Το Γερμανικό Εθνικό Συμβούλιο Τουρισμού (GNTB) ξεκίνησε μια καινοτόμα πρωτοβουλία παρουσιάζοντας την Emma, την πρώτη AI ταξιδιωτική influencer, η οποία αποκαλείται η νέα πρέσβειρα του τουρισμού στη χώρα. Με την εμφάνιση και την ικανότητα να μιλά 20 γλώσσες, η Emma αποσκοπεί να πείσει τους ταξιδιώτες να επισκεφτούν τη Γερμανία μέσω των κοινωνικών δικτύων.
Αν και οι παραδοσιακοί influencers δεν χρειάζεται να ανησυχούν για την εργασία τους, η Emma έχει προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις. Η CEO της GNTB, Petra Hedorfer, δήλωσε ότι η Emma θα συνεργάζεται με τους "παραδοσιακούς" influencers, με στόχο να ενισχύσει την εμπειρία των ταξιδιωτών, αλλά και να παρέχει γρήγορες και αποτελεσματικές απαντήσεις σε ερωτήσεις που αφορούν τον τουρισμό.
Η GNTB έχει αναγνωρίσει ότι παρέχει υπηρεσίες chatbot από το 2020, με στόχο την εξυπηρέτηση των πελατών. Όπως αναφέρει, η χρήση AI για την παροχή πληροφοριών και προτάσεων έχει γίνει κοινός τόπος στον τουριστικό τομέα, με μεγάλες εταιρείες όπως η Expedia και η Tripadvisor να χρησιμοποιούν ήδη τέτοιες τεχνολογίες.
Οι αντιδράσεις στο Instagram ήταν αρνητικές, με πολλούς χρήστες να εκφράζουν τη δυσπιστία τους και να αναρωτιούνται γιατί η Γερμανία επιλέγει να χρησιμοποιήσει μια AI προσωπικότητα αντί για αληθινούς ανθρώπους. "Υπάρχουν τόσοι πολλοί δημιουργοί περιεχομένου ταξιδιών που αγαπούν τη Γερμανία, έχουν επισκεφτεί τη χώρα και γνωρίζουν τους καλύτερους προορισμούς. Οι άνθρωποι θα προτιμούσαν να ακούσουν και να μάθουν από αυτούς παρά από την τεχνητή νοημοσύνη", έγραψε ένας χρήστης.
Η Emma, ενώ προσπαθεί να συνδυάσει την τεχνολογία με τον τουρισμό, ενδέχεται να βρει δύσκολη την αποστολή της να εμπνεύσει την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση των ταξιδιωτών. Η προσδοκία είναι ότι θα μπορέσει να προσελκύσει το ενδιαφέρον των τουριστών και να συμβάλει στην αναγέννηση του τουρισμού στη Γερμανία, αλλά μένει να φανεί αν η τεχνολογία θα μπορέσει να αντικαταστήσει την ανθρώπινη εμπειρία σε αυτόν τον τομέα.