Καλώς ήλθατε στα News Snacks: τη στήλη του αθηνόραμαdigital.gr που συγκεντρώνει επιγραμματικά τις ενδιαφέρουσες ειδήσεις της ημέρας οι οποίες αξίζουν αναφοράς και σίγουρα σχολιασμού. Ώρα για snack!
Καλά νέα για την Apple και... όχι και τόσο καλά νέα για την Apple. Η αμερικανική εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει - και με την κυκλοφορία του iPad 3G - το ένα εκατομμύριο πωλήσεις με την καινούργια της πρόταση, μέσα σε ένα μήνα πρακτικά. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό (αυτό θα το δείξει ο καιρός), σημαίνει όμως αυτομάτως ότι, μέσα σε αυτό το μικρό διάστημα, σημείωσε περισσότερη εμπορική επιτυχία με το iPad απ' όση είχε σημειώσει η Microsoft, η HP και άλλοι συνεργάτες με τα Tablet PC βασισμένα σε Windows τα τελευταία... 5 ή 6 χρόνια. Pas mal. Τα κακά νέα (για την Apple και όχι για μας) εντοπίζονται στο γεγονός ότι το jailbreak - η διαδικασία που "σπάει" το iPad έτσι ώστε σε αυτό να είναι εγκαταστάσιμες και μη εγκεκριμένες από την Apple εφαρμογές - αποδείχθηκε εξαιρετικά εύκολη και είναι ήδη διαθέσιμο το σχετικό app, έστω και όχι 100% πλήρες κι ασφαλές. Και με τις τιμές των apps για iPad αισθητά αυξημένες, προβλέπουμε πολύ... "κυνήγι με κλέφτες κι αστυνόμους" ανάμεσα στην Apple και τους hackers, με firmware updates που "κλειδώνουν" και "ξεκλειδώνονται" δηλαδή. Τικ τοκ, τικ τοκ, τικ τοκ...
Κάτι που θα πρέπει να αποκτήσει πάντως η Apple κάποια στιγμή - ή ίσως να ξαναποκτήσει γιατί ενδεχομένως να το είχε κάποτε - είναι η αίσθηση του χιούμορ. Η έπαρση και ο ελιτισμός της την έχει οδηγήσει σε ακραίες αντιδράσεις και στο παρελθόν, αλλά κυριολεκτικά ρεζίλεψε τον εαυτό της προχθές. Πώς; Ως εξής: η γνωστή κωμικός Hellen DeGeneres - στην Ελλάδα είναι περισσότερο γνωστή από τον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην τηλεοπτική σειρά "Έλεν" - προέβαλλε στην εκπομπή της ένα χιουμοριστικό διαφημιστικό στο οποίο περίτεχνα και όντως αστεία χειριζόταν το iPhone αδέξια. Με ανακριβείς κινήσεις, που όλοι όμως έχουμε κάνει κατά καιρούς με το κινητό της Apple - όπως το πάτημα του διπλανού γράμματος στην σύνταξη ενός SMS. Κάτι που θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα, εξ ου και το αστείο της υπόθεσης.
Αλλά... όχι. Από τότε που ο Jobs εγκατέλειψε την Pixar, μάλλον δεν έχει μείνει πηγή χιούμορ διαθέσιμη στην Apple. Στη λήξη της εκπομπής της DeGeneres την πήραν τηλέφωνο από το νομικό τμήμα της αμερικανικής εταιρείας να διαμαρτυρηθούν, επειδή λέει "το σποτ έκανε το iPhone να φαίνεται δύσχρηστο". Ουδεμία αίσθηση του τί σημαίνει "διακωμωδώ", υπερβολική σοβαροφάνεια - και η DeGeneres την επόμενη μέρα ζήτησε συγνώμη και διευκρίνισε ότι οι προθέσεις της ήταν καθαρά χιουμοριστικές. Κακώς απολογήθηκε, κατά τη γνώμη μας. Αν η Apple έχει ανασφάλειες σχετικά με την ευχρηστία του iPhone, να φτιάξει ένα κινητό με οθόνη τόσο υψηλής ανάλυσης και τόσης ακρίβειας κι ευαισθησίας, ώστε να είναι... αδύνατο να πιέσεις το λάθος πλήκτρο. Α, και... ξεκόλλα, Steve. Εκείνα τα Jesus Phone και God from Cupertino κλπ. κλπ. για πλάκα τα λέμε συχνά-πυκνά. Μην τα παίρνεις στα σοβαρά και τοις μετρητοίς. Ναι;
Στην απόλυτη πλάκα άλλωστε - αλλά κι από μία άλλη πλευρά σοβαρά - μπορεί να πάρει κανείς την εξής αποκάλυψη που έκαναν μερικά Web sites πριν από μερικές μέρες σχετικά με τα γυαλιά που συνοδεύουν τις τηλεοράσεις 3D που κυκλοφορούν. Αυτά είναι της ίδιας τεχνολογίας (ενεργά πολωτικά), λειτουργούν ουσιαστικά με τον ίδιο τρόπο, αλλά - τυχαία ή σκόπιμα είναι συζητήσιμο - δεν συνεργάζονται παρά μόνο με τις τηλεοράσεις που συνοδεύουν. Για παράδειγμα, τα γυαλιά της Panasonic δεν συνεργάζονται με τις τηλεοράσεις 3D της Samsung (και τούμπαλιν). Ε, εντελώς τυχαία τεχνικοί συντάκτες ανακάλυψαν ότι αν φορέσεις τα γυαλιά της Panasonic... ανάποδα (δηλαδή με το "V" προς τα πάνω κι όχι προς τα κάτω), λειτουργούν κανονικά! Kαι τούμπαλιν. E, είναι να μην αρχίσουν να ακούγονται... θεωρίες συνομωσίας μετά απ' αυτό; Γιατί τα 79.99 ευρώ minimum για κάθε extra ζευγάρι γυαλιά δεν είναι και λίγα ακριβώς, είναι; Μέχρι να εμφανιστούν τα universal γυαλιά για όλες τις 3D TV, δηλαδή...
Όση ανυπομονησία έχουμε να δούμε σε κυκλοφορία τα universal 3D γυαλιά, ώστε να διευκολυνθεί η θέαση του περιεχομένου εικόνας 3D (όποτε εμφανιστεί κι αυτό...) άλλη τόση έχουμε για τα κινητά με Windows Phone 7. Κι ελπίζουμε να μη διαψευστούμε, γιατί βάσει του πώς υποδέχθηκαν τα αμερικανικά ΜΜΕ τα Kin One και Kin Two, τα νέα κινητά της Microsoft για τις μικρότερες ηλικίες (12-24), θα πρέπει να προβληματιστούμε σοβαρά. Η γενική αίσθηση περιγράφεται ως εξής: κακές συσκευές δεν είναι, αλλά τιμολογημένες σαν... smartphones (χωρίς να είναι) και συνοδευόμενες από λογαριασμούς των 100 δολαρίων μηνιαίως για να τα αξιοποιήσει κανείς, όχι μόνο δεν έχουν τοποθετηθεί σωστά στην αγορά, αλλά δεν έχουν καμία ελπίδα να αλλάξουν ισορροπίες και να δημιουργήσουν ενδιαφέρον στο κοινό που στοχεύουν. Το κάνεις το καλό και το πετάς στο γιαλό, όπως λένε, μαμά Microsoft. Και δεν μας αφορά και τόσο εμάς, γιατί εκτός ΗΠΑ δεν τα βλέπουμε να κυκλοφορούν, αλλά... άδικο έχουμε ν' ανησυχούμε για τα "κανονικά" smartphones με Windows Phone 7 σε λίγους μήνες; Ίσως όχι.
Μιλώντας για επιλογές της Microsoft που προβληματίζουν, κάτι τελευταίο. Ανακοινώθηκαν τα πρώτα USB Flash drives που η αμερικανική εταιρεία έχει χαρακτηρίσει ως "επίσημα" για χρήση με το Xbox 360 και αποθήκευση δεδομένων του σε αυτά. Είναι κατασκευασμένα από τη γνωστή, καλή Sandisk, κοστίζουν όμως $35 δολάρια για τα 8GB και $70 για τα 16GB. Αν οι τιμές αυτές "μεταφραστούν" απευθείας σε ευρώ στην Ευρώπη, τα επίσημα USB Flash drives για το Xbox 360 θα κοστίζουν περισσότερο από 2 φορές ακριβότερα των "ανεπίσημων" αλλά καθ' όλα κατάλληλων άλλων USB Flash που κυκλοφορούν στην αγορά (βρήκαμε μια χαρά Flashάκια των 8GB στα €15 και των 16GB στα €30). Αχ, αχ, αχ, μαμά Microsoft... και για τους σκληρούς σου δίσκους το ίδιο θέμα είχαμε, αλλά εκεί τουλάχιστον παρείχες το περίβλημα, το format, καλώδια και συσκευασία. Μια μικρή δικαιολογία. Για τα Flashάκια, το λογότυπο του Xbox 360 θα πληρώσουμε extra; Δεν κάνει, καιροί που είναι...