Από τον Μάιο του 2025, η Μεσόγειος θα χαρακτηριστεί ως Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου (SECA), κάτι που σημαίνει ότι δεν θα επιτρέπεται η χρήση καυσίμων με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο. Συγκεκριμένα, τα καύσιμα που θα χρησιμοποιεί η ακτοπλοΐα θα πρέπει να έχουν περιεκτικότητα σε θείο μόλις 0,001%. Αυτά τα νέα καύσιμα είναι πολύ ακριβότερα από τα τωρινά, οδηγώντας σε αύξηση του κόστους λειτουργίας των πλοίων. Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να οδηγήσουν σε αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων για τους επιβάτες, με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες να προσπαθούν να βρουν τρόπους για να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές επιπτώσεις.
Στο πλαίσιο αυτής της νέας πραγματικότητας, το Υπουργείο Ναυτιλίας συνεργάζεται στενά με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και τους θεσμικούς φορείς για την προστασία του Έλληνα επιβάτη. Ένας από τους τρόπους που εξετάζεται για την ελάφρυνση της επιβάρυνσης είναι η εφαρμογή μιας μεγάλης εκπτωτικής καμπάνιας για early booking εισιτήρια για το καλοκαίρι, παρόμοια με αυτή που ισχύει για τις αεροπορικές εταιρείες.
Με την προγραμματισμένη αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες και τη δυνατότητα για καλύτερο προγραμματισμό, οι Έλληνες επιβάτες θα μπορούσαν να επωφεληθούν από σημαντικές μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων εάν κλείσουν τα εισιτήριά τους νωρίς. Παράλληλα, ωστόσο, η απορρόφηση της αύξησης του κόστους των καυσίμων στα επιδοτούμενα δρομολόγια της άγονης γραμμής παραμένει μια δύσκολη πρόκληση, η οποία απαιτεί επιπλέον στρατηγικές και υποστήριξη.