Microsoft: νέα στρατηγική στις φορητές συσκευές

Και επίσημα - ξεκινώντας με την... ευθανασία των ονομάτων Nokia και Windows Phone

Όλοι μας περιμέναμε πως η εξαγορά της Nokia από τη Microsoft δεν θα ήταν... αναίμακτη ακριβώς - και δεν αναφερόμαστε στην απόλυση πολλών χιλιάδων υπαλλήλων που είχε ανακοινωθεί το καλοκαίρι, αλλά στο ίδιο το όνομα που η φινλανδική εταιρεία είχε συνδέσει άρρηκτα με τα κινητά τηλέφωνα ως προϊοντική κατηγορία. Οι σχετικές αλλαγές, ωστόσο, συμπίπτουν με τη γενικότερη στροφή που κάνει η Microsoft στρατηγικά, γι' αυτό δείχνουν να επισπεύδονται σε χρονικό ορίζοντα συντομότερο από τον συνήθη: έως τα φετινά Χριστούγεννα, σύμφωνα με έναν αριθμό δημοσιευμάτων που επικαλούνται επικοινωνιακό υλικό της Microsoft που διέρρευσε, θα έχει εξαφανιστεί από την αγορά όχι μόνο το brand της Nokia στις συσκευές που ο αμερικανικός κολοσσός προωθεί, αλλά και το brand των Windows Phone σε οποιουδήποτε είδους smartphone!

Η αλλαγή είναι, από ένα σημείο και πέρα, απολύτως κατανοητή και αναμενόμενη: εξαγοράζοντας τη Nokia, η Microsoft "πλήρωσε" στην ουσία την εμπειρία και τις πατέντες της πρώτης ως σχεδιαστή και κατασκευαστή φορητών συσκευών, όχι το (αποδυναμωμένο σε σχεδόν εξευτελιστικό πια βαθμό) όνομά της. Η Nokia ως εταιρεία παύει να συνδέεται πια με καταναλωτικά προϊόντα και απομένει μόνο η συρρικνωμένη ομώνυμη φινλανδική εταιρεία που εμπορεύεται εταιρικό τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, τίποτε περισσότερο.

Η εξάλειψη του ονόματος των Windows Phone, ωστόσο, έχει περισσότερο ενδιαφέρον. Με αυτήν η Microsoft πρακτικά επιβεβαιώνει πως σκοπεύει να κάνει αυτό ακριβώς που εμείς και τόσοι άλλοι είχαμε προτείνει εδώ και πολύ καιρό: να ενοποιήσει τα Windows RT των tablet με τα Windows Phone των smartphones και η προκύπτουσα έκδοση να είναι, απλά, μία ακόμη έκδοση των Windows. Έτσι ο αμερικανικός κολοσσός κάνει ένα ακόμη βήμα προς την ευθυγράμμιση και ενοποίηση των λειτουργικών του συστημάτων για μία ευρεία γκάμα συσκευών, απομακρύνεται από ένα όνομα που αποδείχθηκε εμπορικά αποτυχημένο (αυτό των Windows RT) και μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί το ίδιο λειτουργικό για smartphones και tablets με επεξεργαστές μη-Intel, χωρίς να χρειάζεται να εξηγεί για ποιό λόγο ένα tablet 7 ή 8 ιντσών στηρίζεται σε... Windows Phone.

Τα "σημάδια" για τη μετάβαση αυτή είχαν βέβαια αρχίσει να διαφαίνονται εδώ και καιρό - το πλέον έκδηλο ήταν το πρόσφατο κορυφαίο HTC One το οποίο φέρει την επωνυμία "for Windows" και όχι "for Windows Phone". Όμως σε 3 μήνες από σήμερα όλα τα νέα smartphones θα φέρουν στην πίσω τους πλευρά το "παραθυρικό" λογότυπο των Windows και όχι αυτό των Windows Phone, ενώ τα Lumia (τα πλέον εμπορικά επιτυχημένα smartphones με το λειτουργικό των Αμερικανών) θα προωθούνται ως αυτόνομο πια brand και όχι ως Nokia. Η Microsoft έχει αποδείξει πως μπορεί να... "πνίξει" αδίστακτα brands "καλλιεργημένα" για χρόνια, αν αυτό είναι απαραίτητο για την υλοποίηση σχεδίων που θα την εξελίξουν ως εταιρεία: οι φίλοι και οι φίλες του Αθηνόραμα Digital πιθανώς θυμούνται με πόσο... συνοπτικές διαδικασίες είχε εξαφανιστεί από την αγορά πριν από λίγα χρόνια το όνομα των Windows Mobile, το οποίο έφεραν πολυάριθμες ως τότε συσκευές. H πρόκληση, φυσικά, για τον αμερικανικό κολοσσό παραμένει η σαφής διαφοροποίηση του ποιές συσκευές μπορούν να αξιοποιήσουν τις γνωστές σε όλους παραθυρικές εφαρμογές ενός τυπικού desktop/laptop, όταν τόσα διαφορετικά είδη προϊόντων θα "τρέχουν Windows". Το πώς θα αντιμετωπίσει την πρόκληση αυτή περιμένουμε να διαπιστώσουμε - απλά ελπίζουμε να το κάνει... καλύτερα απ' ότι το έκανε με τα Windows RT!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ