Και... στυλιστικοί σύμβουλοι οι υπάλληλοι των Apple Stores

Εκπαίδευση για πώληση του Apple Watch ως αξεσουάρ μόδας. Προϊόν τεχνολογίας...; Δευτερεύον!

Δεν ήταν φυσικά ιδιαιτέρως δύσκολο να το φανταστεί κανείς, όμως είναι επίσημο και σε... πρακτικό επίπεδο πλέον: στα μάτια της Apple το smartwatch που θα ξεκινήσει να πωλεί τον Απρίλιο δεν είναι "απλώς" ένα τεχνολογικό προϊόν. Περισσότερο από οποιονδήποτε Mac, οποιοδήποτε iPhone ή iPad, το Apple Watch θα προωθηθεί ως στυλιστική δήλωση (fashion statement) και, σε αυτό το πνεύμα, ο αμερικανικός κολοσσός κάνει τις αντίστοιχες κινήσεις και στην εκπαίδευση του προσωπικού των Apple Stores. Οι υπάλληλοι των καταστημάτων αυτών τις επόμενες δύο εβδομάδες θα υποβληθούν σε ειδική εκπαίδευση ώστε, ούτε λίγο ούτε πολύ, να μπορούν να παίξουν το ρόλο... συμβούλου μόδας για τους καταναλωτές που θα τα επισκεφθούν ενδιαφερόμενοι για ένα Apple Watch!

Πράγματι, οι υπάλληλοι των Apple Stores θα παρακολουθήσουν ειδικά σεμινάρια μέσα από τα οποία θα επιδιωχθεί όχι μόνο "να κάνουν την πώληση" του smartwatch της αμερικανικής εταιρείας επιτυχώς, αλλά και να αποκτήσουν την εμπιστοσύνη του ενδιαφερόμενου καταναλωτή ώστε να τού... εχμ... προωθήσουν ακριβότερα μοντέλα και λουράκια. Οι σχετικές εκπαιδευτικές διαφάνειες που διέρρευσαν στο Web όντως αποκαλύπτουν τον τρόπο πώλησης που χρησιμοποιείται σε καταστήματα με ρούχα ή παπούτσια, όπου οι υπάλληλοι μπαίνουν στη διαδικασία συχνά λεπτομερούς συζήτησης με τον επίδοξο πελάτη προκειμένου να καταλάβουν τί του αρέσει/ταιριάζει (κατά τη γνώμη τους πάντοτε), ώστε να τού κάνουν προτάσεις για συγκεκριμένα προϊόντα.

Η διαφορά στην περίπτωση του Apple Watch εντοπίζεται, φυσικά, στο γεγονός ότι πρόκειται για τεχνολογικό προϊόν - όμως οι Αμερικανοί ολοφάνερα θεωρούν πως το "πρώτο κύμα" των καταναλωτών που σκέφτεται την απόκτηση του προϊόντος αυτού θα ενδιαφερθεί πιο πολύ για το αν... ταιριάζει με τα ρούχα, τα παπούτσια και το γενικότερο στυλ του, παρά για το τί ακριβώς κάνει το Apple Watch ή τί μπορεί να προσφέρει στην καθημερινή του ζωή. Οι ίδιες εκπαιδευτικές διαφάνειες παρακινούν τους πωλητές να μην παίρνουν ως δεδομένο πως ο καταναλωτής γνωρίζει ο,τιδήποτε (!) για τη χρηστικότητα και τις λειτουργίες του Apple Watch, σαφώς ενδεικτικό (και κατά μία έννοια λυπηρό... αλλά αυτή είναι άλλη συζήτηση).

Επειδή η Apple παραμένει, φυσικά, η Apple, οι πωλητές στα καταστήματά της δεν θα παραλείπουν να υπογραμμίζουν πως το smartwatch της αμερικανικής εταιρείας δεν συνεργάζεται με όλα τα μοντέλα iPhone ή όλες τις εκδόσεις του λειτουργικού iOS (απαιτεί iPhone 5 ή νεότερο και iOS 8.2). Με αυτόν τον τρόπο ο αμερικανικός κολοσσός ευελπιστεί πως θα "ωθήσει" έμμεσα ένα ποσοστό του κοινού του στην αναβάθμιση του iPhone που έχει αυτή τη στιγμή, ιδανικά σε iPhone 6/6 Plus. Ούτε αυτή είναι πρωτόγνωρη πρακτική, βέβαια, όμως είναι το λιγότερο εντυπωσιακό να διαπιστώνει κανείς πως η Apple πιστεύει τόσο πολύ σε ένα προϊόν κόστους €399 "και πάνω" ευρώ, ώστε έχει την πεποίθηση πως θα κατέβαλλε κανείς ο,τιδήποτε άνω των €650 (όσο κοστίζει το φθηνότερο iPhone 6) για να το αξιοποιήσει. Ποιός ξέρει; Ίσως γνωρίζει κάτι που δεν γνωρίζουμε - σε οποιαδήποτε περίπτωση, πάντως, σε λιγότερο από ένα μήνα πλέον θα... μάς ενημερώσει σχετικά το κοινό!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ