εταιρείας επενδύσεων Gartner, θέλει την βιομηχανία της αλληλεπιδραστικής διασκέδασης - για τους φίλους... games κάθε είδους - να σημειώνει εντυπωσιακά έσοδα φέτος κι ακόμη εντυπωσιακότερα ως το 2015. Πόσο εντυπωσιακά ακριβώς; Της τάξης των 74 δισεκατομμυρίων ευρώ (!) ως το Δεκέμβρη παγκοσμίως, με προοπτική αυτό το νούμερο ν' ανέλθει στα 115 δις την επόμενη τετραετία. Αυτό το ποσό βέβαια δεν αφορά μόνο σε games που πωλούνται σε μορφή δίσκου, αλλά και μέσω ψηφιακής διανομής - PSN, Xbox Live Marketplace, Steam κλπ. - και σε games για κινητά τηλέφωνα και tablet, καθώς και σε extra περιεχόμενο για όλα τα games αυτά. Και πάλι, ωστόσο, το νούμερο είναι απίθανο, ανεβάζοντας την αλληλεπιδραστική διασκέδαση πολύ ψηλά στην κλίμακα των καταναλωτικών αγαθών και των υπηρεσιών ψυχαγωγίας. Είναι να μην είμαστε φιλόδοξοι γι' αυτήν; Ε, μα...!

Φιλόδοξη, πάντως, μπορεί να είναι και η HTC, τουλάχιστον όσον αφορά στις δυνατότητες επεξεργασίας γραφικών των μελλοντικών της smartphones. Η εταιρεία ανακοίνωσε πως εξαγόρασε το σύνολο των προϊόντων και πνευματικών δικαιωμάτων για ευρεσιτεχνίες της ιστορικής S3 Graphics. Οι "βετεράνοι" χρήστες PC θα την θυμούνται από τη δεκαετία του '90 όταν, μαζί με τις nVidia, Diamond Multimedia και Matrox ουσιαστικά ίδρυσε όλη την αγορά των καρτών γραφικών όπως την αντιλαμβανόμαστε σήμερα. Τα προηγούμενα χρόνια η S3 είχε πρακτικά... παροπλιστεί, βέβαια, όντας ένα άσημο πια τμήμα της Via Technologies, όμως και μόνο η τεχνογνωσία των υπαλλήλων της και οι ευρεσιτεχνίες που κατέχει θα αποδειχθούν υπερπολύτιμες στην HTC. Προϊόν έτοιμο να "απογειώσει" τα 3D γραφικά των smartphones της αγοράστριας εταιρείας δεν περιμένουμε να δούμε φέτος, αλλά το 2012 δεν είναι και πολύ μακριά, είναι;

Πολύ μακριά, δε, ελπίζουμε να μην είναι πλέον η μέρα που θα έχουμε κάθε μέρα να δούμε, αν το θελήσουμε, κάτι ενδιαφέρον με 3D εικόνα στις ανάλογα εξοπλισμένες τηλεοράσεις μας. Ένα βήμα προς στη σωστή κατεύθυνση έγινε σήμερα από τη Samsung, η οποία διέθεσε και στο ελληνικό κοινό την υπηρεσία διάθεσης περιεχομένου 3D video που είχε ξεκινήσει από την άνοιξη να διατίθεται σε Κορέα και ΗΠΑ. Η υπηρεσία VOD 3D της Samsung προσφέρει δεκάδες κινούμενα σχέδια, ντοκυμαντέρ κλπ. σε στερεοσκοπική εικόνα, δωρεάν, αρκεί ο καταναλωτής να είναι κάτοχος μιας τηλεόρασης της κορεάτικης εταιρείας από τις σειρές D8000, D7000, D6500, D6750, D6530, D6100 και D6000. Η πρόσβαση σε αυτό το περιεχόμενο 3D γίνεται μέσα από την ειδική εφαρμογή Explore 3D που στηρίζεται στην έκδοση του περιβάλλοντος Smart TV που προωθεί η Samsung. Η κορεάτικη εταιρεία έχει ως στόχο να τριπλασιάσει το προσφερόμενο 3D υλικό της υπηρεσίας αυτής μέχρι το τέλος του χρόνου. Για να δούμε, για να δούμε!

Κάτι άλλο πάντως - ολοκληρώνοντας για σήμερα - που μας είχε... ενθουσιάσει πρόωρα να δούμε ο Mark Zuckerberg, ήταν το "next big thing" του Facebook. Τελικά (όπως είχε διαρρεύσει άλλωστε τις προηγούμενες ημέρες) δεν ήταν τίποτε άλλο από τη δυνατότητα πραγματοποίησης βιντεοκλήσεων μέσα από το ίδιο το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, αξιοποιώντας την τεχνολογία της Skype. Με την επιλογή του σχετικού εικονιδίου είτε από το chat window του εκάστοτε browser, είτε από το πάνω τμήμα της σελίδας κάθε επαφής του χρήστη, ανοίγει ένα παράθυρο μέσα στο ίδιο περιβάλλον του Facebook όπου μεταφέρεται live η εικόνα και ο ήχος του άλλου (ενός μέχρι στιγμής) συμμετέχοντα στην βιντεοκλήση. Η αλήθεια είναι πως, εν τέλει, δεν πρόκειται για κάτι εξόχως ενδιαφέρον από τη στιγμή που η δυνατότητα αυτή είναι απόλυτα περιορισμένη μέσα στο Facebook (δεν μπορεί να επικοινωνήσει κανείς με χρήστες του Skype έξω από αυτό), είναι όμως κάτι ενδεχομένως χρήσιμο σε περιπτώσεις που κάποιος δεν έχει διαθέσιμη κάποια ξεχωριστή εφαρμογή στον Η/Υ και θέλει να επικοινωνήσει οπτικοακουστικά με κάποια επαφή του. Το σίγουρο είναι πως όλα εκείνα τα εκατομμύρια laptop με ενσωματωμένη κάμερα μόλις βρήκαν μια νέα χρήση, καθώς το video chat ήταν και παραμένει δημοφιλέστατος τρόπος... εχμ... Δικτυακής προσέγγισης. Ε, πίσω από το δάχτυλό μας να κρυβόμαστε; Ούτε καν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ