MWC 2015: η Sony επενδύει στις φορητές συσκευές

Καθησυχαστικός ο διευθύνοντας του ιαπωνικού κολοσσού για το μέλλον της Sony Mobile, αλλαγή στρατηγικής

Δεν χρειαζόταν βέβαια να... ασχοληθούν τα ξένα μέσα ενημέρωσης με την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας ή τον νέο αρμόδιο υπουργό της χώρας, για να διαπιστώσουμε σε πόσα και τί είδους συμπεράσματα μπορούν να καταλήξουν βασισμένα σε αποσπασματικές του δηλώσεις. Κάτι τέτοιο συνέβη, άλλωστε, και με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Sony, τον Kaz Hirai, ο οποίος σε τηλεφωνική συνδιάσκεψη με Ιάπωνες αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας του πριν λίγο καιρό δήλωσε πως δεν αποκλείει δραστηριότητές της συγκεκριμένες να αυτονομηθούν... με αποτέλεσμα ένας αριθμός από ΜΜΕ να καταλήξει στο συμπέρασμα πως το μέλλον της Sony Mobile είναι αβέβαιο.

Καμία έκπληξη, λοιπόν, που ο Hirai φρόντισε να είναι παρών την πρώτη ημέρα λειτουργίας του Mobile World Congress 2015 στη Βαρκελώνη, ώστε να καλωσορίσει τους δημοσιογράφους στο περίπτερο της Sony και να τούς διαβεβαιώσει πως φορητές συσκευές όπως τα smartphones, τα tablets και τα smartwatches ή trackers συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικό τμήμα της προϊοντικής στρατηγικής της. Ο Hirai απέδειξε και έμπρακτα πως θα συνεχίσει να επενδύει στη Sony Mobile τοποθετώντας στη διευθυντική της θέση τον Hiroki Totoki, ένα από τα πλέον έμπειρα στελέχη της πολυεθνικής με εξαιρετικές επιτυχίες ανάπτυξης τμημάτων της στο ενεργητικό του.

Ο Totoki παραδέχθηκε μεν πως η Sony Mobile θα επικεντρώσει τις προσπάθειές της στην κερδοφορία και την προσεκτική καλλιέργεια των συνθηκών που επιτρέπουν ασφαλέστερα αποτελέσματα, κατέδειξε ωστόσο τα Xperia M4 Aqua και Xperia Z4 Tablet ως προϊόντα που αποδεικνύουν την πίστη της Sony τόσο στα smartphones, όσο και στα tablets. Υπογράμμισε, δε, ότι από τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης της Sony μπορούμε να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια εξαιρετικά δείγματα "φορετών" συσκευών (wearables), των οποίων τα smartwatches και τα trackers είναι ένα τμήμα μόνο.

Με τη Sony να έχει ήδη συμπτύξει την μεγάλη, αλλά εν τέλει μη αναγκαία σε μέγεθος, γκάμα των Xperia μέσα στο 2014, οι επισημάνσεις του Tataki αποκτούν άλλη διάσταση και είναι... μάλλον ενδεικτικές. Λιγότερα μεν, αλλά περισσότερο ποιοτικά, καλύτερα "στοχευμένα" προϊόντα είναι αυτό που έπρεπε να προωθεί ο ιαπωνικός κολοσσός εδώ και τρεις ή τέσσερις "σεζόν" το λιγότερο, κατά τη γνώμη μας - οι οικονομικές απώλειες που προήλθαν από την εμμονή της Sony να προωθεί πολλαπλά μοντέλα smartphones σε πολλές "ζώνες" τιμών θα μπορούσαν ίσως να είχαν αποφευχθεί έτσι.

Σε κάθε περίπτωση, αφού η στρατηγική της από δω και στο εξής θα είναι εστιασμένη με αυτόν τον τρόπο, ανοίγεται ο δρόμος (α) για ένα και όχι δύο "ναυαρχίδες" το χρόνο (όχι τυχαία στο Mobile World Congress 2015 η Sony δεν αποκάλυψε το Xperia Z4), καθώς και (β) για την υιοθέτηση της κυκλοφορίας "εναλλάξ", ενός "μεγάλου" top smartphone και ενός "μικρότερου" σε διαστάσεις, αλλά όχι απαραίτητα σε δυνατότητες. Ας μην ξεχνάμε πως, με οποιαδήποτε μέτρα και σταθμά, η περισσότερο ευχάριστη περυσινή έκπληξη δεν ήταν το Xperia Z3, αλλά το Xperia Z3 Compact, ένα από τα ποιοτικότερα smartphones της αγοράς συνολικά. Με αυτόν τον τρόπο η Sony θα μπορούσε να ανταγωνιστεί περισσότερο αποτελεσματικά τις Samsung, LG και HTC τα επόμενα χρόνια. Όπως πάντα, ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ